Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Nový objev by mohl prodloužit životnost lithium-kovových baterií

07.03.2018 | Tech Xplore | techxplore.com

Lithium-kovové baterie patří mezi nejslibnější kandidáty pro technologii vysokohustotního skladování energie na poli neustále se rozšiřujících digitálních chytrých“ zařízení a elektrických vozidel. Jejich potenciál však brzdí nekontrolovaný růst lithiových dendritů, který má za následek nedostatečnou dobíjecí kapacitu, a jenž představuje bezpečnostní riziko.

Dendrity jsou krátké výběžky, které vznikají na povrchu lithiového kovu, jehož je použit jako anoda či negativní elektroda baterie. Tyto výběžky způsobují nechtěné vedlejší reakce, které snižují hustotu energie a v horším případě mohou způsobit zkrat v elektrodách a následnou explozi či oheň.

Účinnější lithium-kovové baterie

Výzkumníci Arizona State University nyní v rámci svého výzkumu použili trojrozměrnou vrstvu Polydimethylsiloxanu (PDMS), čili silikonu, jako substrát lithium-kovové anody. Z výsledků výzkumu vyplývá, že tento materiál brání tvorbě dendritů a je tedy ideální k prodloužení životnosti baterie a redukci bezpečnostního rizika.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Arizona State University

-jk-