Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Nový metamateriál se schopností měnit tvar

25.01.2017 | University of Michigan | ns.umich.edu

Je-li vyroben konkrétní materiál, není obvykle možné změnit jeho tuhost. Výzkumníci z Michiganské univerzity však nyní vytvořili nový „metamateriál“, který umožňuje změnu materiálu z tvrdého na měkký bez poškození samotného materiálu.

Metamateriály jsou člověkem vyráběné materiály, které získávají své vlastnosti - v tomto případě tvrdost nebo měkkost - díky způsobu, jakým je materiál zkonstruován, spíše než ze samotného materiálu. Tato vlastnost umožňuje výzkumníkům měnit strukturu metamateriálu a vytvářet materiál, který vykazuje konkrétní vlastnosti.

Nový metamateriál

Výzkumníci z Michiganské univerzity v rámci své studie objevili způsob, jak sestavit metamateriál a manipulovat s jeho povrchovou tuhostí - může být pružný jako guma nebo tvrdý jako ocel. Tento materiál může být jednoho dne použit například k výrobě automobilů nebo systémů k vysílání raket do vesmíru. V automobilovém průmyslu by materiál našel využití při absorpci nárazů. Materiál by se dal rovněž použít jako náhrada duše jízdního kola. Při jízdě by se tak duše automaticky přizpůsobila terénu.

Celý článek na University of Michigan

Image Credit: Adobe Stock

-jk-