Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Nový metamateriál se schopností měnit tvar

25.01.2017 | University of Michigan | ns.umich.edu

Je-li vyroben konkrétní materiál, není obvykle možné změnit jeho tuhost. Výzkumníci z Michiganské univerzity však nyní vytvořili nový „metamateriál“, který umožňuje změnu materiálu z tvrdého na měkký bez poškození samotného materiálu.

Metamateriály jsou člověkem vyráběné materiály, které získávají své vlastnosti - v tomto případě tvrdost nebo měkkost - díky způsobu, jakým je materiál zkonstruován, spíše než ze samotného materiálu. Tato vlastnost umožňuje výzkumníkům měnit strukturu metamateriálu a vytvářet materiál, který vykazuje konkrétní vlastnosti.

Nový metamateriál

Výzkumníci z Michiganské univerzity v rámci své studie objevili způsob, jak sestavit metamateriál a manipulovat s jeho povrchovou tuhostí - může být pružný jako guma nebo tvrdý jako ocel. Tento materiál může být jednoho dne použit například k výrobě automobilů nebo systémů k vysílání raket do vesmíru. V automobilovém průmyslu by materiál našel využití při absorpci nárazů. Materiál by se dal rovněž použít jako náhrada duše jízdního kola. Při jízdě by se tak duše automaticky přizpůsobila terénu.

Celý článek na University of Michigan

Image Credit: Adobe Stock

-jk-