Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Nový materiál pro zvýšení účinnosti lithium-iontových baterií

01.11.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Baterie, které využíváme téměř každý den v našich přístrojích, možná budou brzy levnější, menší a lehčí. Výzkumníci z Cockrell School of Engineering Texaské univerzity v Austinu objevili rodinu anodových materiálů, které dovolují zdvojnásobit nabíjecí kapacitu lithium-iontových bateriových anod. Znamená to, že baterie, které běžně využíváme například v našich telefonech nebo noteboocích, mohou být v budoucnu mnohem efektivnější.

Nová rodina anodových materiálů, které výzkumníci nazvali „vzájemně propletená eutektická slitinová” (IdEA) anoda, šetří čas a materiál tím, že při výrobě anody využívá pouze dva jednoduché kroky namísto složitého postupu, kterým se lithium-iontové bateriové anody běžně vyrábí.

Nový materiál pro li-ion baterie

Výzkumníci vytvořili speciální materiál, který dosahuje jedné čtvrtiny tloušťky a poloviční váhy grafitových a měděných anod, které jsou využívány pro výrobu doslova všech lithium-iontových baterií dneška. Díky novým anodám můžeme v budoucnu vyrábět menší a lehčí dobíjitelné baterie.

 

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: Cockrell School of Engineering

-jk-