Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Nový materiál pro zvýšení účinnosti lithium-iontových baterií

01.11.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Baterie, které využíváme téměř každý den v našich přístrojích, možná budou brzy levnější, menší a lehčí. Výzkumníci z Cockrell School of Engineering Texaské univerzity v Austinu objevili rodinu anodových materiálů, které dovolují zdvojnásobit nabíjecí kapacitu lithium-iontových bateriových anod. Znamená to, že baterie, které běžně využíváme například v našich telefonech nebo noteboocích, mohou být v budoucnu mnohem efektivnější.

Nová rodina anodových materiálů, které výzkumníci nazvali „vzájemně propletená eutektická slitinová” (IdEA) anoda, šetří čas a materiál tím, že při výrobě anody využívá pouze dva jednoduché kroky namísto složitého postupu, kterým se lithium-iontové bateriové anody běžně vyrábí.

Nový materiál pro li-ion baterie

Výzkumníci vytvořili speciální materiál, který dosahuje jedné čtvrtiny tloušťky a poloviční váhy grafitových a měděných anod, které jsou využívány pro výrobu doslova všech lithium-iontových baterií dneška. Díky novým anodám můžeme v budoucnu vyrábět menší a lehčí dobíjitelné baterie.

 

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: Cockrell School of Engineering

-jk-