Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Nový materiál pro zvýšení účinnosti lithium-iontových baterií

01.11.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Baterie, které využíváme téměř každý den v našich přístrojích, možná budou brzy levnější, menší a lehčí. Výzkumníci z Cockrell School of Engineering Texaské univerzity v Austinu objevili rodinu anodových materiálů, které dovolují zdvojnásobit nabíjecí kapacitu lithium-iontových bateriových anod. Znamená to, že baterie, které běžně využíváme například v našich telefonech nebo noteboocích, mohou být v budoucnu mnohem efektivnější.

Nová rodina anodových materiálů, které výzkumníci nazvali „vzájemně propletená eutektická slitinová” (IdEA) anoda, šetří čas a materiál tím, že při výrobě anody využívá pouze dva jednoduché kroky namísto složitého postupu, kterým se lithium-iontové bateriové anody běžně vyrábí.

Nový materiál pro li-ion baterie

Výzkumníci vytvořili speciální materiál, který dosahuje jedné čtvrtiny tloušťky a poloviční váhy grafitových a měděných anod, které jsou využívány pro výrobu doslova všech lithium-iontových baterií dneška. Díky novým anodám můžeme v budoucnu vyrábět menší a lehčí dobíjitelné baterie.

 

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: Cockrell School of Engineering

-jk-