Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Nový materiál pro zvýšení účinnosti lithium-iontových baterií

01.11.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Baterie, které využíváme téměř každý den v našich přístrojích, možná budou brzy levnější, menší a lehčí. Výzkumníci z Cockrell School of Engineering Texaské univerzity v Austinu objevili rodinu anodových materiálů, které dovolují zdvojnásobit nabíjecí kapacitu lithium-iontových bateriových anod. Znamená to, že baterie, které běžně využíváme například v našich telefonech nebo noteboocích, mohou být v budoucnu mnohem efektivnější.

Nová rodina anodových materiálů, které výzkumníci nazvali „vzájemně propletená eutektická slitinová” (IdEA) anoda, šetří čas a materiál tím, že při výrobě anody využívá pouze dva jednoduché kroky namísto složitého postupu, kterým se lithium-iontové bateriové anody běžně vyrábí.

Nový materiál pro li-ion baterie

Výzkumníci vytvořili speciální materiál, který dosahuje jedné čtvrtiny tloušťky a poloviční váhy grafitových a měděných anod, které jsou využívány pro výrobu doslova všech lithium-iontových baterií dneška. Díky novým anodám můžeme v budoucnu vyrábět menší a lehčí dobíjitelné baterie.

 

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: Cockrell School of Engineering

-jk-