Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Nový materiál pro zvýšení účinnosti lithium-iontových baterií

01.11.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Baterie, které využíváme téměř každý den v našich přístrojích, možná budou brzy levnější, menší a lehčí. Výzkumníci z Cockrell School of Engineering Texaské univerzity v Austinu objevili rodinu anodových materiálů, které dovolují zdvojnásobit nabíjecí kapacitu lithium-iontových bateriových anod. Znamená to, že baterie, které běžně využíváme například v našich telefonech nebo noteboocích, mohou být v budoucnu mnohem efektivnější.

Nová rodina anodových materiálů, které výzkumníci nazvali „vzájemně propletená eutektická slitinová” (IdEA) anoda, šetří čas a materiál tím, že při výrobě anody využívá pouze dva jednoduché kroky namísto složitého postupu, kterým se lithium-iontové bateriové anody běžně vyrábí.

Nový materiál pro li-ion baterie

Výzkumníci vytvořili speciální materiál, který dosahuje jedné čtvrtiny tloušťky a poloviční váhy grafitových a měděných anod, které jsou využívány pro výrobu doslova všech lithium-iontových baterií dneška. Díky novým anodám můžeme v budoucnu vyrábět menší a lehčí dobíjitelné baterie.

 

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: Cockrell School of Engineering

-jk-