Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Nový elektrický autobus Proterra ujede přes 550 km na jedno nabití

21.09.2016 | Wired | www.wired.com

Autobus společnosti Proterra, amerického výrobce elektrických vozidel, je připraven k nasazení do provozu v průběhu příštího roku. S dojezdem až 350 mil (asi 560 km) je autobus schopen jezdit celý den na jedno nabití. Minulý měsíc zaznamenal tento Goliáš na Michelinském okruhu dojezd 600 mil (asi 960 km) na jedno nabití.

Osobní elektrická auta jsou skvělá, ale větší vozidla jako autobusy a nákladní automobily (alespoň ty, které operují ve městě), jsou prokazatelně lepší. A konkrétně veřejný autobus je dokonalý kandidát pro elektrifikaci. Takový autobus se pohybuje po předem dané trase, takže nevyžaduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Dlouhá doba nabíjení zde není na překážku, protože autobus je obvykle nabíjen až přes noc. Elektrické autobusy šetří peníze na palivu a údržbě a některá města mohou čerpat dotace na jejich provoz.

Nový elektrický autobus Proterra

Tajemstvím dlouhé výdrže nového autobusu Proterry je bateriový modul o velikosti dvou matrací. Dokáže uskladnit až 660 kWh, což se hodí, když ovládáte 22 tunový autobus o délce 12 metrů. Když to porovnáme s mini bateriemi, které pohání dnešní elektrická auta: 60 kWh v Chevy Bolt a 100 kWh v nejvyšší řadě Tesla Model S.

K dlouhému dojezdu přispívají také lehké materiály, stejně jako rekupační systém brždění, který pomáhá znovu získávat až 92 procent kinetické energie autobusu. To je také asi jediná věc, kterou by se museli řidiči dnešních autobusů znovu učit.

Celý článek na Wired

Image Credit: Proterra

-jk-