Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Nový elektrický autobus Proterra ujede přes 550 km na jedno nabití

21.09.2016 | Wired | www.wired.com

Autobus společnosti Proterra, amerického výrobce elektrických vozidel, je připraven k nasazení do provozu v průběhu příštího roku. S dojezdem až 350 mil (asi 560 km) je autobus schopen jezdit celý den na jedno nabití. Minulý měsíc zaznamenal tento Goliáš na Michelinském okruhu dojezd 600 mil (asi 960 km) na jedno nabití.

Osobní elektrická auta jsou skvělá, ale větší vozidla jako autobusy a nákladní automobily (alespoň ty, které operují ve městě), jsou prokazatelně lepší. A konkrétně veřejný autobus je dokonalý kandidát pro elektrifikaci. Takový autobus se pohybuje po předem dané trase, takže nevyžaduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Dlouhá doba nabíjení zde není na překážku, protože autobus je obvykle nabíjen až přes noc. Elektrické autobusy šetří peníze na palivu a údržbě a některá města mohou čerpat dotace na jejich provoz.

Nový elektrický autobus Proterra

Tajemstvím dlouhé výdrže nového autobusu Proterry je bateriový modul o velikosti dvou matrací. Dokáže uskladnit až 660 kWh, což se hodí, když ovládáte 22 tunový autobus o délce 12 metrů. Když to porovnáme s mini bateriemi, které pohání dnešní elektrická auta: 60 kWh v Chevy Bolt a 100 kWh v nejvyšší řadě Tesla Model S.

K dlouhému dojezdu přispívají také lehké materiály, stejně jako rekupační systém brždění, který pomáhá znovu získávat až 92 procent kinetické energie autobusu. To je také asi jediná věc, kterou by se museli řidiči dnešních autobusů znovu učit.

Celý článek na Wired

Image Credit: Proterra

-jk-