Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Nový elektrický autobus Proterra ujede přes 550 km na jedno nabití

21.09.2016 | Wired | www.wired.com

Autobus společnosti Proterra, amerického výrobce elektrických vozidel, je připraven k nasazení do provozu v průběhu příštího roku. S dojezdem až 350 mil (asi 560 km) je autobus schopen jezdit celý den na jedno nabití. Minulý měsíc zaznamenal tento Goliáš na Michelinském okruhu dojezd 600 mil (asi 960 km) na jedno nabití.

Osobní elektrická auta jsou skvělá, ale větší vozidla jako autobusy a nákladní automobily (alespoň ty, které operují ve městě), jsou prokazatelně lepší. A konkrétně veřejný autobus je dokonalý kandidát pro elektrifikaci. Takový autobus se pohybuje po předem dané trase, takže nevyžaduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Dlouhá doba nabíjení zde není na překážku, protože autobus je obvykle nabíjen až přes noc. Elektrické autobusy šetří peníze na palivu a údržbě a některá města mohou čerpat dotace na jejich provoz.

Nový elektrický autobus Proterra

Tajemstvím dlouhé výdrže nového autobusu Proterry je bateriový modul o velikosti dvou matrací. Dokáže uskladnit až 660 kWh, což se hodí, když ovládáte 22 tunový autobus o délce 12 metrů. Když to porovnáme s mini bateriemi, které pohání dnešní elektrická auta: 60 kWh v Chevy Bolt a 100 kWh v nejvyšší řadě Tesla Model S.

K dlouhému dojezdu přispívají také lehké materiály, stejně jako rekupační systém brždění, který pomáhá znovu získávat až 92 procent kinetické energie autobusu. To je také asi jediná věc, kterou by se museli řidiči dnešních autobusů znovu učit.

Celý článek na Wired

Image Credit: Proterra

-jk-