Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Nový elektrický autobus Proterra ujede přes 550 km na jedno nabití

21.09.2016 | Wired | www.wired.com

Autobus společnosti Proterra, amerického výrobce elektrických vozidel, je připraven k nasazení do provozu v průběhu příštího roku. S dojezdem až 350 mil (asi 560 km) je autobus schopen jezdit celý den na jedno nabití. Minulý měsíc zaznamenal tento Goliáš na Michelinském okruhu dojezd 600 mil (asi 960 km) na jedno nabití.

Osobní elektrická auta jsou skvělá, ale větší vozidla jako autobusy a nákladní automobily (alespoň ty, které operují ve městě), jsou prokazatelně lepší. A konkrétně veřejný autobus je dokonalý kandidát pro elektrifikaci. Takový autobus se pohybuje po předem dané trase, takže nevyžaduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Dlouhá doba nabíjení zde není na překážku, protože autobus je obvykle nabíjen až přes noc. Elektrické autobusy šetří peníze na palivu a údržbě a některá města mohou čerpat dotace na jejich provoz.

Nový elektrický autobus Proterra

Tajemstvím dlouhé výdrže nového autobusu Proterry je bateriový modul o velikosti dvou matrací. Dokáže uskladnit až 660 kWh, což se hodí, když ovládáte 22 tunový autobus o délce 12 metrů. Když to porovnáme s mini bateriemi, které pohání dnešní elektrická auta: 60 kWh v Chevy Bolt a 100 kWh v nejvyšší řadě Tesla Model S.

K dlouhému dojezdu přispívají také lehké materiály, stejně jako rekupační systém brždění, který pomáhá znovu získávat až 92 procent kinetické energie autobusu. To je také asi jediná věc, kterou by se museli řidiči dnešních autobusů znovu učit.

Celý článek na Wired

Image Credit: Proterra

-jk-