Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Nové vagony pro londýnskou Tube

09.10.2014 | |

Jak bude londýnské metro vypadat v příštích desetiletích? Transport for London a design studio PriestmanGoode představily návrhy nových bezpilotních vlaků metra, které mají začít jezdit od roku 2022.

Nové vlaky opouštějí tradiční vícevagonové uspořádání, vlaky tedy budou průchozí a cestujícím nově poskytnou například klimatizaci  nebo Wi-Fi na palubě. Zmizely jednokřídlé dveře, kterými byly vybaveny současné vozy, a byly nahrazeny dvojdílnými dveřmi rozloženými po celé délce vlaku. Dveře jsou skutečně velmi široké, což umožní, aby lidé nastupovali a vystupovali velice rychle, což by mělo zmírnit přetížení některých stanic. TfL také nahradilo tištěné panely digitálními obrazovkami, které mohou být automaticky aktualizovány podle stavu dopravní situace, ale také poskytnou nové možnosti inzerentům. Vlaky budou mít i vnitřní LED osvětlení, které bude cestující různými barvami informovat o tom že se otevírají či zavírají dveře.

TfL plánuje nasadit 250 těchto vlaků nové generace vlaků na trasy Piccadilly, Bakerloo, Waterloo a City v příštím desetiletí. Tím zvýší kapacitu na všech čtyřech linkách nejméně o 25 procent (to odpovídá cca 12 000 cestujících za hodinu). Vlaky by měly mít životnost 30 let při provozu 24 hodin denně, Očekává se, že první vlaky půjdou do provozu na lince Piccadilly v roce 2022, a všechny budou jezdit od poloviny třetího desetiletí 21. století.

Původní článek Engadget.com
Tisková zpráva
Transport for London
Image Credit: Priestmann Goode 

New Tube for London designed by PriestmanGoode. from Priestmangoode on Vimeo.