Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Nové vagony pro londýnskou Tube

09.10.2014 | |

Jak bude londýnské metro vypadat v příštích desetiletích? Transport for London a design studio PriestmanGoode představily návrhy nových bezpilotních vlaků metra, které mají začít jezdit od roku 2022.

Nové vlaky opouštějí tradiční vícevagonové uspořádání, vlaky tedy budou průchozí a cestujícím nově poskytnou například klimatizaci  nebo Wi-Fi na palubě. Zmizely jednokřídlé dveře, kterými byly vybaveny současné vozy, a byly nahrazeny dvojdílnými dveřmi rozloženými po celé délce vlaku. Dveře jsou skutečně velmi široké, což umožní, aby lidé nastupovali a vystupovali velice rychle, což by mělo zmírnit přetížení některých stanic. TfL také nahradilo tištěné panely digitálními obrazovkami, které mohou být automaticky aktualizovány podle stavu dopravní situace, ale také poskytnou nové možnosti inzerentům. Vlaky budou mít i vnitřní LED osvětlení, které bude cestující různými barvami informovat o tom že se otevírají či zavírají dveře.

TfL plánuje nasadit 250 těchto vlaků nové generace vlaků na trasy Piccadilly, Bakerloo, Waterloo a City v příštím desetiletí. Tím zvýší kapacitu na všech čtyřech linkách nejméně o 25 procent (to odpovídá cca 12 000 cestujících za hodinu). Vlaky by měly mít životnost 30 let při provozu 24 hodin denně, Očekává se, že první vlaky půjdou do provozu na lince Piccadilly v roce 2022, a všechny budou jezdit od poloviny třetího desetiletí 21. století.

Původní článek Engadget.com
Tisková zpráva
Transport for London
Image Credit: Priestmann Goode 

New Tube for London designed by PriestmanGoode. from Priestmangoode on Vimeo.