Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Nové vagony pro londýnskou Tube

09.10.2014 | |

Jak bude londýnské metro vypadat v příštích desetiletích? Transport for London a design studio PriestmanGoode představily návrhy nových bezpilotních vlaků metra, které mají začít jezdit od roku 2022.

Nové vlaky opouštějí tradiční vícevagonové uspořádání, vlaky tedy budou průchozí a cestujícím nově poskytnou například klimatizaci  nebo Wi-Fi na palubě. Zmizely jednokřídlé dveře, kterými byly vybaveny současné vozy, a byly nahrazeny dvojdílnými dveřmi rozloženými po celé délce vlaku. Dveře jsou skutečně velmi široké, což umožní, aby lidé nastupovali a vystupovali velice rychle, což by mělo zmírnit přetížení některých stanic. TfL také nahradilo tištěné panely digitálními obrazovkami, které mohou být automaticky aktualizovány podle stavu dopravní situace, ale také poskytnou nové možnosti inzerentům. Vlaky budou mít i vnitřní LED osvětlení, které bude cestující různými barvami informovat o tom že se otevírají či zavírají dveře.

TfL plánuje nasadit 250 těchto vlaků nové generace vlaků na trasy Piccadilly, Bakerloo, Waterloo a City v příštím desetiletí. Tím zvýší kapacitu na všech čtyřech linkách nejméně o 25 procent (to odpovídá cca 12 000 cestujících za hodinu). Vlaky by měly mít životnost 30 let při provozu 24 hodin denně, Očekává se, že první vlaky půjdou do provozu na lince Piccadilly v roce 2022, a všechny budou jezdit od poloviny třetího desetiletí 21. století.

Původní článek Engadget.com
Tisková zpráva
Transport for London
Image Credit: Priestmann Goode 

New Tube for London designed by PriestmanGoode. from Priestmangoode on Vimeo.