Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Více aktualit

Nové vagony pro londýnskou Tube

09.10.2014 | |

Jak bude londýnské metro vypadat v příštích desetiletích? Transport for London a design studio PriestmanGoode představily návrhy nových bezpilotních vlaků metra, které mají začít jezdit od roku 2022.

Nové vlaky opouštějí tradiční vícevagonové uspořádání, vlaky tedy budou průchozí a cestujícím nově poskytnou například klimatizaci  nebo Wi-Fi na palubě. Zmizely jednokřídlé dveře, kterými byly vybaveny současné vozy, a byly nahrazeny dvojdílnými dveřmi rozloženými po celé délce vlaku. Dveře jsou skutečně velmi široké, což umožní, aby lidé nastupovali a vystupovali velice rychle, což by mělo zmírnit přetížení některých stanic. TfL také nahradilo tištěné panely digitálními obrazovkami, které mohou být automaticky aktualizovány podle stavu dopravní situace, ale také poskytnou nové možnosti inzerentům. Vlaky budou mít i vnitřní LED osvětlení, které bude cestující různými barvami informovat o tom že se otevírají či zavírají dveře.

TfL plánuje nasadit 250 těchto vlaků nové generace vlaků na trasy Piccadilly, Bakerloo, Waterloo a City v příštím desetiletí. Tím zvýší kapacitu na všech čtyřech linkách nejméně o 25 procent (to odpovídá cca 12 000 cestujících za hodinu). Vlaky by měly mít životnost 30 let při provozu 24 hodin denně, Očekává se, že první vlaky půjdou do provozu na lince Piccadilly v roce 2022, a všechny budou jezdit od poloviny třetího desetiletí 21. století.

Původní článek Engadget.com
Tisková zpráva
Transport for London
Image Credit: Priestmann Goode 

New Tube for London designed by PriestmanGoode. from Priestmangoode on Vimeo.