Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Více aktualit

Nové vagony pro londýnskou Tube

09.10.2014 | |

Jak bude londýnské metro vypadat v příštích desetiletích? Transport for London a design studio PriestmanGoode představily návrhy nových bezpilotních vlaků metra, které mají začít jezdit od roku 2022.

Nové vlaky opouštějí tradiční vícevagonové uspořádání, vlaky tedy budou průchozí a cestujícím nově poskytnou například klimatizaci  nebo Wi-Fi na palubě. Zmizely jednokřídlé dveře, kterými byly vybaveny současné vozy, a byly nahrazeny dvojdílnými dveřmi rozloženými po celé délce vlaku. Dveře jsou skutečně velmi široké, což umožní, aby lidé nastupovali a vystupovali velice rychle, což by mělo zmírnit přetížení některých stanic. TfL také nahradilo tištěné panely digitálními obrazovkami, které mohou být automaticky aktualizovány podle stavu dopravní situace, ale také poskytnou nové možnosti inzerentům. Vlaky budou mít i vnitřní LED osvětlení, které bude cestující různými barvami informovat o tom že se otevírají či zavírají dveře.

TfL plánuje nasadit 250 těchto vlaků nové generace vlaků na trasy Piccadilly, Bakerloo, Waterloo a City v příštím desetiletí. Tím zvýší kapacitu na všech čtyřech linkách nejméně o 25 procent (to odpovídá cca 12 000 cestujících za hodinu). Vlaky by měly mít životnost 30 let při provozu 24 hodin denně, Očekává se, že první vlaky půjdou do provozu na lince Piccadilly v roce 2022, a všechny budou jezdit od poloviny třetího desetiletí 21. století.

Původní článek Engadget.com
Tisková zpráva
Transport for London
Image Credit: Priestmann Goode 

New Tube for London designed by PriestmanGoode. from Priestmangoode on Vimeo.