Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Nové přísady slibují vyšší výkon elektromobilů při nízkých teplotách

28.06.2019 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Jednou z nevýhod elektrických automobilů je jejich náchylnost k extrémním teplotám, které mohou snížit účinnost roztoku elektrolytu, jež vede ionty mezi anodou a katodou v lithium-iontové baterii. Nová studie ukazuje, že účinnost lithium-iontových baterií při vystavení extrémním teplotám lze navýšit pomocí různých přísad.

Klíčovou přísadou většiny těchto roztoků elektrolytů je etylenkarbonát, který pomáhá vytvářet ochrannou vrstvu zabraňující dalšímu rozkladu komponent v elektrolytu při interakci s anodou. Etylenkarbonát má nicméně vysokou teplotu tání, což omezuje jeho výkon při nízkých teplotách.

Nové přísady pro elektromobily

Výzkumníci z Pacific Northwest National Laboratory v Richlandu ve Washingtonu otestovali účinky pěti různých přísad pro elektrolyty na výkon lithium-iontových baterií v rozmezí od -40 do 60 °C. Podařilo se jim identifikovat optimální kombinaci tří přísad, jež přidali k předchozímu roztoku elektrolytu. Nová směs vytvořila vysoce vodivou, jednotnou a robustní ochrannou vrstvu na anodě i katodě. Při teplotě -40 °C dosáhly baterie obsahující tuto směs 67 procentního výkonu při vybíjení v porovnání s pokojovou teplotou.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Shutterstock

-jk-