Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Nové materiály slibující výrazné úspory energie vyvinuli vědci v Austrálii

01.08.2014 | |

Vědci z univerzity v australském Adelaide vyvíjejí za použití nových magnetických materiálů revoluční elektromotory a generátory, od nichž očekávají významné úspory energie. Motory se stanou základním prvkem v konstrukci nově vyvíjených vysoce účinných čerpadel s širokou škálou využití.

„Ve vyspělém světě je více než 50 % vyrobené energie spotřebováno elektromotory, to představuje velký prostor pro úsporu energie . uvádí vedoucí výzkumu profesor Nesimi Ertugrul. Práce čerpadel v podstatě není vidět, ale je všudypřítomná. Fungují v plaveckých bazénech, automobilech, na lodích i v průmyslu. Vědci z University of Adelaide používají dva druhy magnetických materiálů. Prvním je kompozit s měkkými magnetickými vlastnostmi (SMC – Soft Magnetic Composite) druhý pak amorfní magnetický materiál (AMM –Amorphous Magnetic Material).

Dále Australané provádějí výzkum nového typu statoru. Ten byl úspěšně otestován na malých prototypech, a již zde vykazoval energetickou účinnost přesahující 90 %. Konvenční motory přitom dosahují hodnot mezi 60 a 70 %. „ Vyrábíme nové statory s využitím SMC materiálů, bez strojního zpracování a bez zbytečného odpadu. Zároveň jsme vylepšili měděné vodiče pro rotory a tím dále zvýšili výkon.“ Doplňuje Etrugrul.

...čtěte více

Foto: Guangzhou QIDA Material & Technology Co., Ltd