Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Nové hořčíkové slitiny by mohly výrazně zvýšit energetickou účinnost automobilů

26.01.2018 | EPFL | actu.epfl.ch

Výzkumníci Švýcarského federálního technologického institutu v Lausanne (EPFL) vyvinuli nový model pro vytváření hořčíkových slitin, aby porozuměli tomu, jak docílit lepší ohebnosti kovů. Hořčík je nejlehčí kov na zemi, jeho nevýhodou je však nepoddajnost, nelze jej snadno tvarovat do použitelné formy. Výzkumníci doufají, že jejich model povede k objevu nových, poddajnějších slitin, které umožní výrobcům automobilů konstruovat energeticky úspornější vozidla.

Výroba lehčích strojů a vybavení je v hledáčku výrobců mnoha průmyslových oborů, od automobilek po letectví. Klíčem k novému materiálu se může stát právě hořčík, který je nejen čtyřikrát lehčí než ocel, ale je rovněž rozšířenější.

Slitiny hořčíku

Výzkumníci z EPFL nyní vyvinuli model, který předpovídá chování kovu při smíchání s dalšími elementy. Na základě získaných dat poté vědci vyhodnotí, který typ slitiny disponuje nejlepší deformační kapacitou a je tedy vhodný pro průmyslovou aplikaci. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Science.

Celý článek na EPFL

Image Credit: iStock

-jk-