Aktuální vydání

Číslo 4/2021 vyšlo tiskem 14. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 3. 5. 2021. 

Téma: Inteligentní budovy; Elektroinstalace; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Elektrické a úžitkové vlastnosti komerčných primárnych alkalických článkov

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

Nové evropské konsorcium zahajuje projekt vývoje integrovaného dynamického ovládání pro plně elektri

31. 1. 2012 | |

Konsorcium jedenácti partnerských společností a výzkumných institucí zahájilo projekt E-VECTOORC Electric-Vehicle Control of Individual Wheel Torque for On- and Off-Road Conditions – Ovládání otáčivých momentů kol elektrických vozů na silnici i v terénu). Tento projekt má za cíl vyvíjet a integrovat různé systémy řízení vozů jako je ABS, Traction Control, Torque Vectoring, Electornic Stability Program a Advanced Driver Assistance pro plně elektrické vozy (Fully Electronic Vehicles – FEVs) s jednotlivě ovládanými motorovými pohony každého kola. Technický obsah projektu E-VECTOORC se zabývá celou škálou konceptů FEVs, od malých aut do města až po sportovní užitné vozy.

Tento projekt je financován 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Konsorcium E-VECTOORC je koordinováno University of Surrey (Spojené království) a patří do něj Ilmenau University of Technology (Německo), Jaguar Cars (Spojené království), Land Rover (Spojené království), Flander’s Drive (Belgie), Inverto (Belgie), Fundacion CIDAUT (Španělsko), Aragon Technology Centre (ŠPanělsko), Skoda Auto (Česká republika), Virtual Vehicle Competence Centre (Rakousko), a TRW Automotive Lucas Varity (Německo).

Aktivity v rámci tohoto projektu potrvají tři roky a bude při nich využíváno dynamických simulací a kombinace technologií Hardware-in-the-Loop a testování vozů. V jádru experimentů pak bude vysoce všestranný model, který dokáže demonstrovat poháněcí soustavy zahrnující dva, tři až čtyři elektrické motory a bude využíván pro vývoj a hodnocení nového systému ovládání. Jelikož jde o projekt jak soukromých společností, tak veřejnoprávních institucí, vyvine E-VECTOORC množství technologií pro ovládací systémy elektrických automobilů, které budou ihned po jeho završení ihned průmyslově využitelné. Webová stránka: http://www.e-vectoorc.eu.