Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Nové evropské konsorcium zahajuje projekt vývoje integrovaného dynamického ovládání pro plně elektri

31.01.2012 | |

Konsorcium jedenácti partnerských společností a výzkumných institucí zahájilo projekt E-VECTOORC Electric-Vehicle Control of Individual Wheel Torque for On- and Off-Road Conditions – Ovládání otáčivých momentů kol elektrických vozů na silnici i v terénu). Tento projekt má za cíl vyvíjet a integrovat různé systémy řízení vozů jako je ABS, Traction Control, Torque Vectoring, Electornic Stability Program a Advanced Driver Assistance pro plně elektrické vozy (Fully Electronic Vehicles – FEVs) s jednotlivě ovládanými motorovými pohony každého kola. Technický obsah projektu E-VECTOORC se zabývá celou škálou konceptů FEVs, od malých aut do města až po sportovní užitné vozy.

Tento projekt je financován 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Konsorcium E-VECTOORC je koordinováno University of Surrey (Spojené království) a patří do něj Ilmenau University of Technology (Německo), Jaguar Cars (Spojené království), Land Rover (Spojené království), Flander’s Drive (Belgie), Inverto (Belgie), Fundacion CIDAUT (Španělsko), Aragon Technology Centre (ŠPanělsko), Skoda Auto (Česká republika), Virtual Vehicle Competence Centre (Rakousko), a TRW Automotive Lucas Varity (Německo).

Aktivity v rámci tohoto projektu potrvají tři roky a bude při nich využíváno dynamických simulací a kombinace technologií Hardware-in-the-Loop a testování vozů. V jádru experimentů pak bude vysoce všestranný model, který dokáže demonstrovat poháněcí soustavy zahrnující dva, tři až čtyři elektrické motory a bude využíván pro vývoj a hodnocení nového systému ovládání. Jelikož jde o projekt jak soukromých společností, tak veřejnoprávních institucí, vyvine E-VECTOORC množství technologií pro ovládací systémy elektrických automobilů, které budou ihned po jeho završení ihned průmyslově využitelné. Webová stránka: http://www.e-vectoorc.eu.