Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Nová technologie zvýší dojezd elektrických automobilů

28.08.2016 | Ohio State University | news.osu.edu

Výzkumníci vytvořili tenkou plastovou membránu, která zabraňuje vybíjení dobíjitelných baterií, pokud zrovna nejsou používány a umožňuje jejich rychlejší dobíjení.

Technologie kontroluje tok náboje v baterii. Vědci se inspirovali buněčnými membránami a jejich přenosem proteinů v lidském těle. Technologie může nalézt uplatnění v superkondenzátorech pro elektrické automobily. V časopise Energy & Environmental Science popsali výzkumníci z Ohio State University chytrou membránu, která by dle jejich slov mohla stát za vývojem nového typu vysoce výkonných rychlonabíjecích baterií zvaných „tranzistorové redoxní baterie” pro automobily, které zvýší dojezd na jedno nabití.

Efektivnější baterie pro elektromobily

Dnešní moderní automobily mají po 8 hodinách nabíjení dojezd kolem 320 km, zatímco automobily poháněné fosilními palivy ujedou stejnou vzdálenost po jedné minutě strávené na benzínové stanici. Výzkumníci doufají, že jejich nová technologie by mohla zvýšit efektivitu baterií pro elektrické automobily a znásobit dojezd až na desítky kilometrů na jednu minutu nabíjení.

Celá zpráva na Ohio State University

Image Credit: Ohio State University

-jk-