Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Nová technologie zvýší dojezd elektrických automobilů

28.08.2016 | Ohio State University | news.osu.edu

Výzkumníci vytvořili tenkou plastovou membránu, která zabraňuje vybíjení dobíjitelných baterií, pokud zrovna nejsou používány a umožňuje jejich rychlejší dobíjení.

Technologie kontroluje tok náboje v baterii. Vědci se inspirovali buněčnými membránami a jejich přenosem proteinů v lidském těle. Technologie může nalézt uplatnění v superkondenzátorech pro elektrické automobily. V časopise Energy & Environmental Science popsali výzkumníci z Ohio State University chytrou membránu, která by dle jejich slov mohla stát za vývojem nového typu vysoce výkonných rychlonabíjecích baterií zvaných „tranzistorové redoxní baterie” pro automobily, které zvýší dojezd na jedno nabití.

Efektivnější baterie pro elektromobily

Dnešní moderní automobily mají po 8 hodinách nabíjení dojezd kolem 320 km, zatímco automobily poháněné fosilními palivy ujedou stejnou vzdálenost po jedné minutě strávené na benzínové stanici. Výzkumníci doufají, že jejich nová technologie by mohla zvýšit efektivitu baterií pro elektrické automobily a znásobit dojezd až na desítky kilometrů na jednu minutu nabíjení.

Celá zpráva na Ohio State University

Image Credit: Ohio State University

-jk-