Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Nová technologie zvýší dojezd elektrických automobilů

28.08.2016 | Ohio State University | news.osu.edu

Výzkumníci vytvořili tenkou plastovou membránu, která zabraňuje vybíjení dobíjitelných baterií, pokud zrovna nejsou používány a umožňuje jejich rychlejší dobíjení.

Technologie kontroluje tok náboje v baterii. Vědci se inspirovali buněčnými membránami a jejich přenosem proteinů v lidském těle. Technologie může nalézt uplatnění v superkondenzátorech pro elektrické automobily. V časopise Energy & Environmental Science popsali výzkumníci z Ohio State University chytrou membránu, která by dle jejich slov mohla stát za vývojem nového typu vysoce výkonných rychlonabíjecích baterií zvaných „tranzistorové redoxní baterie” pro automobily, které zvýší dojezd na jedno nabití.

Efektivnější baterie pro elektromobily

Dnešní moderní automobily mají po 8 hodinách nabíjení dojezd kolem 320 km, zatímco automobily poháněné fosilními palivy ujedou stejnou vzdálenost po jedné minutě strávené na benzínové stanici. Výzkumníci doufají, že jejich nová technologie by mohla zvýšit efektivitu baterií pro elektrické automobily a znásobit dojezd až na desítky kilometrů na jednu minutu nabíjení.

Celá zpráva na Ohio State University

Image Credit: Ohio State University

-jk-