Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Nová technologie zvýší dojezd elektrických automobilů

28.08.2016 | Ohio State University | news.osu.edu

Výzkumníci vytvořili tenkou plastovou membránu, která zabraňuje vybíjení dobíjitelných baterií, pokud zrovna nejsou používány a umožňuje jejich rychlejší dobíjení.

Technologie kontroluje tok náboje v baterii. Vědci se inspirovali buněčnými membránami a jejich přenosem proteinů v lidském těle. Technologie může nalézt uplatnění v superkondenzátorech pro elektrické automobily. V časopise Energy & Environmental Science popsali výzkumníci z Ohio State University chytrou membránu, která by dle jejich slov mohla stát za vývojem nového typu vysoce výkonných rychlonabíjecích baterií zvaných „tranzistorové redoxní baterie” pro automobily, které zvýší dojezd na jedno nabití.

Efektivnější baterie pro elektromobily

Dnešní moderní automobily mají po 8 hodinách nabíjení dojezd kolem 320 km, zatímco automobily poháněné fosilními palivy ujedou stejnou vzdálenost po jedné minutě strávené na benzínové stanici. Výzkumníci doufají, že jejich nová technologie by mohla zvýšit efektivitu baterií pro elektrické automobily a znásobit dojezd až na desítky kilometrů na jednu minutu nabíjení.

Celá zpráva na Ohio State University

Image Credit: Ohio State University

-jk-