Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Nová technologie zvýší dojezd elektrických automobilů

28.08.2016 | Ohio State University | news.osu.edu

Výzkumníci vytvořili tenkou plastovou membránu, která zabraňuje vybíjení dobíjitelných baterií, pokud zrovna nejsou používány a umožňuje jejich rychlejší dobíjení.

Technologie kontroluje tok náboje v baterii. Vědci se inspirovali buněčnými membránami a jejich přenosem proteinů v lidském těle. Technologie může nalézt uplatnění v superkondenzátorech pro elektrické automobily. V časopise Energy & Environmental Science popsali výzkumníci z Ohio State University chytrou membránu, která by dle jejich slov mohla stát za vývojem nového typu vysoce výkonných rychlonabíjecích baterií zvaných „tranzistorové redoxní baterie” pro automobily, které zvýší dojezd na jedno nabití.

Efektivnější baterie pro elektromobily

Dnešní moderní automobily mají po 8 hodinách nabíjení dojezd kolem 320 km, zatímco automobily poháněné fosilními palivy ujedou stejnou vzdálenost po jedné minutě strávené na benzínové stanici. Výzkumníci doufají, že jejich nová technologie by mohla zvýšit efektivitu baterií pro elektrické automobily a znásobit dojezd až na desítky kilometrů na jednu minutu nabíjení.

Celá zpráva na Ohio State University

Image Credit: Ohio State University

-jk-