Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Více aktualit

Nová technika produkuje baterie s vyšší kapacitou

23.04.2019 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Tým Columbia Engineering pod vedením Yuana Yanga, odborného asistenta materiálových věd a inženýrství, oznámil vytvoření nové metody pro bezpečné prodloužení životnosti baterií díky použití nanovrstvy nitridu boru, která hraje roli stabilizátoru pevných elektrolytů v lithium-kovových bateriích. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Joule.

Tradiční lithium-iontové baterie jsou nedílnou součástí mnoha přístrojů, které každodenně používáme – jejich nevýhodou je však nízká hustota energie a krátká životnost. Představují také určité bezpečnostní riziko, jelikož obsahují vysoce hořlavý tekutý elektrolyt, který může způsobit zkrat baterie nebo její vznícení. Hustotu energie těchto baterií lze zvýšit použitím lithiového kovu namísto grafitové anody používané v li-ion bateriích, jehož teoretická kapacita ve srovnání v počtu nabití je až 10x vyšší než kapacita grafitu.

Vyšší kapacita baterií

Rozhodli jsme se vyzkoušet keramické elektrolyty, které se vyznačují lepší bezpečností a vyšší hustotou energie v porovnání s tradičními hořlavými elektrolyty v li-ion bateriích,“ uvedl Yang. „Naši pozornost upoutaly obzvláště dobíjitelné lithiové baterie s pevným elektrolytem, jež představují vhodného kandidáta pro systémy skladování energie příští generace.“

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Columbia Engineering

-jk-