Aktuální vydání

Číslo 7/2021 vyšlo tiskem 30. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 7. 2021. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Technická informace o výrobku
Nová generace přepěťových ochran CITEL s integrovaným předjištěním – DACF25S
Opakovaně použitelné čisticí utěrky pro průmysl, řemesla a dokonalou čistotu

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem
18. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 7. 2021.

Osvětlení interiérů
Osvětlení nového ateliéru Ronyho Plesla
Realizace osvětlení INGE aneb dobrých zpráv není nikdy dost

Měření a výpočty
Měřič UV záření VOLTCRAFT UV-500

Nová technika produkuje baterie s vyšší kapacitou

23. 4. 2019 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Tým Columbia Engineering pod vedením Yuana Yanga, odborného asistenta materiálových věd a inženýrství, oznámil vytvoření nové metody pro bezpečné prodloužení životnosti baterií díky použití nanovrstvy nitridu boru, která hraje roli stabilizátoru pevných elektrolytů v lithium-kovových bateriích. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Joule.

Tradiční lithium-iontové baterie jsou nedílnou součástí mnoha přístrojů, které každodenně používáme – jejich nevýhodou je však nízká hustota energie a krátká životnost. Představují také určité bezpečnostní riziko, jelikož obsahují vysoce hořlavý tekutý elektrolyt, který může způsobit zkrat baterie nebo její vznícení. Hustotu energie těchto baterií lze zvýšit použitím lithiového kovu namísto grafitové anody používané v li-ion bateriích, jehož teoretická kapacita ve srovnání v počtu nabití je až 10x vyšší než kapacita grafitu.

Vyšší kapacita baterií

Rozhodli jsme se vyzkoušet keramické elektrolyty, které se vyznačují lepší bezpečností a vyšší hustotou energie v porovnání s tradičními hořlavými elektrolyty v li-ion bateriích,“ uvedl Yang. „Naši pozornost upoutaly obzvláště dobíjitelné lithiové baterie s pevným elektrolytem, jež představují vhodného kandidáta pro systémy skladování energie příští generace.“

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Columbia Engineering

-jk-