Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Nová technika produkuje baterie s vyšší kapacitou

23.04.2019 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Tým Columbia Engineering pod vedením Yuana Yanga, odborného asistenta materiálových věd a inženýrství, oznámil vytvoření nové metody pro bezpečné prodloužení životnosti baterií díky použití nanovrstvy nitridu boru, která hraje roli stabilizátoru pevných elektrolytů v lithium-kovových bateriích. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Joule.

Tradiční lithium-iontové baterie jsou nedílnou součástí mnoha přístrojů, které každodenně používáme – jejich nevýhodou je však nízká hustota energie a krátká životnost. Představují také určité bezpečnostní riziko, jelikož obsahují vysoce hořlavý tekutý elektrolyt, který může způsobit zkrat baterie nebo její vznícení. Hustotu energie těchto baterií lze zvýšit použitím lithiového kovu namísto grafitové anody používané v li-ion bateriích, jehož teoretická kapacita ve srovnání v počtu nabití je až 10x vyšší než kapacita grafitu.

Vyšší kapacita baterií

Rozhodli jsme se vyzkoušet keramické elektrolyty, které se vyznačují lepší bezpečností a vyšší hustotou energie v porovnání s tradičními hořlavými elektrolyty v li-ion bateriích,“ uvedl Yang. „Naši pozornost upoutaly obzvláště dobíjitelné lithiové baterie s pevným elektrolytem, jež představují vhodného kandidáta pro systémy skladování energie příští generace.“

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Columbia Engineering

-jk-