Aktuální vydání

Číslo 5/2021 vyšlo tiskem 5. 5. 2021. V elektronické verzi na webu 31. 5. 2021. 

Téma: Elektrotechnika v roce 2021; Software pro projektování a řízení

Hlavní článek
Jak postupovat po zrušení řazení prostor z hlediska nebezpečí úrazu elektrickým proudem a jak se vypořádat s vnějšími vlivy

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

Nová technika produkuje baterie s vyšší kapacitou

23. 4. 2019 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Tým Columbia Engineering pod vedením Yuana Yanga, odborného asistenta materiálových věd a inženýrství, oznámil vytvoření nové metody pro bezpečné prodloužení životnosti baterií díky použití nanovrstvy nitridu boru, která hraje roli stabilizátoru pevných elektrolytů v lithium-kovových bateriích. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Joule.

Tradiční lithium-iontové baterie jsou nedílnou součástí mnoha přístrojů, které každodenně používáme – jejich nevýhodou je však nízká hustota energie a krátká životnost. Představují také určité bezpečnostní riziko, jelikož obsahují vysoce hořlavý tekutý elektrolyt, který může způsobit zkrat baterie nebo její vznícení. Hustotu energie těchto baterií lze zvýšit použitím lithiového kovu namísto grafitové anody používané v li-ion bateriích, jehož teoretická kapacita ve srovnání v počtu nabití je až 10x vyšší než kapacita grafitu.

Vyšší kapacita baterií

Rozhodli jsme se vyzkoušet keramické elektrolyty, které se vyznačují lepší bezpečností a vyšší hustotou energie v porovnání s tradičními hořlavými elektrolyty v li-ion bateriích,“ uvedl Yang. „Naši pozornost upoutaly obzvláště dobíjitelné lithiové baterie s pevným elektrolytem, jež představují vhodného kandidáta pro systémy skladování energie příští generace.“

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Columbia Engineering

-jk-