Aktuální vydání

Číslo 10/2021 vyšlo tiskem 1. 10. 2021. V elektronické verzi na webu 1. 11. 2021. 

Téma: Elektroenergetika; Kvalita elektřiny; Obnovitelné zdroje energie

Hlavní článek
Lokální specifika Jihočeského kraje s ohledem na využívání automobilů s alternativními druhy paliv

Číslo 4-5/2021 vyšlo tiskem
17. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 17. 9. 2021.

Světelnětechnická zařízení
Rekonstrukce osvětlení podchodu a nástupišť vlakového nádraží Ústí nad Orlicí

Veřejné osvětlení
Osvětlení parku u Biskupství ostravsko-opavského v Ostravě
Venkovní osvětlovací soustavy a rušivé světlo
Generel verejného osvetlenia 9. časť
Environmentálne hľadiská

Nová technika produkuje baterie s vyšší kapacitou

23. 4. 2019 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Tým Columbia Engineering pod vedením Yuana Yanga, odborného asistenta materiálových věd a inženýrství, oznámil vytvoření nové metody pro bezpečné prodloužení životnosti baterií díky použití nanovrstvy nitridu boru, která hraje roli stabilizátoru pevných elektrolytů v lithium-kovových bateriích. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Joule.

Tradiční lithium-iontové baterie jsou nedílnou součástí mnoha přístrojů, které každodenně používáme – jejich nevýhodou je však nízká hustota energie a krátká životnost. Představují také určité bezpečnostní riziko, jelikož obsahují vysoce hořlavý tekutý elektrolyt, který může způsobit zkrat baterie nebo její vznícení. Hustotu energie těchto baterií lze zvýšit použitím lithiového kovu namísto grafitové anody používané v li-ion bateriích, jehož teoretická kapacita ve srovnání v počtu nabití je až 10x vyšší než kapacita grafitu.

Vyšší kapacita baterií

Rozhodli jsme se vyzkoušet keramické elektrolyty, které se vyznačují lepší bezpečností a vyšší hustotou energie v porovnání s tradičními hořlavými elektrolyty v li-ion bateriích,“ uvedl Yang. „Naši pozornost upoutaly obzvláště dobíjitelné lithiové baterie s pevným elektrolytem, jež představují vhodného kandidáta pro systémy skladování energie příští generace.“

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Columbia Engineering

-jk-