Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Více aktualit

Nová metoda zvyšuje hustotu energie v lithiové baterii

29.10.2016 | Columbia Engineering | engineering.columbia.edu

Yuan Yang, odborný asistent na univerzitě Columbia Engineering, vyvinul novou metodu, která zvyšuje kapacitu lithiových (Li-lon) bateriích.

Sestavil třívrstvou konstrukci, která je stabilní i po vystavení okolnímu vzduchu. Zvyšuje se tak životnost baterie a snižují se náklady na výrobu. Výsledky výzkumu, který může zvýšit hustotu energie lithiových baterií o 10 až 30 %, byly otištěny v časopise Nano Letters.

Navýšení kapacity lithiových baterií

Po vyrobení dochází během prvního nabití v lithiové baterii k přeměně části tekutého elektrolytu na tuhou fázi a potažení na negativní elektrodu baterie. Tento proces je nezvratný a snižuje kapacitu energie uložené v baterii. Jedná se o ztrátu přibližně 10 % pro nejmodernější negativní elektrody, ale toto číslo se může vyšplhat až na 20 až 30 % v případě dalších generací negativních elektrod s vyšší kapacitou, jako např. u křemíkových elektrod.

Pomocí Yangovy metody se podařilo snížit ztrátu kapacity dnešních grafitových elektrod z 8 % na 0,3 % a u křemíkových elektrod z 13 % na -15 %. A protože hustota energie neboli kapacita, lithiových baterií se za posledních 25 let každoročně zvyšuje o 5 až 7 %, výsledky tohoto výzkumu jsou příslibem možného řešení k navýšení kapacity lithiových baterií.

Celý článek na Columbia Engineering

Image Credit: Yuan Yang

-jk-