Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Noční vidění pro samořídíci automobily

18.10.2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Elon Musk prohlásil, že samořídící automobily budoucnosti se obejdou bez drahých laserových lidarů. Ale zatímco Tesla na rozdíl od většiny automobilek pracuje na vývoji samořídících automobilů bez uvedeného senzoru, nový startup má plány zcela opačné a chce automobily vybavit infračervenou kamerou.

Společnost Adasky pracuje na vývoji infračervené termální kamery Viper s velkým dosahem. Podle vyjádření společnosti kamera umožní provoz automobilů v nepříznivých podmínkách a zvýší jejich bezpečnost.

Noční vidění pro samořídící automobily

Pasivní infračervené vidění sleduje rozdíly v teplu, které vydávají objekty na vozovce před automobilem. Zachytí tedy lidi i zvířata, zatímco vozovka bude jasné oddělená od okolní vegetace.  Blížící se reflektory, přímé sluneční záření a náhlé změny v osvícení (např. při vyjíždění z tunelu) nepředstavují pro infračervenou kameru takový problém jako pro běžné kamery.

Společnost Adasky tvrdí, že celý systém nyní vyhodnocuje několik automobilek a dodavatelů a hromadná výroba by mohla začít v roce 2020 nebo 2021.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Adasky

-jk-