Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Více aktualit

Noční vidění pro samořídíci automobily

18.10.2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Elon Musk prohlásil, že samořídící automobily budoucnosti se obejdou bez drahých laserových lidarů. Ale zatímco Tesla na rozdíl od většiny automobilek pracuje na vývoji samořídících automobilů bez uvedeného senzoru, nový startup má plány zcela opačné a chce automobily vybavit infračervenou kamerou.

Společnost Adasky pracuje na vývoji infračervené termální kamery Viper s velkým dosahem. Podle vyjádření společnosti kamera umožní provoz automobilů v nepříznivých podmínkách a zvýší jejich bezpečnost.

Noční vidění pro samořídící automobily

Pasivní infračervené vidění sleduje rozdíly v teplu, které vydávají objekty na vozovce před automobilem. Zachytí tedy lidi i zvířata, zatímco vozovka bude jasné oddělená od okolní vegetace.  Blížící se reflektory, přímé sluneční záření a náhlé změny v osvícení (např. při vyjíždění z tunelu) nepředstavují pro infračervenou kameru takový problém jako pro běžné kamery.

Společnost Adasky tvrdí, že celý systém nyní vyhodnocuje několik automobilek a dodavatelů a hromadná výroba by mohla začít v roce 2020 nebo 2021.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Adasky

-jk-