Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Noční vidění pro samořídíci automobily

18. 10. 2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Elon Musk prohlásil, že samořídící automobily budoucnosti se obejdou bez drahých laserových lidarů. Ale zatímco Tesla na rozdíl od většiny automobilek pracuje na vývoji samořídících automobilů bez uvedeného senzoru, nový startup má plány zcela opačné a chce automobily vybavit infračervenou kamerou.

Společnost Adasky pracuje na vývoji infračervené termální kamery Viper s velkým dosahem. Podle vyjádření společnosti kamera umožní provoz automobilů v nepříznivých podmínkách a zvýší jejich bezpečnost.

Noční vidění pro samořídící automobily

Pasivní infračervené vidění sleduje rozdíly v teplu, které vydávají objekty na vozovce před automobilem. Zachytí tedy lidi i zvířata, zatímco vozovka bude jasné oddělená od okolní vegetace.  Blížící se reflektory, přímé sluneční záření a náhlé změny v osvícení (např. při vyjíždění z tunelu) nepředstavují pro infračervenou kameru takový problém jako pro běžné kamery.

Společnost Adasky tvrdí, že celý systém nyní vyhodnocuje několik automobilek a dodavatelů a hromadná výroba by mohla začít v roce 2020 nebo 2021.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Adasky

-jk-