Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Více aktualit

Noční vidění pro samořídíci automobily

18.10.2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Elon Musk prohlásil, že samořídící automobily budoucnosti se obejdou bez drahých laserových lidarů. Ale zatímco Tesla na rozdíl od většiny automobilek pracuje na vývoji samořídících automobilů bez uvedeného senzoru, nový startup má plány zcela opačné a chce automobily vybavit infračervenou kamerou.

Společnost Adasky pracuje na vývoji infračervené termální kamery Viper s velkým dosahem. Podle vyjádření společnosti kamera umožní provoz automobilů v nepříznivých podmínkách a zvýší jejich bezpečnost.

Noční vidění pro samořídící automobily

Pasivní infračervené vidění sleduje rozdíly v teplu, které vydávají objekty na vozovce před automobilem. Zachytí tedy lidi i zvířata, zatímco vozovka bude jasné oddělená od okolní vegetace.  Blížící se reflektory, přímé sluneční záření a náhlé změny v osvícení (např. při vyjíždění z tunelu) nepředstavují pro infračervenou kameru takový problém jako pro běžné kamery.

Společnost Adasky tvrdí, že celý systém nyní vyhodnocuje několik automobilek a dodavatelů a hromadná výroba by mohla začít v roce 2020 nebo 2021.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Adasky

-jk-