Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Noční vidění pro samořídíci automobily

18.10.2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Elon Musk prohlásil, že samořídící automobily budoucnosti se obejdou bez drahých laserových lidarů. Ale zatímco Tesla na rozdíl od většiny automobilek pracuje na vývoji samořídících automobilů bez uvedeného senzoru, nový startup má plány zcela opačné a chce automobily vybavit infračervenou kamerou.

Společnost Adasky pracuje na vývoji infračervené termální kamery Viper s velkým dosahem. Podle vyjádření společnosti kamera umožní provoz automobilů v nepříznivých podmínkách a zvýší jejich bezpečnost.

Noční vidění pro samořídící automobily

Pasivní infračervené vidění sleduje rozdíly v teplu, které vydávají objekty na vozovce před automobilem. Zachytí tedy lidi i zvířata, zatímco vozovka bude jasné oddělená od okolní vegetace.  Blížící se reflektory, přímé sluneční záření a náhlé změny v osvícení (např. při vyjíždění z tunelu) nepředstavují pro infračervenou kameru takový problém jako pro běžné kamery.

Společnost Adasky tvrdí, že celý systém nyní vyhodnocuje několik automobilek a dodavatelů a hromadná výroba by mohla začít v roce 2020 nebo 2021.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Adasky

-jk-