Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Nizozemská společnost uvede v roce 2018 na trh první létající auto

19.06.2017 | Phys.org | www.phys.org

Po několika letech testování je společnost PAL-V připravena vypálit rybník svým konkurentům. Jako první na světě, alespoň dle svých slov, představila tříkolový dopravní prostředek na principu vírníku pro dvě osoby s certifikací na silnice i létání.

Společnost PAL-V (z anglického Personal Air and Land Vehicle) se sídlem v nizozemské Raamsdonksveeru plánuje doručit svá létající auta prvním zákazníkům na konci roku 2018. Šťastný majitel dopravního prostředku bude k jeho provozu potřebovat jak řidičský průkaz, tak pilotní licenci. Majitel vírníku se může pohodlně dopravit na letiště, odkud může rovnou vzlétnout a po přistání se s vírníkem přesunout dál.

Létající auto

PAL-V používá běžný bezolovnatý benzín pro dva motory o výkonu sto koní a dokáže létat rychlostí 400 - 500 km/h ve výšce 3500 metrů. Na silnici vírník dosahuje rychlosti okolo 170 km/h.  Jedinou nevýhodou by snad mohla být cena. Verze PAL-V Liberty se bude prodávat za cenu 499 000 EUR a novější model PAL-V Liberty Sport se bude pyšnit cenovkou 290 000 EUR.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: PAL-V

-jk-