Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Nizozemská společnost uvede v roce 2018 na trh první létající auto

19.06.2017 | Phys.org | www.phys.org

Po několika letech testování je společnost PAL-V připravena vypálit rybník svým konkurentům. Jako první na světě, alespoň dle svých slov, představila tříkolový dopravní prostředek na principu vírníku pro dvě osoby s certifikací na silnice i létání.

Společnost PAL-V (z anglického Personal Air and Land Vehicle) se sídlem v nizozemské Raamsdonksveeru plánuje doručit svá létající auta prvním zákazníkům na konci roku 2018. Šťastný majitel dopravního prostředku bude k jeho provozu potřebovat jak řidičský průkaz, tak pilotní licenci. Majitel vírníku se může pohodlně dopravit na letiště, odkud může rovnou vzlétnout a po přistání se s vírníkem přesunout dál.

Létající auto

PAL-V používá běžný bezolovnatý benzín pro dva motory o výkonu sto koní a dokáže létat rychlostí 400 - 500 km/h ve výšce 3500 metrů. Na silnici vírník dosahuje rychlosti okolo 170 km/h.  Jedinou nevýhodou by snad mohla být cena. Verze PAL-V Liberty se bude prodávat za cenu 499 000 EUR a novější model PAL-V Liberty Sport se bude pyšnit cenovkou 290 000 EUR.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: PAL-V

-jk-