Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Nizozemská společnost uvede v roce 2018 na trh první létající auto

19.06.2017 | Phys.org | www.phys.org

Po několika letech testování je společnost PAL-V připravena vypálit rybník svým konkurentům. Jako první na světě, alespoň dle svých slov, představila tříkolový dopravní prostředek na principu vírníku pro dvě osoby s certifikací na silnice i létání.

Společnost PAL-V (z anglického Personal Air and Land Vehicle) se sídlem v nizozemské Raamsdonksveeru plánuje doručit svá létající auta prvním zákazníkům na konci roku 2018. Šťastný majitel dopravního prostředku bude k jeho provozu potřebovat jak řidičský průkaz, tak pilotní licenci. Majitel vírníku se může pohodlně dopravit na letiště, odkud může rovnou vzlétnout a po přistání se s vírníkem přesunout dál.

Létající auto

PAL-V používá běžný bezolovnatý benzín pro dva motory o výkonu sto koní a dokáže létat rychlostí 400 - 500 km/h ve výšce 3500 metrů. Na silnici vírník dosahuje rychlosti okolo 170 km/h.  Jedinou nevýhodou by snad mohla být cena. Verze PAL-V Liberty se bude prodávat za cenu 499 000 EUR a novější model PAL-V Liberty Sport se bude pyšnit cenovkou 290 000 EUR.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: PAL-V

-jk-