Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Nest koupil za 555 milionů dolarů výrobce bezpečnostních kamer Dropcam

24.06.2014 | |

Googlem vlastněný Nest ohlásil nákup sanfranciského startupu Dropcam - společnosti, která se již pět let zabývá výrobou kamer pro monitoring bezpečnostidomácností. V příspěvcích na svých blozích to oznámily obě společnosti s tím, že produkty Dropcamu budou stále k dostání na místech, kde se prodávaly dosud, ale společnost už nebude pokračovat ve vývoji nových produktů.

Až bude obchod uzavřen, převezme Nest zákaznickou podporu pr

oduktů Dropcamu. Nest bude podle svého spoluzakladatele a šéfa vývoje Mata Rogerse s daty z kamer nakládat tak, jako nakládá s daty ze svých vlastních produktů, což znamená, že by k nim neměl mít Google přístup. Roger dále přislíbil užší integraci produktů Nestu a Dropcamu.

Nest s Dropcamem pořídil také předplatitelský servis

Nákup Dropcamu dává nový rozměr aktivitám Nestu. Ten do teď spočíval v prodeji termostatů a detektorů kouře, za které zákazníci platili jednorázově v momentu převzetí. Naproti tomu business Dropcamu se zaměřuje na prodej kamer zákazníkovi, kterému je k produktu nabídnuta cloudová záznamová služba, která nahraje až měsíc videa, které je pak přístupné online a může být přehráváno v pohlížeči a nebo v mobilních aplikacích. Zákazník se může rozhodnout, jestli záznam nasdílí, nebo jej ponechá jako soukromý.

Podle Recode a The Wall Street Journal, zaplatil Nest za společnost 555 millionů dolarů. Společnost zatím vydělala 47,8 millionů dolarů, z čehož 30 milionů pocházelo z investice Institutional Venture Partners. Nest byl koupen společností Google v lednu 2014 za 3,2 miliardy dolarů a dosud funguje jako samostatná společnost.

Zájem Nestu o Dropcam byl zaznamenán již minulý měsíc. Podle některých zdrojů se Nest Group již delší dobu snažila dostat se na trh se zabezpečením domácností a Dropcam pro ni byl zajímavý zejména od chvíle, kdy představil technologii, která umí rozpoznat, zda nahrávané předměty jsou lidé.

Dropcam vzniknul v roce 2009, když současný CEO a spoluzakladatel Greg Duffy hledal způsob, jehož pomocí by zjistil, kdo venčí svého psa na trávníku jeho otce. Od nakoupených průmyslových kamer, pro které Duffy se spoluzakladatelem Aamirem Viranim psali software se společnost dostala až ke kamerám vlastní konstrukce. Dalším produktem Dropcamu jsou Tabs: malé senzory za 29 dolarů s připojením na Bluetooth, které jsou schopné sledovat pohyby dveří, oken a jiných předmětů.