Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Nest koupil za 555 milionů dolarů výrobce bezpečnostních kamer Dropcam

24.06.2014 | |

Googlem vlastněný Nest ohlásil nákup sanfranciského startupu Dropcam - společnosti, která se již pět let zabývá výrobou kamer pro monitoring bezpečnostidomácností. V příspěvcích na svých blozích to oznámily obě společnosti s tím, že produkty Dropcamu budou stále k dostání na místech, kde se prodávaly dosud, ale společnost už nebude pokračovat ve vývoji nových produktů.

Až bude obchod uzavřen, převezme Nest zákaznickou podporu pr

oduktů Dropcamu. Nest bude podle svého spoluzakladatele a šéfa vývoje Mata Rogerse s daty z kamer nakládat tak, jako nakládá s daty ze svých vlastních produktů, což znamená, že by k nim neměl mít Google přístup. Roger dále přislíbil užší integraci produktů Nestu a Dropcamu.

Nest s Dropcamem pořídil také předplatitelský servis

Nákup Dropcamu dává nový rozměr aktivitám Nestu. Ten do teď spočíval v prodeji termostatů a detektorů kouře, za které zákazníci platili jednorázově v momentu převzetí. Naproti tomu business Dropcamu se zaměřuje na prodej kamer zákazníkovi, kterému je k produktu nabídnuta cloudová záznamová služba, která nahraje až měsíc videa, které je pak přístupné online a může být přehráváno v pohlížeči a nebo v mobilních aplikacích. Zákazník se může rozhodnout, jestli záznam nasdílí, nebo jej ponechá jako soukromý.

Podle Recode a The Wall Street Journal, zaplatil Nest za společnost 555 millionů dolarů. Společnost zatím vydělala 47,8 millionů dolarů, z čehož 30 milionů pocházelo z investice Institutional Venture Partners. Nest byl koupen společností Google v lednu 2014 za 3,2 miliardy dolarů a dosud funguje jako samostatná společnost.

Zájem Nestu o Dropcam byl zaznamenán již minulý měsíc. Podle některých zdrojů se Nest Group již delší dobu snažila dostat se na trh se zabezpečením domácností a Dropcam pro ni byl zajímavý zejména od chvíle, kdy představil technologii, která umí rozpoznat, zda nahrávané předměty jsou lidé.

Dropcam vzniknul v roce 2009, když současný CEO a spoluzakladatel Greg Duffy hledal způsob, jehož pomocí by zjistil, kdo venčí svého psa na trávníku jeho otce. Od nakoupených průmyslových kamer, pro které Duffy se spoluzakladatelem Aamirem Viranim psali software se společnost dostala až ke kamerám vlastní konstrukce. Dalším produktem Dropcamu jsou Tabs: malé senzory za 29 dolarů s připojením na Bluetooth, které jsou schopné sledovat pohyby dveří, oken a jiných předmětů.