Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Německý dopravce Deutsche Bahn plánuje přepravovat cestující autonomními vozidly

09.05.2016 | The Verge | www.theverge.com

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn plánuje zavedení autonomních vozidel do své dopravní sítě v rámci dopravy na vlakové nádraží a zpět. Dopravce dokonce plánuje konkurovat službám jako Uber v přepravě pasažérů po městě, kde je vlak nepraktický.

Ředitel Deutsche Bahn Rüdiger Grube v rozhovoru pro německé noviny Wirtshafts Woche uvedl, že železnice „bude v budoucnu s velkou pravděpodobností využívat autonomní vozidla”. Termín zavedení této technologie nebyl odhalen, ale Grube řekl, že pro Deutsche Bahn se jedná o „velký projekt”.

Deutsche Bahn plánuje dopravu samořídícími auty

A společnost pracuje na více projektech, než jen na samořídících autech. Plánuje rovněž zautomatizovat provoz samotných vlaků. Namísto obvyklého strojvedoucího, který dostává povely od dispečera, by mohl být vlak kontrolován dálkově a vše by mohl ovládat počítač. „Za deset nebo dvacet let by mohly být vlaky ovládány dálkově z operačního centra,” uvedl Grube a my bychom si tak museli zvykat, že strojvedoucího nahradí stroj.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Adobe Stock

-jk-