Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Německý dopravce Deutsche Bahn plánuje přepravovat cestující autonomními vozidly

09.05.2016 | The Verge | www.theverge.com

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn plánuje zavedení autonomních vozidel do své dopravní sítě v rámci dopravy na vlakové nádraží a zpět. Dopravce dokonce plánuje konkurovat službám jako Uber v přepravě pasažérů po městě, kde je vlak nepraktický.

Ředitel Deutsche Bahn Rüdiger Grube v rozhovoru pro německé noviny Wirtshafts Woche uvedl, že železnice „bude v budoucnu s velkou pravděpodobností využívat autonomní vozidla”. Termín zavedení této technologie nebyl odhalen, ale Grube řekl, že pro Deutsche Bahn se jedná o „velký projekt”.

Deutsche Bahn plánuje dopravu samořídícími auty

A společnost pracuje na více projektech, než jen na samořídících autech. Plánuje rovněž zautomatizovat provoz samotných vlaků. Namísto obvyklého strojvedoucího, který dostává povely od dispečera, by mohl být vlak kontrolován dálkově a vše by mohl ovládat počítač. „Za deset nebo dvacet let by mohly být vlaky ovládány dálkově z operačního centra,” uvedl Grube a my bychom si tak museli zvykat, že strojvedoucího nahradí stroj.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Adobe Stock

-jk-