Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Německý dopravce Deutsche Bahn plánuje přepravovat cestující autonomními vozidly

09.05.2016 | The Verge | www.theverge.com

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn plánuje zavedení autonomních vozidel do své dopravní sítě v rámci dopravy na vlakové nádraží a zpět. Dopravce dokonce plánuje konkurovat službám jako Uber v přepravě pasažérů po městě, kde je vlak nepraktický.

Ředitel Deutsche Bahn Rüdiger Grube v rozhovoru pro německé noviny Wirtshafts Woche uvedl, že železnice „bude v budoucnu s velkou pravděpodobností využívat autonomní vozidla”. Termín zavedení této technologie nebyl odhalen, ale Grube řekl, že pro Deutsche Bahn se jedná o „velký projekt”.

Deutsche Bahn plánuje dopravu samořídícími auty

A společnost pracuje na více projektech, než jen na samořídících autech. Plánuje rovněž zautomatizovat provoz samotných vlaků. Namísto obvyklého strojvedoucího, který dostává povely od dispečera, by mohl být vlak kontrolován dálkově a vše by mohl ovládat počítač. „Za deset nebo dvacet let by mohly být vlaky ovládány dálkově z operačního centra,” uvedl Grube a my bychom si tak museli zvykat, že strojvedoucího nahradí stroj.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Adobe Stock

-jk-