Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Německý dopravce Deutsche Bahn plánuje přepravovat cestující autonomními vozidly

09.05.2016 | The Verge | www.theverge.com

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn plánuje zavedení autonomních vozidel do své dopravní sítě v rámci dopravy na vlakové nádraží a zpět. Dopravce dokonce plánuje konkurovat službám jako Uber v přepravě pasažérů po městě, kde je vlak nepraktický.

Ředitel Deutsche Bahn Rüdiger Grube v rozhovoru pro německé noviny Wirtshafts Woche uvedl, že železnice „bude v budoucnu s velkou pravděpodobností využívat autonomní vozidla”. Termín zavedení této technologie nebyl odhalen, ale Grube řekl, že pro Deutsche Bahn se jedná o „velký projekt”.

Deutsche Bahn plánuje dopravu samořídícími auty

A společnost pracuje na více projektech, než jen na samořídících autech. Plánuje rovněž zautomatizovat provoz samotných vlaků. Namísto obvyklého strojvedoucího, který dostává povely od dispečera, by mohl být vlak kontrolován dálkově a vše by mohl ovládat počítač. „Za deset nebo dvacet let by mohly být vlaky ovládány dálkově z operačního centra,” uvedl Grube a my bychom si tak museli zvykat, že strojvedoucího nahradí stroj.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Adobe Stock

-jk-