Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Německý dopravce Deutsche Bahn plánuje přepravovat cestující autonomními vozidly

09.05.2016 | The Verge | www.theverge.com

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn plánuje zavedení autonomních vozidel do své dopravní sítě v rámci dopravy na vlakové nádraží a zpět. Dopravce dokonce plánuje konkurovat službám jako Uber v přepravě pasažérů po městě, kde je vlak nepraktický.

Ředitel Deutsche Bahn Rüdiger Grube v rozhovoru pro německé noviny Wirtshafts Woche uvedl, že železnice „bude v budoucnu s velkou pravděpodobností využívat autonomní vozidla”. Termín zavedení této technologie nebyl odhalen, ale Grube řekl, že pro Deutsche Bahn se jedná o „velký projekt”.

Deutsche Bahn plánuje dopravu samořídícími auty

A společnost pracuje na více projektech, než jen na samořídících autech. Plánuje rovněž zautomatizovat provoz samotných vlaků. Namísto obvyklého strojvedoucího, který dostává povely od dispečera, by mohl být vlak kontrolován dálkově a vše by mohl ovládat počítač. „Za deset nebo dvacet let by mohly být vlaky ovládány dálkově z operačního centra,” uvedl Grube a my bychom si tak museli zvykat, že strojvedoucího nahradí stroj.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Adobe Stock

-jk-