Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Více aktualit

Německé automobilky dohánějí náskok Tesly

24.09.2018 | Phys.org | www.phys.org

Po letech sledování úspěchu automobilky Tesla představili konečně němečtí výrobci luxusních automobilů své šampióny, kteří budou soupeřit s elektromobily Elona Muska.

Daimler, výrobce vozů Mercedes-Benz, automobilky BMW a Volkswagen (jež vlastní značky Audi a Porsche), kontrolují spolu s dceřinými společnostmi téměř 80 procent světového trhu s prémiovými automobily. Až donedávna však tito výrobci nenabízeli nic, co by mohlo konkurovat elektromobilům Tesla.

Německé elektrické automobily

To se změnilo tento měsíc, kdy všechny tři automobilky odhalily plně elektrická SUV, která budou uvedena do prodeje do dvou let. Audi oznámilo vývoj modelu „E-Tron“, BMW představilo „iNext“ a Mercedes „EQC“, zatímco Porsche přišlo s návrhem elektrického kupé „Mission E“. V celkovém souhrnu se německé automobilky uvolily k tomu, že investují v průběhu následujících tří let téměř 40 miliard eur do rozvoje elektrických vozidel.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Mercedes

-jk-