Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Více aktualit

Nástroj umožňující začátečníkům vytvářet roboty na 3-D tiskárně

14.11.2015 | Disney Research a Carnegie Mellon University | www.cmu.edu

Disney a Carnegie Mellon University vyvinuli nástroj, který naučí chodícího robota pohybovat se na přání.

Dokonce i začátečník dokáže díky novému design nástroji vytvořeného Disney Research a Carnegie Mellon University navrhnout a vyrobit pomocí 3-D tiskárny a běžných servomotorů chodícího robota.

Uživatel může pomocí intuitivního editačního nástroje interaktivně vytvářet alternativní návrhy a specifikovat tvary, velikost a počet končetin robota. Systém také zajišťuje, aby byl výsledný robot schopen pohybu, který je požadováno, aniž by upadl; uživateli dokonce v případě potřeby umožňuje změnit způsob jeho chůze.

„Výhody rychlé výrobní technologie (Rapid Manufacturing) zjednodušují a usnadnil výrobu robotů, ale návrh funkčního robota zůstává i nadále obtížným úkolem, který vyžaduje schopnosti  a znalosti zkušeného inženýra,″ řekl Markus Gross, viceprezident výzkumu v Disney Research. „Náš nový designový nástroj může pomoci překlenout tuto propast a pravděpodobně vzbudí velký zájem technologických nadšenců i celé komunity.″

„Naším cílem bylo navrhnout způsob, jak robota navrhnout, vyrobit a upravit podle individuálních potřeb a preferencí svých uživatelů,″ řekl Stelian Coros, bývalý vědecký pracovník v Disney Research, který nyní působí jako docent robotiky Carnegie Mellon University.

Výzkumný tým představil systém v japonském Kóbe na SIGGRAPH Asia 2015 - ACM, konferenci počítačové grafiky a interaktivních aplikací.

Autoři: Byron Spice / Carnegie Mellon / bspice@cs.cmu.edu a
Jennifer Liu / Walt Disney Imagineering / Jennifer.C.Liu@disney.com

Více www.cmu.edu a www.disneyresearch.com