Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Nástroj umožňující začátečníkům vytvářet roboty na 3-D tiskárně

14.11.2015 | Disney Research a Carnegie Mellon University | www.cmu.edu

Disney a Carnegie Mellon University vyvinuli nástroj, který naučí chodícího robota pohybovat se na přání.

Dokonce i začátečník dokáže díky novému design nástroji vytvořeného Disney Research a Carnegie Mellon University navrhnout a vyrobit pomocí 3-D tiskárny a běžných servomotorů chodícího robota.

Uživatel může pomocí intuitivního editačního nástroje interaktivně vytvářet alternativní návrhy a specifikovat tvary, velikost a počet končetin robota. Systém také zajišťuje, aby byl výsledný robot schopen pohybu, který je požadováno, aniž by upadl; uživateli dokonce v případě potřeby umožňuje změnit způsob jeho chůze.

„Výhody rychlé výrobní technologie (Rapid Manufacturing) zjednodušují a usnadnil výrobu robotů, ale návrh funkčního robota zůstává i nadále obtížným úkolem, který vyžaduje schopnosti  a znalosti zkušeného inženýra,″ řekl Markus Gross, viceprezident výzkumu v Disney Research. „Náš nový designový nástroj může pomoci překlenout tuto propast a pravděpodobně vzbudí velký zájem technologických nadšenců i celé komunity.″

„Naším cílem bylo navrhnout způsob, jak robota navrhnout, vyrobit a upravit podle individuálních potřeb a preferencí svých uživatelů,″ řekl Stelian Coros, bývalý vědecký pracovník v Disney Research, který nyní působí jako docent robotiky Carnegie Mellon University.

Výzkumný tým představil systém v japonském Kóbe na SIGGRAPH Asia 2015 - ACM, konferenci počítačové grafiky a interaktivních aplikací.

Autoři: Byron Spice / Carnegie Mellon / bspice@cs.cmu.edu a
Jennifer Liu / Walt Disney Imagineering / Jennifer.C.Liu@disney.com

Více www.cmu.edu a www.disneyresearch.com