Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Nástroj umožňující začátečníkům vytvářet roboty na 3-D tiskárně

14. 11. 2015 | Disney Research a Carnegie Mellon University | www.cmu.edu

Disney a Carnegie Mellon University vyvinuli nástroj, který naučí chodícího robota pohybovat se na přání.

Dokonce i začátečník dokáže díky novému design nástroji vytvořeného Disney Research a Carnegie Mellon University navrhnout a vyrobit pomocí 3-D tiskárny a běžných servomotorů chodícího robota.

Uživatel může pomocí intuitivního editačního nástroje interaktivně vytvářet alternativní návrhy a specifikovat tvary, velikost a počet končetin robota. Systém také zajišťuje, aby byl výsledný robot schopen pohybu, který je požadováno, aniž by upadl; uživateli dokonce v případě potřeby umožňuje změnit způsob jeho chůze.

„Výhody rychlé výrobní technologie (Rapid Manufacturing) zjednodušují a usnadnil výrobu robotů, ale návrh funkčního robota zůstává i nadále obtížným úkolem, který vyžaduje schopnosti  a znalosti zkušeného inženýra,″ řekl Markus Gross, viceprezident výzkumu v Disney Research. „Náš nový designový nástroj může pomoci překlenout tuto propast a pravděpodobně vzbudí velký zájem technologických nadšenců i celé komunity.″

„Naším cílem bylo navrhnout způsob, jak robota navrhnout, vyrobit a upravit podle individuálních potřeb a preferencí svých uživatelů,″ řekl Stelian Coros, bývalý vědecký pracovník v Disney Research, který nyní působí jako docent robotiky Carnegie Mellon University.

Výzkumný tým představil systém v japonském Kóbe na SIGGRAPH Asia 2015 - ACM, konferenci počítačové grafiky a interaktivních aplikací.

Autoři: Byron Spice / Carnegie Mellon / bspice@cs.cmu.edu a
Jennifer Liu / Walt Disney Imagineering / Jennifer.C.Liu@disney.com

Více www.cmu.edu a www.disneyresearch.com