Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Nástroj umožňující začátečníkům vytvářet roboty na 3-D tiskárně

14.11.2015 | Disney Research a Carnegie Mellon University | www.cmu.edu

Disney a Carnegie Mellon University vyvinuli nástroj, který naučí chodícího robota pohybovat se na přání.

Dokonce i začátečník dokáže díky novému design nástroji vytvořeného Disney Research a Carnegie Mellon University navrhnout a vyrobit pomocí 3-D tiskárny a běžných servomotorů chodícího robota.

Uživatel může pomocí intuitivního editačního nástroje interaktivně vytvářet alternativní návrhy a specifikovat tvary, velikost a počet končetin robota. Systém také zajišťuje, aby byl výsledný robot schopen pohybu, který je požadováno, aniž by upadl; uživateli dokonce v případě potřeby umožňuje změnit způsob jeho chůze.

„Výhody rychlé výrobní technologie (Rapid Manufacturing) zjednodušují a usnadnil výrobu robotů, ale návrh funkčního robota zůstává i nadále obtížným úkolem, který vyžaduje schopnosti  a znalosti zkušeného inženýra,″ řekl Markus Gross, viceprezident výzkumu v Disney Research. „Náš nový designový nástroj může pomoci překlenout tuto propast a pravděpodobně vzbudí velký zájem technologických nadšenců i celé komunity.″

„Naším cílem bylo navrhnout způsob, jak robota navrhnout, vyrobit a upravit podle individuálních potřeb a preferencí svých uživatelů,″ řekl Stelian Coros, bývalý vědecký pracovník v Disney Research, který nyní působí jako docent robotiky Carnegie Mellon University.

Výzkumný tým představil systém v japonském Kóbe na SIGGRAPH Asia 2015 - ACM, konferenci počítačové grafiky a interaktivních aplikací.

Autoři: Byron Spice / Carnegie Mellon / bspice@cs.cmu.edu a
Jennifer Liu / Walt Disney Imagineering / Jennifer.C.Liu@disney.com

Více www.cmu.edu a www.disneyresearch.com