Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Nástroj umožňující začátečníkům vytvářet roboty na 3-D tiskárně

14.11.2015 | Disney Research a Carnegie Mellon University | www.cmu.edu

Disney a Carnegie Mellon University vyvinuli nástroj, který naučí chodícího robota pohybovat se na přání.

Dokonce i začátečník dokáže díky novému design nástroji vytvořeného Disney Research a Carnegie Mellon University navrhnout a vyrobit pomocí 3-D tiskárny a běžných servomotorů chodícího robota.

Uživatel může pomocí intuitivního editačního nástroje interaktivně vytvářet alternativní návrhy a specifikovat tvary, velikost a počet končetin robota. Systém také zajišťuje, aby byl výsledný robot schopen pohybu, který je požadováno, aniž by upadl; uživateli dokonce v případě potřeby umožňuje změnit způsob jeho chůze.

„Výhody rychlé výrobní technologie (Rapid Manufacturing) zjednodušují a usnadnil výrobu robotů, ale návrh funkčního robota zůstává i nadále obtížným úkolem, který vyžaduje schopnosti  a znalosti zkušeného inženýra,″ řekl Markus Gross, viceprezident výzkumu v Disney Research. „Náš nový designový nástroj může pomoci překlenout tuto propast a pravděpodobně vzbudí velký zájem technologických nadšenců i celé komunity.″

„Naším cílem bylo navrhnout způsob, jak robota navrhnout, vyrobit a upravit podle individuálních potřeb a preferencí svých uživatelů,″ řekl Stelian Coros, bývalý vědecký pracovník v Disney Research, který nyní působí jako docent robotiky Carnegie Mellon University.

Výzkumný tým představil systém v japonském Kóbe na SIGGRAPH Asia 2015 - ACM, konferenci počítačové grafiky a interaktivních aplikací.

Autoři: Byron Spice / Carnegie Mellon / bspice@cs.cmu.edu a
Jennifer Liu / Walt Disney Imagineering / Jennifer.C.Liu@disney.com

Více www.cmu.edu a www.disneyresearch.com