Aktuální vydání

Číslo 7/2021 vyšlo tiskem 30. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 7. 2021. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Technická informace o výrobku
Nová generace přepěťových ochran CITEL s integrovaným předjištěním – DACF25S
Opakovaně použitelné čisticí utěrky pro průmysl, řemesla a dokonalou čistotu

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem
18. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 7. 2021.

Osvětlení interiérů
Osvětlení nového ateliéru Ronyho Plesla
Realizace osvětlení INGE aneb dobrých zpráv není nikdy dost

Měření a výpočty
Měřič UV záření VOLTCRAFT UV-500

Nahradí nová metoda snímání tradiční LIDAR?

24. 4. 2019 | Cornell University | www.cornell.edu

Současné laserové senzory používané k detekci 3D objektů kolem autonomních automobilů jsou objemné, nevzhledné, drahé, energetický náročné… a vysoce přesné.

Tyto senzory využívající laserový paprsek k měření vzdálenosti (neboli LIDARy) jsou montovány na střechu automobilu, kde narušují aerodynamiku, což je nevýhodné obzvláště pro elektromobily. Zanedbatelná není ani jejich pořizovací cena, která se může vyšplhat až na 10 000 $. Navzdory těmto nevýhodám považuje drtivá většina odborníků LIDARy za jediné přijatelné bezpečné řešení pro samořídící automobily.

Nová metoda detekce objektů

Výzkumníci Cornellovy univerzity nyní objevili řešení v podobě jednodušší metody využívající dvě levné kamery umístěné naproti sobě po obou stranách čelního skla, které dokáží detekovat okolní předměty s téměř totožnou přesností jako LIDARy, a to za zlomek ceny. Tajemstvím úspěchu je snímání prostředí z ptačí perspektivy, které je až 3x přesnější ve srovnání s tradičním čelním pohledem.

Celý článek na Cornell University

Image Credit: Cornell University

-jk-