Aktuální vydání

Číslo 10/2020 vyšlo tiskem 1. 10. 2020. V elektronické verzi na webu 30. 10. 2020. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Ze zahraničního tisku
Ochrana před poruchovým obloukem
Rack Unit

Číslo 4-5/2020 vyšlo tiskem 18. 9. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Účinky a užití optického záření
Rostliny a světlo v biofilním interiéru Část 12
Rostliny a světlo ve veřejných prostorách
Melanopická denná osvetlenosť v budovách

Veletrhy a výstavy
FOR INTERIOR 2020: Inspirace pro bydlení a trendy světa nábytku a interiérů

Nahradí nová metoda snímání tradiční LIDAR?

24. 4. 2019 | Cornell University | www.cornell.edu

Současné laserové senzory používané k detekci 3D objektů kolem autonomních automobilů jsou objemné, nevzhledné, drahé, energetický náročné… a vysoce přesné.

Tyto senzory využívající laserový paprsek k měření vzdálenosti (neboli LIDARy) jsou montovány na střechu automobilu, kde narušují aerodynamiku, což je nevýhodné obzvláště pro elektromobily. Zanedbatelná není ani jejich pořizovací cena, která se může vyšplhat až na 10 000 $. Navzdory těmto nevýhodám považuje drtivá většina odborníků LIDARy za jediné přijatelné bezpečné řešení pro samořídící automobily.

Nová metoda detekce objektů

Výzkumníci Cornellovy univerzity nyní objevili řešení v podobě jednodušší metody využívající dvě levné kamery umístěné naproti sobě po obou stranách čelního skla, které dokáží detekovat okolní předměty s téměř totožnou přesností jako LIDARy, a to za zlomek ceny. Tajemstvím úspěchu je snímání prostředí z ptačí perspektivy, které je až 3x přesnější ve srovnání s tradičním čelním pohledem.

Celý článek na Cornell University

Image Credit: Cornell University

-jk-