Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Nahradí nová metoda snímání tradiční LIDAR?

24.04.2019 | Cornell University | www.cornell.edu

Současné laserové senzory používané k detekci 3D objektů kolem autonomních automobilů jsou objemné, nevzhledné, drahé, energetický náročné… a vysoce přesné.

Tyto senzory využívající laserový paprsek k měření vzdálenosti (neboli LIDARy) jsou montovány na střechu automobilu, kde narušují aerodynamiku, což je nevýhodné obzvláště pro elektromobily. Zanedbatelná není ani jejich pořizovací cena, která se může vyšplhat až na 10 000 $. Navzdory těmto nevýhodám považuje drtivá většina odborníků LIDARy za jediné přijatelné bezpečné řešení pro samořídící automobily.

Nová metoda detekce objektů

Výzkumníci Cornellovy univerzity nyní objevili řešení v podobě jednodušší metody využívající dvě levné kamery umístěné naproti sobě po obou stranách čelního skla, které dokáží detekovat okolní předměty s téměř totožnou přesností jako LIDARy, a to za zlomek ceny. Tajemstvím úspěchu je snímání prostředí z ptačí perspektivy, které je až 3x přesnější ve srovnání s tradičním čelním pohledem.

Celý článek na Cornell University

Image Credit: Cornell University

-jk-