Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 12. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 3. 2020. 

Téma: Elektrické přístroje; Internet věcí; Zdravotnická technika

Hlavní článek
Monitorování obsazenosti prostor inteligentní budovy

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 3. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 3. 3. 2020.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na Light+Building 2020 – doprovodný program
Veletrh Prolight+Sound slaví 25. narozeniny
FOR CITY 2020 se představí v souběhu s veletrhem FOR ARCH

Svítidla a světelné přístroje
Moderní trendy automobilových světlometů

Aktuality

Týmy Formula Student z ČVUT budou mít premiéru na okruhu Formule 1 Yas Marina v Abú Dhabí Týmy mezinárodní soutěže Formula Student z Českého vysokého učení technického v Praze se…

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

Více aktualit

Nahradí nová metoda snímání tradiční LIDAR?

24.04.2019 | Cornell University | www.cornell.edu

Současné laserové senzory používané k detekci 3D objektů kolem autonomních automobilů jsou objemné, nevzhledné, drahé, energetický náročné… a vysoce přesné.

Tyto senzory využívající laserový paprsek k měření vzdálenosti (neboli LIDARy) jsou montovány na střechu automobilu, kde narušují aerodynamiku, což je nevýhodné obzvláště pro elektromobily. Zanedbatelná není ani jejich pořizovací cena, která se může vyšplhat až na 10 000 $. Navzdory těmto nevýhodám považuje drtivá většina odborníků LIDARy za jediné přijatelné bezpečné řešení pro samořídící automobily.

Nová metoda detekce objektů

Výzkumníci Cornellovy univerzity nyní objevili řešení v podobě jednodušší metody využívající dvě levné kamery umístěné naproti sobě po obou stranách čelního skla, které dokáží detekovat okolní předměty s téměř totožnou přesností jako LIDARy, a to za zlomek ceny. Tajemstvím úspěchu je snímání prostředí z ptačí perspektivy, které je až 3x přesnější ve srovnání s tradičním čelním pohledem.

Celý článek na Cornell University

Image Credit: Cornell University

-jk-