Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Nahradí nová metoda snímání tradiční LIDAR?

24.04.2019 | Cornell University | www.cornell.edu

Současné laserové senzory používané k detekci 3D objektů kolem autonomních automobilů jsou objemné, nevzhledné, drahé, energetický náročné… a vysoce přesné.

Tyto senzory využívající laserový paprsek k měření vzdálenosti (neboli LIDARy) jsou montovány na střechu automobilu, kde narušují aerodynamiku, což je nevýhodné obzvláště pro elektromobily. Zanedbatelná není ani jejich pořizovací cena, která se může vyšplhat až na 10 000 $. Navzdory těmto nevýhodám považuje drtivá většina odborníků LIDARy za jediné přijatelné bezpečné řešení pro samořídící automobily.

Nová metoda detekce objektů

Výzkumníci Cornellovy univerzity nyní objevili řešení v podobě jednodušší metody využívající dvě levné kamery umístěné naproti sobě po obou stranách čelního skla, které dokáží detekovat okolní předměty s téměř totožnou přesností jako LIDARy, a to za zlomek ceny. Tajemstvím úspěchu je snímání prostředí z ptačí perspektivy, které je až 3x přesnější ve srovnání s tradičním čelním pohledem.

Celý článek na Cornell University

Image Credit: Cornell University

-jk-