Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Na oslavu výročí ABB bude ve Švýcarsku jezdit vlak Allegra v barvách ABB

22.01.2016 | ABB s.r.o. | www.abb.cz

Před sto dvaceti pěti lety založili Charles Brown a Walter Boveri ve švýcarském Badenu firmu BBC, na jejíchž základech stojí dnešní nadnárodní společnost ABB s pobočkami ve 100 zemích světa. 

V letošním roce slaví ABB 125. výročí svého založení ve Švýcarsku. Na oslavu tohoto výročí bude na vagónech vlaku Allegra Rhétských drah zobrazena časová linie s fakty a grafickými prvky upozorňujícími na historické milníky historie ABB ve Švýcarsku i na celém světě.

Interiér i exteriér vlaku byl upraven tak, aby byl v souladu s brandingem ABB vybraným pro oslavu výročí. Během Světového ekonomického fóra bude vlak zajišťovat pravidelnou dopravu mezi městy Landquart a Davos, později bude jezdit i na dalších linkách Rhétských drah. Ve snaze poukázat na úzkou, téměř stoletou spolupráci mezi ABB a Rhétskými drahami bylo u vlaku zvoleno takové značení, které v sobě spojuje charakteristické prvky značek obou společností. Rhétské dráhy oslavily své 125. výročí v roce 2014 a jejich tratě Albula a Bernina byly v roce 2008 zařazeny na seznam světového dědictví UNESCO jako ukázky mistrovství v oblasti železničního inženýrství.

Také další akce a oslavy výročí pořádané v průběhu roku budou dokládat úzké spojení ABB se Švýcarskem. Kromě jiného bude ABB prominentním hostem při otevírání nového úpatního tunelu St. Gotthard, nejdelšího železničního tunelu na světě, které proběhne počátkem června. Při stavbě tohoto tunelu byla využita řada technologií ABB, jež zajišťují bezpečnou dodávku elektřiny pro infrastrukturu a ventilaci.

Charles Brown a Walter Boveri založili společnost BBC ve švýcarském Badenu v roce 1891. Tito průkopníci elektrotechniky považovali elektřinu za faktor, který bude udávat tempo nové doby. Předchůdci ABB úspěšně implementovali tuto vizi s překvapující rychlostí – a velmi záhy také v železničním sektoru. V roce 1913 dodalo BBC první lokomotivy pro trať Albula. BBC rovněž představovalo jeden z hybných článků elektrifikace švýcarské železniční sítě a bylo zapojeno do elektrifikace tratě Gotthard v letech 1921–1924.

V roce 1988, na základě fúze společnosti BBC se švédskou společností ASEA, vznikla nová společnost ABB, v jejímž portfoliu výrobků a systémů pro energetiku a automatizaci představují elektrické systémy pro vlaky a železniční infrastrukturu nadále klíčovou část.

Vlaky Allegra jsou vybaveny energeticky hospodárnými měniči a transformátory ABB speciálně navrženými pro klimaticky náročné podmínky horského kantonu Graubünden. Trakční výzbroj dokáže při jízdě z kopce vyrábět elektřinu, jež je pak v rámci napájecí trakční sítě využita pro zdolávání strmých stoupání.

Výrobcem vlaků Allegra je společnost Stadler Rail. Od počátku spolupráce mezi ABB a Stadler Rail v roce 2002 si společnost Stadler Rail objednala trakční zařízení pro více než 1500 regionálních vlaků a více než 300 vozů městských drah. 

ABB dodává železničnímu sektoru inovativní a energeticky hospodárné technologie vyráběné primárně ve Švýcarsku. Vývoj a výroba trakčních měničů pro kolejová vozidla probíhá v závodě ve městě Turgi v kantonu Aargau, trakční transformátory se vyrábějí v Ženevě. Kromě toho ABB vyrábí všechny komponenty a subsystémy používané v rámci regionálních a dálkových železničních tratí stejně jako pro vysokorychlostní tratě a poskytuje na ně servis. ABB má na celém světě rozsáhlou instalovanou bázi a nabízí širokou škálu servisních aktivit po celou dobu životního cyklu včetně údržby, obnovy a modernizací.

Internetová stránka věnovaná 125. výročí ABB ve Švýcarsku

Tiskové materiály ABB