Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Na německých silnicích jezdí téměř 16 000 elektromobilů

08.08.2013 | |

Centrum pro výzkum solární energie a vodíku v Baden-Württembersku (STW) a Německé výzkumné centrum umělé inteligence (DFKI), analyzovaly vývoj trhu selektrickými vozidly v Německu a srovnaly množství elektromobilů na německých silnicích se stavem ve zbytku Evropy – studie přinesla některé překvapivé výsledky.

Na německých silnicích jezdí více elektromobilů, než se doposud mělo za to. Většina ostatních výzkumů totiž většinou zohledňuje jen počty osobních automobilů na elektřinu. Výzkumníci ze STW a DFKI si však všimli také počtů provozovaných užitkových vozidel a motocyklů. Ukázalo se, že osobní elektrické automobily tvoří asi jen polovinu celkového počtu elektrických vozidel registrovaných v Německu.

Celkový počet vozidel elektřinu tak na začátku roku 2013 v Německu činil 15 850. Číslice zahrnuje nejen vozy na čistě elektrický pohon (cca 7 110), plug-in hybridy (asi 1 120) a motocykly (okolo 4 650), ale také nákladní vozidla a autobusy (okolo 2 960). Oproti předchozímu roku tak jejich počet vzrostl asi o 78 procent. "Výrazný nárůst odpovídá svou dynamikou nástupu jiných zatím mladých, ale výhledově velmi perspektivních technologií. Pokud tato dynamika zůstane zachována na podobné úrovni i v příštích letech, pak má snaha o příklon k čistým energiím v automobilismu velkou šanci na úspěch" řekl Benjamin Schott, jeden z autorů studie.

Podrobnosti o studiích naleznete ZDE nebo ZDE.

Foto: spolupracovník ZSW dobíjí elektroauto ze solární dobíječky