Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Na německých silnicích jezdí téměř 16 000 elektromobilů

08.08.2013 | |

Centrum pro výzkum solární energie a vodíku v Baden-Württembersku (STW) a Německé výzkumné centrum umělé inteligence (DFKI), analyzovaly vývoj trhu selektrickými vozidly v Německu a srovnaly množství elektromobilů na německých silnicích se stavem ve zbytku Evropy – studie přinesla některé překvapivé výsledky.

Na německých silnicích jezdí více elektromobilů, než se doposud mělo za to. Většina ostatních výzkumů totiž většinou zohledňuje jen počty osobních automobilů na elektřinu. Výzkumníci ze STW a DFKI si však všimli také počtů provozovaných užitkových vozidel a motocyklů. Ukázalo se, že osobní elektrické automobily tvoří asi jen polovinu celkového počtu elektrických vozidel registrovaných v Německu.

Celkový počet vozidel elektřinu tak na začátku roku 2013 v Německu činil 15 850. Číslice zahrnuje nejen vozy na čistě elektrický pohon (cca 7 110), plug-in hybridy (asi 1 120) a motocykly (okolo 4 650), ale také nákladní vozidla a autobusy (okolo 2 960). Oproti předchozímu roku tak jejich počet vzrostl asi o 78 procent. "Výrazný nárůst odpovídá svou dynamikou nástupu jiných zatím mladých, ale výhledově velmi perspektivních technologií. Pokud tato dynamika zůstane zachována na podobné úrovni i v příštích letech, pak má snaha o příklon k čistým energiím v automobilismu velkou šanci na úspěch" řekl Benjamin Schott, jeden z autorů studie.

Podrobnosti o studiích naleznete ZDE nebo ZDE.

Foto: spolupracovník ZSW dobíjí elektroauto ze solární dobíječky