Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce – Část 41
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Na kole pohodlně až na nádraží

12.01.2018 | SIEMENS | www.siemens.com

Divize Siemens Building Technologies (BT) spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích, kde zavádí svůj uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.


Obr. 1. Bezobslužné parkování jízdních kol na železničních stanicích v Nizozemsku

Láska Nizozemců k jízdě na kole je pověstná. V Evropě zřejmě neexistuje země, kde by se na silnicích pohybovalo tolik bicyklů, jako právě v Nizozemsku. Lidé je hojně využívají jak k přepravě do cílové destinace, tak i k přiblížení například na vlaková nádraží, odkud pokračují dál do vzdálenějších měst. Podle údajů společnosti NS Stations jezdí v Nizozemsku na kole na nádraží denně čtyři tisíce lidí. NS Stations se proto rozhodla reagovat na rostoucí poptávku po bezpečných a přístupných parkovištích pro jízdní kola a modernizovat železniční stanice, které spravují. Realizací tohoto projektu pověřila společnost Siemens. Nová bezobslužná parkoviště pro cyklisty, která mají úspěšně za sebou fázi testování, budou sloužit nejen k parkování kol v soukromém vlastnictví, ale budou je využívat i půjčovny kol. 

Kromě modernizace a vybavení parkovacích stanic zde bude společnost Siemens zajišťovat po dobu osmi let sedm dní v týdnu a 24 hodin denně monitoring, který bude poskytovat informace o aktuální obsazenosti parkovišť a potřebě pravidelné údržby. Jedná se o zakázku v hodnotě 14,2 milionů eur. Kromě toho bude Siemens i nadále pokračovat ve spolupráci s NS Stations na společném vývoji vstupních systémů pro parkoviště jízdních kol s obsluhou, kde se využívá technologie RFID (radiofrekvenční identifikace).


Obr. 2. Nové parkovací stanice jsou bezpečné, pohodlné a vybavené nejmodernějšími monitorovacími systémy  

Nové řešení nabízí cyklistům otevřený a průhledný vstup na parkoviště prosklenými branami a možnost pohodlně a rychle zaparkovat kolo. Jakmile bude dokončeno všech 47 nových stanic, cestující se mohou těšit na rychlý a bezproblémový přesun od parkovacích ploch přímo na vlaková nástupiště. Parkování jízdních kol bude navíc na železničních stanicích prvních 24 hodin zdarma. Centrum podpory zákazníků společnosti Siemens nová parkovací zařízení nepřetržitě monitoruje a průběžně informuje o případném nebezpečí vzniku poruch, a to v dostatečném předstihu. Na bezpečnost cestujících zde dohlíží chytrý kamerový systém, rovněž od společnosti Siemens.

Nové parkovací řešení bylo před zahájením implementace na dalších stanicích úspěšně testováno v nizozemských městech Bilthoven a Heerenveen. Zbývajících 45 samoobslužných parkovišť bude dodáno v roce 2018. Průzkum na zkušebních stanicích jednoznačně prokázal velkou spokojenost zákazníků s novým řešením a výrazný nárůst využívání cyklistických parkovišť na těchto nádražích.

Tiskové materiály SIEMENS