Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Více aktualit

Na kole pohodlně až na nádraží

12.01.2018 | SIEMENS | www.siemens.com

Divize Siemens Building Technologies (BT) spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích, kde zavádí svůj uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.


Obr. 1. Bezobslužné parkování jízdních kol na železničních stanicích v Nizozemsku

Láska Nizozemců k jízdě na kole je pověstná. V Evropě zřejmě neexistuje země, kde by se na silnicích pohybovalo tolik bicyklů, jako právě v Nizozemsku. Lidé je hojně využívají jak k přepravě do cílové destinace, tak i k přiblížení například na vlaková nádraží, odkud pokračují dál do vzdálenějších měst. Podle údajů společnosti NS Stations jezdí v Nizozemsku na kole na nádraží denně čtyři tisíce lidí. NS Stations se proto rozhodla reagovat na rostoucí poptávku po bezpečných a přístupných parkovištích pro jízdní kola a modernizovat železniční stanice, které spravují. Realizací tohoto projektu pověřila společnost Siemens. Nová bezobslužná parkoviště pro cyklisty, která mají úspěšně za sebou fázi testování, budou sloužit nejen k parkování kol v soukromém vlastnictví, ale budou je využívat i půjčovny kol. 

Kromě modernizace a vybavení parkovacích stanic zde bude společnost Siemens zajišťovat po dobu osmi let sedm dní v týdnu a 24 hodin denně monitoring, který bude poskytovat informace o aktuální obsazenosti parkovišť a potřebě pravidelné údržby. Jedná se o zakázku v hodnotě 14,2 milionů eur. Kromě toho bude Siemens i nadále pokračovat ve spolupráci s NS Stations na společném vývoji vstupních systémů pro parkoviště jízdních kol s obsluhou, kde se využívá technologie RFID (radiofrekvenční identifikace).


Obr. 2. Nové parkovací stanice jsou bezpečné, pohodlné a vybavené nejmodernějšími monitorovacími systémy  

Nové řešení nabízí cyklistům otevřený a průhledný vstup na parkoviště prosklenými branami a možnost pohodlně a rychle zaparkovat kolo. Jakmile bude dokončeno všech 47 nových stanic, cestující se mohou těšit na rychlý a bezproblémový přesun od parkovacích ploch přímo na vlaková nástupiště. Parkování jízdních kol bude navíc na železničních stanicích prvních 24 hodin zdarma. Centrum podpory zákazníků společnosti Siemens nová parkovací zařízení nepřetržitě monitoruje a průběžně informuje o případném nebezpečí vzniku poruch, a to v dostatečném předstihu. Na bezpečnost cestujících zde dohlíží chytrý kamerový systém, rovněž od společnosti Siemens.

Nové parkovací řešení bylo před zahájením implementace na dalších stanicích úspěšně testováno v nizozemských městech Bilthoven a Heerenveen. Zbývajících 45 samoobslužných parkovišť bude dodáno v roce 2018. Průzkum na zkušebních stanicích jednoznačně prokázal velkou spokojenost zákazníků s novým řešením a výrazný nárůst využívání cyklistických parkovišť na těchto nádražích.

Tiskové materiály SIEMENS