Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

Na kanadské ropné písky přijíždějí robotické náklaďáky

26.06.2015 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

V Albertě, zemi ropných písků, jsou v současné době podrobovány testům obrovské náklaďáky a připravují se tak na moment, kdy se budou moci zříci lidských řidičů.

Dle časopisu Herald již provozovatel dolu, Suncor Energy, zadal objednávku na 175 těchto samořídících nákladních aut u japonského výrobce Komatsu. Nákladní auta jsou vybavena důvěrně známým systémem navádění s nejnovější technologií, včetně velmi přesného systému GPS, který dokáže v prostředí s rovným terénem pracovat prakticky bez přestávky.

Samonaváděcí nákladní auta

Náklaďáky rovněž komunikují s ostatními automatickými nebo poloautomatickými vozidly a dokáží tak zformovat ucelený systém, což je cesta, kterou se chce vydat těžební odvětví a dohnat tak továrny, které již se systémem automatizace pracují. A čísla mluví sama za sebe.

Časopis The Herald cituje šéfa financí Suncoru, Alistera Cowana, který uvádí, že tento krok nakonec povede k propuštění 800 lidí a ušetří tak společnosti v průměru 200.000 dolarů za jednoho zaměstnance. Dalším důvodem k tomuto kroku je operativní přizpůsobivost samořídících strojů, díky které dokáží nákladní auta pracovat dnem a nocí bez nároku na přestávku.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Komatsu

-jk-