Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Na kanadské ropné písky přijíždějí robotické náklaďáky

26.06.2015 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

V Albertě, zemi ropných písků, jsou v současné době podrobovány testům obrovské náklaďáky a připravují se tak na moment, kdy se budou moci zříci lidských řidičů.

Dle časopisu Herald již provozovatel dolu, Suncor Energy, zadal objednávku na 175 těchto samořídících nákladních aut u japonského výrobce Komatsu. Nákladní auta jsou vybavena důvěrně známým systémem navádění s nejnovější technologií, včetně velmi přesného systému GPS, který dokáže v prostředí s rovným terénem pracovat prakticky bez přestávky.

Samonaváděcí nákladní auta

Náklaďáky rovněž komunikují s ostatními automatickými nebo poloautomatickými vozidly a dokáží tak zformovat ucelený systém, což je cesta, kterou se chce vydat těžební odvětví a dohnat tak továrny, které již se systémem automatizace pracují. A čísla mluví sama za sebe.

Časopis The Herald cituje šéfa financí Suncoru, Alistera Cowana, který uvádí, že tento krok nakonec povede k propuštění 800 lidí a ušetří tak společnosti v průměru 200.000 dolarů za jednoho zaměstnance. Dalším důvodem k tomuto kroku je operativní přizpůsobivost samořídících strojů, díky které dokáží nákladní auta pracovat dnem a nocí bez nároku na přestávku.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Komatsu

-jk-