Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Na kanadské ropné písky přijíždějí robotické náklaďáky

26. 6. 2015 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

V Albertě, zemi ropných písků, jsou v současné době podrobovány testům obrovské náklaďáky a připravují se tak na moment, kdy se budou moci zříci lidských řidičů.

Dle časopisu Herald již provozovatel dolu, Suncor Energy, zadal objednávku na 175 těchto samořídících nákladních aut u japonského výrobce Komatsu. Nákladní auta jsou vybavena důvěrně známým systémem navádění s nejnovější technologií, včetně velmi přesného systému GPS, který dokáže v prostředí s rovným terénem pracovat prakticky bez přestávky.

Samonaváděcí nákladní auta

Náklaďáky rovněž komunikují s ostatními automatickými nebo poloautomatickými vozidly a dokáží tak zformovat ucelený systém, což je cesta, kterou se chce vydat těžební odvětví a dohnat tak továrny, které již se systémem automatizace pracují. A čísla mluví sama za sebe.

Časopis The Herald cituje šéfa financí Suncoru, Alistera Cowana, který uvádí, že tento krok nakonec povede k propuštění 800 lidí a ušetří tak společnosti v průměru 200.000 dolarů za jednoho zaměstnance. Dalším důvodem k tomuto kroku je operativní přizpůsobivost samořídících strojů, díky které dokáží nákladní auta pracovat dnem a nocí bez nároku na přestávku.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Komatsu

-jk-