Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Na kanadské ropné písky přijíždějí robotické náklaďáky

26.06.2015 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

V Albertě, zemi ropných písků, jsou v současné době podrobovány testům obrovské náklaďáky a připravují se tak na moment, kdy se budou moci zříci lidských řidičů.

Dle časopisu Herald již provozovatel dolu, Suncor Energy, zadal objednávku na 175 těchto samořídících nákladních aut u japonského výrobce Komatsu. Nákladní auta jsou vybavena důvěrně známým systémem navádění s nejnovější technologií, včetně velmi přesného systému GPS, který dokáže v prostředí s rovným terénem pracovat prakticky bez přestávky.

Samonaváděcí nákladní auta

Náklaďáky rovněž komunikují s ostatními automatickými nebo poloautomatickými vozidly a dokáží tak zformovat ucelený systém, což je cesta, kterou se chce vydat těžební odvětví a dohnat tak továrny, které již se systémem automatizace pracují. A čísla mluví sama za sebe.

Časopis The Herald cituje šéfa financí Suncoru, Alistera Cowana, který uvádí, že tento krok nakonec povede k propuštění 800 lidí a ušetří tak společnosti v průměru 200.000 dolarů za jednoho zaměstnance. Dalším důvodem k tomuto kroku je operativní přizpůsobivost samořídících strojů, díky které dokáží nákladní auta pracovat dnem a nocí bez nároku na přestávku.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Komatsu

-jk-