Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Na kanadské ropné písky přijíždějí robotické náklaďáky

26.06.2015 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

V Albertě, zemi ropných písků, jsou v současné době podrobovány testům obrovské náklaďáky a připravují se tak na moment, kdy se budou moci zříci lidských řidičů.

Dle časopisu Herald již provozovatel dolu, Suncor Energy, zadal objednávku na 175 těchto samořídících nákladních aut u japonského výrobce Komatsu. Nákladní auta jsou vybavena důvěrně známým systémem navádění s nejnovější technologií, včetně velmi přesného systému GPS, který dokáže v prostředí s rovným terénem pracovat prakticky bez přestávky.

Samonaváděcí nákladní auta

Náklaďáky rovněž komunikují s ostatními automatickými nebo poloautomatickými vozidly a dokáží tak zformovat ucelený systém, což je cesta, kterou se chce vydat těžební odvětví a dohnat tak továrny, které již se systémem automatizace pracují. A čísla mluví sama za sebe.

Časopis The Herald cituje šéfa financí Suncoru, Alistera Cowana, který uvádí, že tento krok nakonec povede k propuštění 800 lidí a ušetří tak společnosti v průměru 200.000 dolarů za jednoho zaměstnance. Dalším důvodem k tomuto kroku je operativní přizpůsobivost samořídících strojů, díky které dokáží nákladní auta pracovat dnem a nocí bez nároku na přestávku.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Komatsu

-jk-