Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Může Danfoss skutečně vyřešit největší výzvy v DC síti?

17.04.2019 | Danfoss s.r.o. | www.danfoss.cz

Takzvaná „válka proudů“ byla vedena před více než stoletím. Thomas Edison byl oddaným zastáncem přenosu stejnosměrného proudu (DC) zatímco Nikola Tesla věřil, že střídavý proud (AC) je tou správnou cestou. V té době se zdálo, že střídavý proud bitvu vyhrál. Především proto, že po vynalezení transformátoru byl možný přenos na velké vzdálenosti.

Dodnes je AC hlavní formou přenosu energie, ale DC opět stává atraktivním. Většina moderních zařízení používá DC, například LED světla, počítače, mobilní telefony a frekvenční měniče. Využití DC namísto AC může zlepšit účinnost a rozměry systému o 10 – 20 %. A rovněž je zde významný potenciál pro úsporu energie především, když se kombinuje DC síť, zásobník energie a / nebo generátory s proměnlivou rychlostí.

Hlavní výhody používání DC jsou:
– méně konverzí AC na DC a DC na AC
– méně filtrů a transformátorů
– žádný jalový proud
– synchronizace není zapotřebí
– v systému pohonu může být regenerační brzdná energie (energie přicházející z motoru) opětovně použita bez jakékoliv přeměny

Nicméně, jednou z hlavních výzev, kterým stejnosměrný proud čelí je, jak zajistit selektivitu a ochranu v případě zkratu.

Jako u každé sítě, v jakémkoli místě na stejnosměrné síti, existuje riziko, že dojde k poruše obvodu. Aby se předešlo nehodám nebo zraněním, je třeba použít sofistikovaná zařízení pro ochranu proti zkratu. Danfoss Drives proto vyvinul nový VACON® NXP DCGuard™, zkratový proudový supresor založený na přerušení proudu IGBT tranzistory. VACON® NXP DCGuard™ detekuje a přerušuje všechny vadné stejnosměrné proudy a izoluje vadnou část systému v mikrosekundách, což nechává zdravou část nedotčenou. Tím je zajištěna plná selektivita mezi DC sítěmi.

VACON® NXP DCGuard™

VACON® NXP DCGuard™ je založen na standardním měniči VACON® NXP a novém aplikačním softwaru. Kompletní sortiment výrobků 3–4140 A a 465–1100 VDC je již typově schválen společností DNV-GL.

Se zavedením VACON® NXP DCGuard™ má Danfoss Drives všechny komponenty potřebné k vybudování DC sítě. Stále častěji jsme svědky toho, jak mohou být DC sítě používány například pro úsporu energie a využití obnovitelných zdrojů energie. S globálními nařízeními, jako je Pařížská dohoda, přísnější požadavky na energetickou účinnost plavidel a ustanovení IMO o snížení emisí o 50% do roku 2050, je jedním z hlavních průmyslových odvětví, která mohou mít prospěch z distribuční soustavy na stejnosměrný proud je námořní průmysl. Existuje také běžný požadavek v námořním průmyslu, že selhání v jedné části systému nemá vliv na celý systém, což činí VACON® NXP DCGuard ™ důležitým doplňkem elektrické sítě plavidla.

Osvědčené zkušenosti

Společnost Danfoss již v roce 2009 dodala jeden z prvních systémů pro distribuci stejnosměrného proudu pro plavbu po řece. V současné době je v provozu více než 50 těchto plavidel. V roce 2016 byl první VACON® NXP DCGuard™ použitý na trajektu v Amsterdamu. Zahrnutím všech hybridizačních produktů Danfoss Drives do stejné stejnosměrné sítě byla energetická účinnost a systémová selektivita posunuta na zcela novou úroveň.

Více informací o této problematice lze nalézt zde. Pokud se chcete dozvědět vice o Danfoss Drives řešeních pro námořní průmysl, tak se obraťte na náš web.

Tiskové materiály Danfoss