Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Miniaturní čip pro drony nové generace

20.06.2018 | MIT | web.mit.edu

Výzkumníkům MIT se podařilo zdokonalit svůj předchozí návrh miniaturního počítačového čipu používaného k navigaci stejně velkých dronů. Dosáhli nižší spotřeby a vyšší úspory energie.

Nový počítačový čip, nazvaný „Navion“, který bude představen na mezinárodní konferenci technologie polovodičů a obvodů Symposia on VLSI Technology and Circuits, má velikost pouhých 20 mm2 – což odpovídá otisku nohy LEGO postavičky – a může se pochlubit spotřebou 24 miliwattů, tedy přibližně jedné tisíciny energie potřebné k rozsvícení žárovky.

Čip pro miniaturní drony

Čip je schopen zpracování videa v reálném čase až do 171 snímku za sekundu a komplexního setrvačného měření. Obě metody používá k určení své polohy v prostoru. Dle slov výzkumníků lze čip integrovat do „nanodronů“ o velikosti v řádu desítek milimetrů nebo je využít k navigaci vozidel, obzvláště ve vzdálených nebo obtížně přístupných místech bez GPS signálu.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-