Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Městská doprava zítřka: BFFT a "E-Bus-Pro" vyvíjejí autobusy s nulovými emisemi

23.10.2014 | |

Výfukové plyny, hluk a dopravní zácpy: s ohledem na růst urbanizace a městské populace je jedním z hlavních úkolů v oblasti rozvoje měst rozvoj čisté vnitroměstské veřejné  dopravy. BFFT - firma z německého Ingolstadtu, působící v oblasti vývoje technologií pro automobilový průmysl a strojírenství, začala spolupracovat s "E-Bus-Pro" na vývoji plně elektrického autobusu pro každodenní používání, který bude schopen ve městech poskytovat pravidelné dopravní služby.

Vyvíjená koncepce má potenciál způsobit revoluci v místní veřejné dopravě ve městech po celém světě, protože přinese plně elektrický autobus použitelný na pravidelné lince. Jeho provoz bude bezemisní a díky nízkým výrobním nákladům bude i ekonomicky efektivní a proto vhodný pro každodenní použití.

BFFT se zavázala k dosažení tohoto cíle do roku 2016, když se spojila s "E-Bus-Pro" - sítí financovanou německou spolkovou vládou, do níž je zapojeno 8 německých a 1 polská firma. V rámci sítě zřízené v roce 2013, inženýři BFFT převzali odpovědnost za integraci součástí, jako jsou baterie, jejich nabíjení a HVAC systémů v plně elektrických autobusech.

Společnost BFFT z Ingolstadtu dosáhla vysoké úrovně způsobilosti v oblasti e-technologií jako dlouhodobý partner automobilového průmyslu. Například pro Audi pracovalo BFFT na vývoji baterií pro koncepty A1 e-tron a R8 e-tron. Již v roce 2006 vyvinulo BFFT ucelenou koncepci energeticky úsporných systémů hybridních autobusů, vytvořených pracovníky v druhém areálu firmy v Berlíně pro místní veřejnou osobní dopravu ("Berliner Verkehrsbetriebe").

Nyní BFFT přispěje svým know-how síti "E-Bus-Pro". To bude znamenat daleko více než jen vytvoření autobusu s elektrickým motorem: aby mohly autobusy soutěžit se standardními autobusy se spalovacími motory, potřebují dosáhnout vysokého nájezdu mezi jednotlivými nabitími – cílem je 120-150 km. Aby toto bylo možné, je třeba použít nové energeticky účinné technologie, které zajistí, že bude docházet k co nejmenším ztrátám energie a že jí bude co nejméně spotřebováváno v klimatizačních jednotkách a jiných vedlejších systémech tak, aby ušetřená energie byla k dispozici pro napájení pohonů autobusů.

BFFT plánuje používat modulární systém baterií, ve kterých mohou být jednotlivé segmenty efektivně vypínány. Díky tomu provozní náklady zůstanou na konkurenceschopné úrovni, a tato vozidla bude možné využít pro dlouhodobé rutinní používání na standardních autobusových linkách.

Celá tisková zpráva je k dipzici ZDE