Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Moderní řešení pro bezpečný chod vašich strojů a efektivnější výrobu Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Moderní řešení pro bezpečný…

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

Více aktualit

Městská doprava zítřka: BFFT a "E-Bus-Pro" vyvíjejí autobusy s nulovými emisemi

23.10.2014 | |

Výfukové plyny, hluk a dopravní zácpy: s ohledem na růst urbanizace a městské populace je jedním z hlavních úkolů v oblasti rozvoje měst rozvoj čisté vnitroměstské veřejné  dopravy. BFFT - firma z německého Ingolstadtu, působící v oblasti vývoje technologií pro automobilový průmysl a strojírenství, začala spolupracovat s "E-Bus-Pro" na vývoji plně elektrického autobusu pro každodenní používání, který bude schopen ve městech poskytovat pravidelné dopravní služby.

Vyvíjená koncepce má potenciál způsobit revoluci v místní veřejné dopravě ve městech po celém světě, protože přinese plně elektrický autobus použitelný na pravidelné lince. Jeho provoz bude bezemisní a díky nízkým výrobním nákladům bude i ekonomicky efektivní a proto vhodný pro každodenní použití.

BFFT se zavázala k dosažení tohoto cíle do roku 2016, když se spojila s "E-Bus-Pro" - sítí financovanou německou spolkovou vládou, do níž je zapojeno 8 německých a 1 polská firma. V rámci sítě zřízené v roce 2013, inženýři BFFT převzali odpovědnost za integraci součástí, jako jsou baterie, jejich nabíjení a HVAC systémů v plně elektrických autobusech.

Společnost BFFT z Ingolstadtu dosáhla vysoké úrovně způsobilosti v oblasti e-technologií jako dlouhodobý partner automobilového průmyslu. Například pro Audi pracovalo BFFT na vývoji baterií pro koncepty A1 e-tron a R8 e-tron. Již v roce 2006 vyvinulo BFFT ucelenou koncepci energeticky úsporných systémů hybridních autobusů, vytvořených pracovníky v druhém areálu firmy v Berlíně pro místní veřejnou osobní dopravu ("Berliner Verkehrsbetriebe").

Nyní BFFT přispěje svým know-how síti "E-Bus-Pro". To bude znamenat daleko více než jen vytvoření autobusu s elektrickým motorem: aby mohly autobusy soutěžit se standardními autobusy se spalovacími motory, potřebují dosáhnout vysokého nájezdu mezi jednotlivými nabitími – cílem je 120-150 km. Aby toto bylo možné, je třeba použít nové energeticky účinné technologie, které zajistí, že bude docházet k co nejmenším ztrátám energie a že jí bude co nejméně spotřebováváno v klimatizačních jednotkách a jiných vedlejších systémech tak, aby ušetřená energie byla k dispozici pro napájení pohonů autobusů.

BFFT plánuje používat modulární systém baterií, ve kterých mohou být jednotlivé segmenty efektivně vypínány. Díky tomu provozní náklady zůstanou na konkurenceschopné úrovni, a tato vozidla bude možné využít pro dlouhodobé rutinní používání na standardních autobusových linkách.

Celá tisková zpráva je k dipzici ZDE