Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Novostavba firmy Teco a.s. získala hlavní cenu v soutěži Stavba roku Zlínského kraje 2017 Český výrobce řídicích systémů pro průmyslovou automatizaci, automatizaci domů a budov i…

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

Více aktualit

Městská doprava zítřka: BFFT a "E-Bus-Pro" vyvíjejí autobusy s nulovými emisemi

23.10.2014 | |

Výfukové plyny, hluk a dopravní zácpy: s ohledem na růst urbanizace a městské populace je jedním z hlavních úkolů v oblasti rozvoje měst rozvoj čisté vnitroměstské veřejné  dopravy. BFFT - firma z německého Ingolstadtu, působící v oblasti vývoje technologií pro automobilový průmysl a strojírenství, začala spolupracovat s "E-Bus-Pro" na vývoji plně elektrického autobusu pro každodenní používání, který bude schopen ve městech poskytovat pravidelné dopravní služby.

Vyvíjená koncepce má potenciál způsobit revoluci v místní veřejné dopravě ve městech po celém světě, protože přinese plně elektrický autobus použitelný na pravidelné lince. Jeho provoz bude bezemisní a díky nízkým výrobním nákladům bude i ekonomicky efektivní a proto vhodný pro každodenní použití.

BFFT se zavázala k dosažení tohoto cíle do roku 2016, když se spojila s "E-Bus-Pro" - sítí financovanou německou spolkovou vládou, do níž je zapojeno 8 německých a 1 polská firma. V rámci sítě zřízené v roce 2013, inženýři BFFT převzali odpovědnost za integraci součástí, jako jsou baterie, jejich nabíjení a HVAC systémů v plně elektrických autobusech.

Společnost BFFT z Ingolstadtu dosáhla vysoké úrovně způsobilosti v oblasti e-technologií jako dlouhodobý partner automobilového průmyslu. Například pro Audi pracovalo BFFT na vývoji baterií pro koncepty A1 e-tron a R8 e-tron. Již v roce 2006 vyvinulo BFFT ucelenou koncepci energeticky úsporných systémů hybridních autobusů, vytvořených pracovníky v druhém areálu firmy v Berlíně pro místní veřejnou osobní dopravu ("Berliner Verkehrsbetriebe").

Nyní BFFT přispěje svým know-how síti "E-Bus-Pro". To bude znamenat daleko více než jen vytvoření autobusu s elektrickým motorem: aby mohly autobusy soutěžit se standardními autobusy se spalovacími motory, potřebují dosáhnout vysokého nájezdu mezi jednotlivými nabitími – cílem je 120-150 km. Aby toto bylo možné, je třeba použít nové energeticky účinné technologie, které zajistí, že bude docházet k co nejmenším ztrátám energie a že jí bude co nejméně spotřebováváno v klimatizačních jednotkách a jiných vedlejších systémech tak, aby ušetřená energie byla k dispozici pro napájení pohonů autobusů.

BFFT plánuje používat modulární systém baterií, ve kterých mohou být jednotlivé segmenty efektivně vypínány. Díky tomu provozní náklady zůstanou na konkurenceschopné úrovni, a tato vozidla bude možné využít pro dlouhodobé rutinní používání na standardních autobusových linkách.

Celá tisková zpráva je k dipzici ZDE