Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Městská doprava zítřka: BFFT a "E-Bus-Pro" vyvíjejí autobusy s nulovými emisemi

23.10.2014 | |

Výfukové plyny, hluk a dopravní zácpy: s ohledem na růst urbanizace a městské populace je jedním z hlavních úkolů v oblasti rozvoje měst rozvoj čisté vnitroměstské veřejné  dopravy. BFFT - firma z německého Ingolstadtu, působící v oblasti vývoje technologií pro automobilový průmysl a strojírenství, začala spolupracovat s "E-Bus-Pro" na vývoji plně elektrického autobusu pro každodenní používání, který bude schopen ve městech poskytovat pravidelné dopravní služby.

Vyvíjená koncepce má potenciál způsobit revoluci v místní veřejné dopravě ve městech po celém světě, protože přinese plně elektrický autobus použitelný na pravidelné lince. Jeho provoz bude bezemisní a díky nízkým výrobním nákladům bude i ekonomicky efektivní a proto vhodný pro každodenní použití.

BFFT se zavázala k dosažení tohoto cíle do roku 2016, když se spojila s "E-Bus-Pro" - sítí financovanou německou spolkovou vládou, do níž je zapojeno 8 německých a 1 polská firma. V rámci sítě zřízené v roce 2013, inženýři BFFT převzali odpovědnost za integraci součástí, jako jsou baterie, jejich nabíjení a HVAC systémů v plně elektrických autobusech.

Společnost BFFT z Ingolstadtu dosáhla vysoké úrovně způsobilosti v oblasti e-technologií jako dlouhodobý partner automobilového průmyslu. Například pro Audi pracovalo BFFT na vývoji baterií pro koncepty A1 e-tron a R8 e-tron. Již v roce 2006 vyvinulo BFFT ucelenou koncepci energeticky úsporných systémů hybridních autobusů, vytvořených pracovníky v druhém areálu firmy v Berlíně pro místní veřejnou osobní dopravu ("Berliner Verkehrsbetriebe").

Nyní BFFT přispěje svým know-how síti "E-Bus-Pro". To bude znamenat daleko více než jen vytvoření autobusu s elektrickým motorem: aby mohly autobusy soutěžit se standardními autobusy se spalovacími motory, potřebují dosáhnout vysokého nájezdu mezi jednotlivými nabitími – cílem je 120-150 km. Aby toto bylo možné, je třeba použít nové energeticky účinné technologie, které zajistí, že bude docházet k co nejmenším ztrátám energie a že jí bude co nejméně spotřebováváno v klimatizačních jednotkách a jiných vedlejších systémech tak, aby ušetřená energie byla k dispozici pro napájení pohonů autobusů.

BFFT plánuje používat modulární systém baterií, ve kterých mohou být jednotlivé segmenty efektivně vypínány. Díky tomu provozní náklady zůstanou na konkurenceschopné úrovni, a tato vozidla bude možné využít pro dlouhodobé rutinní používání na standardních autobusových linkách.

Celá tisková zpráva je k dipzici ZDE