Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Londýn otestuje bezdrátové dobíjení hybridních doubledeckerů

05.09.2014 | |

Čtyři hybridní autobusy budou v příštím roce zkoušet ve východním Londýně technologii, která umožní jejich bezdrátové nabíjení na zastávkách. Dopravce TfL (Transport for London) oznámil, že testovaná technologie umožní autobusům fungovat v čistě elektrickém modu po významnou část doby, kdy vozí své pasažéry, čímž sníží jak provozní náklady tak i emise.

Autobusy budou vybaveny naftovými motory, však které poběží jen když bude baterie zcela vybitá. S tím se počítá jen ve velmi krátkých časových úsecích. Kromě úspor a snížení emisí se očekává, že elektrické autobusy nabídnou mnohem nižší úroveň hluku a vibrací v porovnání s vozidly s klasickými spalovacím motorem.
Test by měl ukázat, zda je tato technologie použitelná v rušném městském prostředí Londýna a TfL pomůže rozhodnout zda čistě elektrický mód je realisticky dosažitelný a zda současná koncepce vyžaduje nějaké úpravy.

Testy přiblíží Londýn vizi současného starosty o bezemisní zóně (Ultra Low Emission Zone) v centru města do roku 2020.

Paretnery projektu josu Alexander Dennis (dodavatel vozidel), IPT Technology (dodavatel dobíjecí technologie pro zastávky), Siemens (dodavatel plug-in nabíječek pro garáže ve West Hamu) a TRL and TTR (dodavatel monitoringu a hodnocení).

Více informací londontransport.co.uk