Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Londýn otestuje bezdrátové dobíjení hybridních doubledeckerů

5. 9. 2014 | |

Čtyři hybridní autobusy budou v příštím roce zkoušet ve východním Londýně technologii, která umožní jejich bezdrátové nabíjení na zastávkách. Dopravce TfL (Transport for London) oznámil, že testovaná technologie umožní autobusům fungovat v čistě elektrickém modu po významnou část doby, kdy vozí své pasažéry, čímž sníží jak provozní náklady tak i emise.

Autobusy budou vybaveny naftovými motory, však které poběží jen když bude baterie zcela vybitá. S tím se počítá jen ve velmi krátkých časových úsecích. Kromě úspor a snížení emisí se očekává, že elektrické autobusy nabídnou mnohem nižší úroveň hluku a vibrací v porovnání s vozidly s klasickými spalovacím motorem.
Test by měl ukázat, zda je tato technologie použitelná v rušném městském prostředí Londýna a TfL pomůže rozhodnout zda čistě elektrický mód je realisticky dosažitelný a zda současná koncepce vyžaduje nějaké úpravy.

Testy přiblíží Londýn vizi současného starosty o bezemisní zóně (Ultra Low Emission Zone) v centru města do roku 2020.

Paretnery projektu josu Alexander Dennis (dodavatel vozidel), IPT Technology (dodavatel dobíjecí technologie pro zastávky), Siemens (dodavatel plug-in nabíječek pro garáže ve West Hamu) a TRL and TTR (dodavatel monitoringu a hodnocení).

Více informací londontransport.co.uk