Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Londýn otestuje bezdrátové dobíjení hybridních doubledeckerů

05.09.2014 | |

Čtyři hybridní autobusy budou v příštím roce zkoušet ve východním Londýně technologii, která umožní jejich bezdrátové nabíjení na zastávkách. Dopravce TfL (Transport for London) oznámil, že testovaná technologie umožní autobusům fungovat v čistě elektrickém modu po významnou část doby, kdy vozí své pasažéry, čímž sníží jak provozní náklady tak i emise.

Autobusy budou vybaveny naftovými motory, však které poběží jen když bude baterie zcela vybitá. S tím se počítá jen ve velmi krátkých časových úsecích. Kromě úspor a snížení emisí se očekává, že elektrické autobusy nabídnou mnohem nižší úroveň hluku a vibrací v porovnání s vozidly s klasickými spalovacím motorem.
Test by měl ukázat, zda je tato technologie použitelná v rušném městském prostředí Londýna a TfL pomůže rozhodnout zda čistě elektrický mód je realisticky dosažitelný a zda současná koncepce vyžaduje nějaké úpravy.

Testy přiblíží Londýn vizi současného starosty o bezemisní zóně (Ultra Low Emission Zone) v centru města do roku 2020.

Paretnery projektu josu Alexander Dennis (dodavatel vozidel), IPT Technology (dodavatel dobíjecí technologie pro zastávky), Siemens (dodavatel plug-in nabíječek pro garáže ve West Hamu) a TRL and TTR (dodavatel monitoringu a hodnocení).

Více informací londontransport.co.uk