Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Londýn otestuje bezdrátové dobíjení hybridních doubledeckerů

05.09.2014 | |

Čtyři hybridní autobusy budou v příštím roce zkoušet ve východním Londýně technologii, která umožní jejich bezdrátové nabíjení na zastávkách. Dopravce TfL (Transport for London) oznámil, že testovaná technologie umožní autobusům fungovat v čistě elektrickém modu po významnou část doby, kdy vozí své pasažéry, čímž sníží jak provozní náklady tak i emise.

Autobusy budou vybaveny naftovými motory, však které poběží jen když bude baterie zcela vybitá. S tím se počítá jen ve velmi krátkých časových úsecích. Kromě úspor a snížení emisí se očekává, že elektrické autobusy nabídnou mnohem nižší úroveň hluku a vibrací v porovnání s vozidly s klasickými spalovacím motorem.
Test by měl ukázat, zda je tato technologie použitelná v rušném městském prostředí Londýna a TfL pomůže rozhodnout zda čistě elektrický mód je realisticky dosažitelný a zda současná koncepce vyžaduje nějaké úpravy.

Testy přiblíží Londýn vizi současného starosty o bezemisní zóně (Ultra Low Emission Zone) v centru města do roku 2020.

Paretnery projektu josu Alexander Dennis (dodavatel vozidel), IPT Technology (dodavatel dobíjecí technologie pro zastávky), Siemens (dodavatel plug-in nabíječek pro garáže ve West Hamu) a TRL and TTR (dodavatel monitoringu a hodnocení).

Více informací londontransport.co.uk