Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Levná Tesla bude z větší části ocelová a bude mít „realistickou“ cenovku

04.07.2014 | |

Elon Musk se opět nechal slyšet, že Tesla připravuje konkurenta BMW 3 s dojezdem 200 mil a cenovkou okolo 35 000 dolarů. Aby bylo možné vůz prodávat za cenu srovnatelnou s cenou jeho konkurentů, vozidlo známé pod pracovním názvem Tesla Model E bude mít převážně ocelovou karoserii. Musk to uvedl v posledním rozhovoru pro AutoCar.

Vedoucí konstrukce u Tesla Motors (dříve Aston Martin) Chris Porrit pak řekl, že Model E nebude postaven na stejné platformě jako Model S a Model X. Namísto toho dostane novou ocelovou karoserii, celkově asi o 20 % menší než má model S, takže i když bude z těžšího materiálu ve výsledku bude celkově lehčí. Je pravděpodobné, že Model E bude několik hliníkových součástí mít, aby se ještě více snížila jeho hmotnost. Může se jednat třeba o přední kapotu nebo víko kufru. Větší podíl oceli jistě Model E zlevní, ale o kolik přesně, je stále předmětem intenzivních debat a analýz.

Dalším faktorem pak jistě bude, že ceny baterií mají i nadále klesat - jak naznačil Musk, gigatovárna Tesly na baterie by mohla náklady srazit až o dalších 30 %, což by mohlo také přispět k tomu, že Model E bude i při této ceně ziskový. Konečná cena však stále ještě nebyla stanovena a nebude známa dříve než v příštím roce. Musk opakuje, že jeho cílem je srazit cenu pod 35 000 dolarů. Porritt říká, že Model E bude naceněn tak, aby mohl konkurovat svým hlavním rivalům jako je BMW 3 a Audi A4. To by znamenalo, že by se mohl prodávat i za 30 000 dolarů.