Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Levná Tesla bude z větší části ocelová a bude mít „realistickou“ cenovku

04.07.2014 | |

Elon Musk se opět nechal slyšet, že Tesla připravuje konkurenta BMW 3 s dojezdem 200 mil a cenovkou okolo 35 000 dolarů. Aby bylo možné vůz prodávat za cenu srovnatelnou s cenou jeho konkurentů, vozidlo známé pod pracovním názvem Tesla Model E bude mít převážně ocelovou karoserii. Musk to uvedl v posledním rozhovoru pro AutoCar.

Vedoucí konstrukce u Tesla Motors (dříve Aston Martin) Chris Porrit pak řekl, že Model E nebude postaven na stejné platformě jako Model S a Model X. Namísto toho dostane novou ocelovou karoserii, celkově asi o 20 % menší než má model S, takže i když bude z těžšího materiálu ve výsledku bude celkově lehčí. Je pravděpodobné, že Model E bude několik hliníkových součástí mít, aby se ještě více snížila jeho hmotnost. Může se jednat třeba o přední kapotu nebo víko kufru. Větší podíl oceli jistě Model E zlevní, ale o kolik přesně, je stále předmětem intenzivních debat a analýz.

Dalším faktorem pak jistě bude, že ceny baterií mají i nadále klesat - jak naznačil Musk, gigatovárna Tesly na baterie by mohla náklady srazit až o dalších 30 %, což by mohlo také přispět k tomu, že Model E bude i při této ceně ziskový. Konečná cena však stále ještě nebyla stanovena a nebude známa dříve než v příštím roce. Musk opakuje, že jeho cílem je srazit cenu pod 35 000 dolarů. Porritt říká, že Model E bude naceněn tak, aby mohl konkurovat svým hlavním rivalům jako je BMW 3 a Audi A4. To by znamenalo, že by se mohl prodávat i za 30 000 dolarů.