Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Levná Tesla bude z větší části ocelová a bude mít „realistickou“ cenovku

04.07.2014 | |

Elon Musk se opět nechal slyšet, že Tesla připravuje konkurenta BMW 3 s dojezdem 200 mil a cenovkou okolo 35 000 dolarů. Aby bylo možné vůz prodávat za cenu srovnatelnou s cenou jeho konkurentů, vozidlo známé pod pracovním názvem Tesla Model E bude mít převážně ocelovou karoserii. Musk to uvedl v posledním rozhovoru pro AutoCar.

Vedoucí konstrukce u Tesla Motors (dříve Aston Martin) Chris Porrit pak řekl, že Model E nebude postaven na stejné platformě jako Model S a Model X. Namísto toho dostane novou ocelovou karoserii, celkově asi o 20 % menší než má model S, takže i když bude z těžšího materiálu ve výsledku bude celkově lehčí. Je pravděpodobné, že Model E bude několik hliníkových součástí mít, aby se ještě více snížila jeho hmotnost. Může se jednat třeba o přední kapotu nebo víko kufru. Větší podíl oceli jistě Model E zlevní, ale o kolik přesně, je stále předmětem intenzivních debat a analýz.

Dalším faktorem pak jistě bude, že ceny baterií mají i nadále klesat - jak naznačil Musk, gigatovárna Tesly na baterie by mohla náklady srazit až o dalších 30 %, což by mohlo také přispět k tomu, že Model E bude i při této ceně ziskový. Konečná cena však stále ještě nebyla stanovena a nebude známa dříve než v příštím roce. Musk opakuje, že jeho cílem je srazit cenu pod 35 000 dolarů. Porritt říká, že Model E bude naceněn tak, aby mohl konkurovat svým hlavním rivalům jako je BMW 3 a Audi A4. To by znamenalo, že by se mohl prodávat i za 30 000 dolarů.