Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Levná Tesla bude z větší části ocelová a bude mít „realistickou“ cenovku

04.07.2014 | |

Elon Musk se opět nechal slyšet, že Tesla připravuje konkurenta BMW 3 s dojezdem 200 mil a cenovkou okolo 35 000 dolarů. Aby bylo možné vůz prodávat za cenu srovnatelnou s cenou jeho konkurentů, vozidlo známé pod pracovním názvem Tesla Model E bude mít převážně ocelovou karoserii. Musk to uvedl v posledním rozhovoru pro AutoCar.

Vedoucí konstrukce u Tesla Motors (dříve Aston Martin) Chris Porrit pak řekl, že Model E nebude postaven na stejné platformě jako Model S a Model X. Namísto toho dostane novou ocelovou karoserii, celkově asi o 20 % menší než má model S, takže i když bude z těžšího materiálu ve výsledku bude celkově lehčí. Je pravděpodobné, že Model E bude několik hliníkových součástí mít, aby se ještě více snížila jeho hmotnost. Může se jednat třeba o přední kapotu nebo víko kufru. Větší podíl oceli jistě Model E zlevní, ale o kolik přesně, je stále předmětem intenzivních debat a analýz.

Dalším faktorem pak jistě bude, že ceny baterií mají i nadále klesat - jak naznačil Musk, gigatovárna Tesly na baterie by mohla náklady srazit až o dalších 30 %, což by mohlo také přispět k tomu, že Model E bude i při této ceně ziskový. Konečná cena však stále ještě nebyla stanovena a nebude známa dříve než v příštím roce. Musk opakuje, že jeho cílem je srazit cenu pod 35 000 dolarů. Porritt říká, že Model E bude naceněn tak, aby mohl konkurovat svým hlavním rivalům jako je BMW 3 a Audi A4. To by znamenalo, že by se mohl prodávat i za 30 000 dolarů.