Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Více aktualit

Levná Tesla bude z větší části ocelová a bude mít „realistickou“ cenovku

04.07.2014 | |

Elon Musk se opět nechal slyšet, že Tesla připravuje konkurenta BMW 3 s dojezdem 200 mil a cenovkou okolo 35 000 dolarů. Aby bylo možné vůz prodávat za cenu srovnatelnou s cenou jeho konkurentů, vozidlo známé pod pracovním názvem Tesla Model E bude mít převážně ocelovou karoserii. Musk to uvedl v posledním rozhovoru pro AutoCar.

Vedoucí konstrukce u Tesla Motors (dříve Aston Martin) Chris Porrit pak řekl, že Model E nebude postaven na stejné platformě jako Model S a Model X. Namísto toho dostane novou ocelovou karoserii, celkově asi o 20 % menší než má model S, takže i když bude z těžšího materiálu ve výsledku bude celkově lehčí. Je pravděpodobné, že Model E bude několik hliníkových součástí mít, aby se ještě více snížila jeho hmotnost. Může se jednat třeba o přední kapotu nebo víko kufru. Větší podíl oceli jistě Model E zlevní, ale o kolik přesně, je stále předmětem intenzivních debat a analýz.

Dalším faktorem pak jistě bude, že ceny baterií mají i nadále klesat - jak naznačil Musk, gigatovárna Tesly na baterie by mohla náklady srazit až o dalších 30 %, což by mohlo také přispět k tomu, že Model E bude i při této ceně ziskový. Konečná cena však stále ještě nebyla stanovena a nebude známa dříve než v příštím roce. Musk opakuje, že jeho cílem je srazit cenu pod 35 000 dolarů. Porritt říká, že Model E bude naceněn tak, aby mohl konkurovat svým hlavním rivalům jako je BMW 3 a Audi A4. To by znamenalo, že by se mohl prodávat i za 30 000 dolarů.