Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Letadlo lze řídit pouze pomocí signálů z mozku

20.02.2015 | |

Piloti budou moci v budoucnu ovládat letadlo pouze příkazy, které vyšle jejich mozek. Vědci z Technické univerzity v Mnichově a TU v Berlíně nyní představili schopnost provedení letu skrze mozkové impulsy s ohromnou přesností.

Pilot má v tomto případě nasazenou bílou čepici, na které je připojeno velké množství kabelů a jeho pohled se zaměřuje na ranvej před ním. Všechny kontrolní páky se začínají pohybovat samovolně, jako by to bylo nějaké kouzlo. Letadlo se naklání a pohybuje směrem k ranveji. Pozice letadla je několikrát korigována, dokud se podvozek jemně nedotkne země. Po dobu celého manévru se pilot nedotýká kontrolek ani pedálů.

Toto není scéna ze sci-fi filmu, ale simulace testů technologie na pracovišti Institute for Flight System Dynamics na Technické univerzitě v Mnichově. Vědci pod vedením profesora Floriana Holzapfela zkoumají možnosti, jak může probíhat mozkem řízený let v rámci projektu „Brainflight”, sponzorovaného Evropskou unií.

„Dlouhodobým cílem projektu je umožnit létání většímu množství obyčejných lidí”, vysvětluje letecký inženýr Tim Fricke. „Mozkem řízený let se může stát jednodušším. Tato novinka umožní pilotům zabývat se jinými manuálními činnostmi v kokpitu a tím zvýšit bezpečnost letu.” Dodává Fricke.

Celá zpráva zde www.tum.de

Image credit: A. Heddergott/TU München

(pp)