Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Kano, počítačová stavebnice pro nejmladší

13.11.2014 | Kano | www.kano.me

Kano představuje počítačovou stavebnici, sestávající z modulu Raspberry Pi, bezdrátové klávesnice, kabelů a paměťové karty s operačním s systémem Kano OS (založeným na Linuxu). Všechny prvky jsou zabaleny do jasného a atraktivního designu, dodávajícího celé stavebnici retro-punc 80. let, kdy nebylo nic snadnějšího než programovat a stavět vlastní počítače.

Kano představuje počítačovou stavebnici, sestávající z modulu Raspberry Pi, bezdrátové klávesnice, kabelů a paměťové karty s operačním s systémem Kano OS (založeným na Linuxu). Všechny prvky jsou zabaleny do jasného a atraktivního designu, dodávajícího celé stavebnici retro-punc 80. let, kdy nebylo nic snadnějšího než programovat a stavět vlastní počítače. V případě soupravy Kano se totéž naučí vaše děti; sestaví počítač dohromady a připojí ho k monitoru. Ty pokročilejší z nich proniknou do tajů softwaru – naučí se základy programování v OS Kano, vytvoří bezdrátový server, zkomponují hudbu, osahají si textový editor, budou měnit prvky a chování předinstalovaných her. To vše podle přiložených návodů – a především na počítači, který samy složily.

“V posledních letech jsme počítače zredukovali na bedny pod stolem, zavřeli je pod safírová skla svítících placek,” říká Saul Klein, jeden ze zakladatelů Kano. „Když prvky počítače znovu zpřístupníte, vdechnete jim osobnost a položíte je před mladého člověka, dostanete víc, než jen programátorskou soupravu – zažehli jste jiskru kreativní sebedůvěry.” Kano zastupuje trend poslední doby, kdy pasivní přijetí technologie nahrazuje zvědavost a přirozené porozumění vztahu mezi hardwarem a softwarem.

 

Více na ZDNet.com
Foto: Kano