Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Kamarádští roboti z Play-i naučí děti základům programování

17.12.2013 | |

Startupová firma Play-i spustila crowdsourcingovou kampaň, aby získala prostředky na výrobu a uvedení na trh dvojice robotů pojmenovaných Bo a Yana. Ti jsou součástí rozsáhlejšího propjektu, který má za cíl naučit děti základům programování. Představa je taková, že děti budou jevit o programování větší zájem tehdy, když jim představeno ve formě příběhu.
 
každy robot se jinak chová a jinak vypadá. Yana má tři kola a může se otáčet. Když jí k tomu někdo naprogramuje, dokáže třeba také zahrát na malý xylofon. Yaně tým, který roboty vytvořil, přezdívá „vypravěčka“, protože další její vlastností je, že dokáže vydávat různé zvuky.

Firmu Play-i založila skupina lidí, kteří dříve pracovali pro velké společnosti jako je Google, Apple nebo Frog Design. Společnost založili s cílem naučit děti chápat složité koncepty tak, že jim budou prezentovány správným způsobem. Bo a Yanu lze programovat pomocí ikon na smartphonu a nebo tabletu (nyní je operačním systémem iOS, takže se jedná o iPad a iPhone).

Aby přiměly roboty vykonávat nějakou činnost, musejí děti vymyslet příběh, kde je popsáno, co si přejí, aby roboti dělal. To dokáží právě za pomoci ikon, které roboti sledují, jako by to byly jednotlivé povely programovacího jazyka.

Bo si tak může vzít květinu a potom ji předat někomu dalšímu. Yana se zase může naučit vydávat zvuk jako helikoptéra. Prioncip je jednoduchý – tím, že původně komplikovaný soubor pokynů rozložíme na malé části a převedeme jej do přístupné formy, umožníme dětem aby vyvíjely daleko komplexnější programy. Kód, který za pomoci ikon vznikne se zobrazuje na displeji tabletu, a děti tak mohou vidět, co vytvořily … jak budou stárnout, třeba se dostanou až k tomu, že budou zadávat programovat jen v kódu. Tím budou schopné své hračky ovládat ještě lépe.  

Více na www.play-i.com/
Foto: Play-i