Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Kalifornie povolila nasazení aut bez řidiče do provozu

01.10.2012 | |

Kalifornský guvernér Jerry Brown podepsal dne 25. září 2012 zákon, který legalizuje provozování automobilů bez řidiče na veřejných komunikacích. Automobilky v Japonsku, Německu a na středozápadě USA vyvíjejí vozy schopné samostatně se pohybovat po silnicích už řadu let, jejich nasazení v běžném provozu ale oddalují ne zcela jednoznačné výsledky testů.

Naproti tomu kalifornský Google, který vyvinul celou flotilu autonomně řízených vozů, v nichž se jeho zaměstnanci běžně dopravovali například do práce, se významně zasadil za přijetí zákona povolujícího testování těchto vozidel v provozu na státních silnicích a dálnicích.

Kalifornie je obecně známa svou podporou řešení ohleduplných k životnímu prostředí: například když v si v roce 2008 soudně vymohla přísnější limity pro soptřebu spalovacích motorů, než jaký zavedla EPA (Environmental Protection Agency) pro zbytek Spojených států.

Kalifornie je po Floridě a Nevadě třetím státem USA, který vozy bez obsluhy řidičů povolil. Přijetí zákona v Kalifornii je však průlomové, protože jde o stát s velkým vlivem na zbytek USA – očekává se, že Kalifornii budou následovat i další státy.

Výhody, které rozšíření autonomních automobilů přinese: 

  • větší mobilita pro lidi s handicapem, 
  • větší pracovní produktivita cestujících při dojíždění 
  • méně kongescí, 
  • méně emisí ve vzduchu.

Celý článek čtěte ZDE