Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

Více aktualit

Kalifornie povolila nasazení aut bez řidiče do provozu

01.10.2012 | |

Kalifornský guvernér Jerry Brown podepsal dne 25. září 2012 zákon, který legalizuje provozování automobilů bez řidiče na veřejných komunikacích. Automobilky v Japonsku, Německu a na středozápadě USA vyvíjejí vozy schopné samostatně se pohybovat po silnicích už řadu let, jejich nasazení v běžném provozu ale oddalují ne zcela jednoznačné výsledky testů.

Naproti tomu kalifornský Google, který vyvinul celou flotilu autonomně řízených vozů, v nichž se jeho zaměstnanci běžně dopravovali například do práce, se významně zasadil za přijetí zákona povolujícího testování těchto vozidel v provozu na státních silnicích a dálnicích.

Kalifornie je obecně známa svou podporou řešení ohleduplných k životnímu prostředí: například když v si v roce 2008 soudně vymohla přísnější limity pro soptřebu spalovacích motorů, než jaký zavedla EPA (Environmental Protection Agency) pro zbytek Spojených států.

Kalifornie je po Floridě a Nevadě třetím státem USA, který vozy bez obsluhy řidičů povolil. Přijetí zákona v Kalifornii je však průlomové, protože jde o stát s velkým vlivem na zbytek USA – očekává se, že Kalifornii budou následovat i další státy.

Výhody, které rozšíření autonomních automobilů přinese: 

  • větší mobilita pro lidi s handicapem, 
  • větší pracovní produktivita cestujících při dojíždění 
  • méně kongescí, 
  • méně emisí ve vzduchu.

Celý článek čtěte ZDE