Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Kalifornie povolila nasazení aut bez řidiče do provozu

01.10.2012 | |

Kalifornský guvernér Jerry Brown podepsal dne 25. září 2012 zákon, který legalizuje provozování automobilů bez řidiče na veřejných komunikacích. Automobilky v Japonsku, Německu a na středozápadě USA vyvíjejí vozy schopné samostatně se pohybovat po silnicích už řadu let, jejich nasazení v běžném provozu ale oddalují ne zcela jednoznačné výsledky testů.

Naproti tomu kalifornský Google, který vyvinul celou flotilu autonomně řízených vozů, v nichž se jeho zaměstnanci běžně dopravovali například do práce, se významně zasadil za přijetí zákona povolujícího testování těchto vozidel v provozu na státních silnicích a dálnicích.

Kalifornie je obecně známa svou podporou řešení ohleduplných k životnímu prostředí: například když v si v roce 2008 soudně vymohla přísnější limity pro soptřebu spalovacích motorů, než jaký zavedla EPA (Environmental Protection Agency) pro zbytek Spojených států.

Kalifornie je po Floridě a Nevadě třetím státem USA, který vozy bez obsluhy řidičů povolil. Přijetí zákona v Kalifornii je však průlomové, protože jde o stát s velkým vlivem na zbytek USA – očekává se, že Kalifornii budou následovat i další státy.

Výhody, které rozšíření autonomních automobilů přinese: 

  • větší mobilita pro lidi s handicapem, 
  • větší pracovní produktivita cestujících při dojíždění 
  • méně kongescí, 
  • méně emisí ve vzduchu.

Celý článek čtěte ZDE