Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Kalifornie povolila nasazení aut bez řidiče do provozu

01.10.2012 | |

Kalifornský guvernér Jerry Brown podepsal dne 25. září 2012 zákon, který legalizuje provozování automobilů bez řidiče na veřejných komunikacích. Automobilky v Japonsku, Německu a na středozápadě USA vyvíjejí vozy schopné samostatně se pohybovat po silnicích už řadu let, jejich nasazení v běžném provozu ale oddalují ne zcela jednoznačné výsledky testů.

Naproti tomu kalifornský Google, který vyvinul celou flotilu autonomně řízených vozů, v nichž se jeho zaměstnanci běžně dopravovali například do práce, se významně zasadil za přijetí zákona povolujícího testování těchto vozidel v provozu na státních silnicích a dálnicích.

Kalifornie je obecně známa svou podporou řešení ohleduplných k životnímu prostředí: například když v si v roce 2008 soudně vymohla přísnější limity pro soptřebu spalovacích motorů, než jaký zavedla EPA (Environmental Protection Agency) pro zbytek Spojených států.

Kalifornie je po Floridě a Nevadě třetím státem USA, který vozy bez obsluhy řidičů povolil. Přijetí zákona v Kalifornii je však průlomové, protože jde o stát s velkým vlivem na zbytek USA – očekává se, že Kalifornii budou následovat i další státy.

Výhody, které rozšíření autonomních automobilů přinese: 

  • větší mobilita pro lidi s handicapem, 
  • větší pracovní produktivita cestujících při dojíždění 
  • méně kongescí, 
  • méně emisí ve vzduchu.

Celý článek čtěte ZDE