Aktuální vydání

Číslo 8-9/2020 vyšlo tiskem 3. 9. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; Průmyslové automatizační prvky

Trh, obchod, podnikání
Digitální transformace

Číslo 4-5/2020 vyšlo tiskem 18. 9. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Účinky a užití optického záření
Rostliny a světlo v biofilním interiéru Část 12
Rostliny a světlo ve veřejných prostorách
Melanopická denná osvetlenosť v budovách

Veletrhy a výstavy
FOR INTERIOR 2020: Inspirace pro bydlení a trendy světa nábytku a interiérů

Kalifornie povolila nasazení aut bez řidiče do provozu

1. 10. 2012 | |

Kalifornský guvernér Jerry Brown podepsal dne 25. září 2012 zákon, který legalizuje provozování automobilů bez řidiče na veřejných komunikacích. Automobilky v Japonsku, Německu a na středozápadě USA vyvíjejí vozy schopné samostatně se pohybovat po silnicích už řadu let, jejich nasazení v běžném provozu ale oddalují ne zcela jednoznačné výsledky testů.

Naproti tomu kalifornský Google, který vyvinul celou flotilu autonomně řízených vozů, v nichž se jeho zaměstnanci běžně dopravovali například do práce, se významně zasadil za přijetí zákona povolujícího testování těchto vozidel v provozu na státních silnicích a dálnicích.

Kalifornie je obecně známa svou podporou řešení ohleduplných k životnímu prostředí: například když v si v roce 2008 soudně vymohla přísnější limity pro soptřebu spalovacích motorů, než jaký zavedla EPA (Environmental Protection Agency) pro zbytek Spojených států.

Kalifornie je po Floridě a Nevadě třetím státem USA, který vozy bez obsluhy řidičů povolil. Přijetí zákona v Kalifornii je však průlomové, protože jde o stát s velkým vlivem na zbytek USA – očekává se, že Kalifornii budou následovat i další státy.

Výhody, které rozšíření autonomních automobilů přinese: 

  • větší mobilita pro lidi s handicapem, 
  • větší pracovní produktivita cestujících při dojíždění 
  • méně kongescí, 
  • méně emisí ve vzduchu.

Celý článek čtěte ZDE