Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Již více než půl milionu cestujících využilo první pražské bezplatné elektrobusy v BB Centru

02.02.2017 | ČEZ a.s. | www.cez.cz

České elektrobusy značky SOR svezly za rok svého působení na trase pravidelné linky BB1 a BB2 již více než 600 tisíc pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely elektrobusy přes 40 tisíc kilometrů. Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.


Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 poprvé uvedeny do provozu v únoru 2016 a za své nepřetržité fungování přepravily více než 600 tisíc cestujících a najely přes 40 tisíc kilometrů.

Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a přepraví na 1 800 cestujících během 50 jízd. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných. Nadpoloviční většina respondentů tak dle průzkumu uvítala zařazení elektrobusů do provozu, jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

„Během roku fungování elektrobusů jsme zaznamenali velký počet kladných ohlasů. Vysoký počet přepravených cestujících je pro nás důkazem, že jsou naše bezplatné linky značně využívány nejen zaměstnanci BB Centra, ale i obyvateli přilehlého okolí. Proto chceme jít touto cestou i do budoucna a více tím přispět ke snížení emisí a hlučnosti v BB Centru a jeho okolí. Důraz na ochranu životního prostředí je jednou z našich priorit při budování BB Centra,“ říká Radim Passer, předseda představenstva PASSERINVEST GROUP.

„Dlouhodobě poukazujeme na přínosy elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Jsme proto rádi, že za 12 měsíců provozu elektrobusů na trase Budějovická – BB Centrum se v praxi naplno projevily jejich výhody v podobě nulových emisí, nízké hladiny hluku i ekonomiky provozu. A ještě více nás těší, že tyto postřehy s námi sdílí většina cestující veřejnosti,“ shrnuje výsledky ročního provozu předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.

„Elektrobusy se v každodenním pražském provozu velmi osvědčily,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka „Prvotní dětské nemoci se podařilo velmi rychle odstranit. Každý z elektrobusů má na svém tachometru už přes 20 tisíc kilometrů, jezdí vždy v pracovní dny a jejich provozní spolehlivost je velmi dobrá. Jedno nabití přes noc zajistí bez problému jejich celodenní provoz s cestujícími mezi Budějovickou a BB Centrem. Elektrobusy patří do center měst a měly by se do budoucna stát ekologickým standardem každého většího města,“ míní Adamka.

Víte že…
• akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
• energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?
• po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
• samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je wifi pokrytí.

Tiskové materiály ČEZ