Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

Více aktualit

Jednokolový mikroskútr jménem RYNO

31.01.2014 | |

Americká společnost Ryno Motors uvedla na trh novou generaci svého jednokolového elektrického mikroskútru jménem RYNO. Skútr - podobně jako Segway - používá k tomu, aby se udržel ve správné poloze, gyroskop. Aby se RYNO rozjel, stačí, aby se řidič nahnul dopředu, když chce zpomalit nebo zastavit, zakloní se. 

Chris Hoffman, inženýr z Amerického Oregonu, prý první kus tohoto vozítka vytvořil po té, co jeho třináctiletá dcera uviděla ve videohře vílu na jednokolovém skútru a zatoužila mít vlastní podobný, na kterém by mohla jezdit do školy. Hoffman vymyslel a následně ze součástek ze své dílny a dílen svých známých vyrobil prototyp. O něco později sehnal investora, sestavil tým konstruktérů a připravil první model k uvedení na trh. Nyní se k předobjednávce nabízí druhá, vylepšená generace.

Vozítko má celokovový rám, váží 75 kg a uveze až 130 kg. Jeho dojezd je okolo 15 km, k jeho dosažení je třeba baterii nabíjet 6 hodin. Maximální rychlost, které je RYNO schopen dosáhnout, je 10 mil za hodinu. Skútr se nezastaví ani před 30% stoupáním. Hoffmann a jeho tým věří, že RYNO je jedním z budoucích plnohodnotných řešení městské osobní dopravy na krátké vzdálenosti. Od konvenčních vozidel se liší především tím, že nevytváří okolo svého uživatele bublinu, která by jej vyčleňovala ze společnosti ostatních.

Více na http://rynomotors.com/