Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Jednokolový mikroskútr jménem RYNO

31.01.2014 | |

Americká společnost Ryno Motors uvedla na trh novou generaci svého jednokolového elektrického mikroskútru jménem RYNO. Skútr - podobně jako Segway - používá k tomu, aby se udržel ve správné poloze, gyroskop. Aby se RYNO rozjel, stačí, aby se řidič nahnul dopředu, když chce zpomalit nebo zastavit, zakloní se. 

Chris Hoffman, inženýr z Amerického Oregonu, prý první kus tohoto vozítka vytvořil po té, co jeho třináctiletá dcera uviděla ve videohře vílu na jednokolovém skútru a zatoužila mít vlastní podobný, na kterém by mohla jezdit do školy. Hoffman vymyslel a následně ze součástek ze své dílny a dílen svých známých vyrobil prototyp. O něco později sehnal investora, sestavil tým konstruktérů a připravil první model k uvedení na trh. Nyní se k předobjednávce nabízí druhá, vylepšená generace.

Vozítko má celokovový rám, váží 75 kg a uveze až 130 kg. Jeho dojezd je okolo 15 km, k jeho dosažení je třeba baterii nabíjet 6 hodin. Maximální rychlost, které je RYNO schopen dosáhnout, je 10 mil za hodinu. Skútr se nezastaví ani před 30% stoupáním. Hoffmann a jeho tým věří, že RYNO je jedním z budoucích plnohodnotných řešení městské osobní dopravy na krátké vzdálenosti. Od konvenčních vozidel se liší především tím, že nevytváří okolo svého uživatele bublinu, která by jej vyčleňovala ze společnosti ostatních.

Více na http://rynomotors.com/