Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Jednokolový mikroskútr jménem RYNO

31.01.2014 | |

Americká společnost Ryno Motors uvedla na trh novou generaci svého jednokolového elektrického mikroskútru jménem RYNO. Skútr - podobně jako Segway - používá k tomu, aby se udržel ve správné poloze, gyroskop. Aby se RYNO rozjel, stačí, aby se řidič nahnul dopředu, když chce zpomalit nebo zastavit, zakloní se. 

Chris Hoffman, inženýr z Amerického Oregonu, prý první kus tohoto vozítka vytvořil po té, co jeho třináctiletá dcera uviděla ve videohře vílu na jednokolovém skútru a zatoužila mít vlastní podobný, na kterém by mohla jezdit do školy. Hoffman vymyslel a následně ze součástek ze své dílny a dílen svých známých vyrobil prototyp. O něco později sehnal investora, sestavil tým konstruktérů a připravil první model k uvedení na trh. Nyní se k předobjednávce nabízí druhá, vylepšená generace.

Vozítko má celokovový rám, váží 75 kg a uveze až 130 kg. Jeho dojezd je okolo 15 km, k jeho dosažení je třeba baterii nabíjet 6 hodin. Maximální rychlost, které je RYNO schopen dosáhnout, je 10 mil za hodinu. Skútr se nezastaví ani před 30% stoupáním. Hoffmann a jeho tým věří, že RYNO je jedním z budoucích plnohodnotných řešení městské osobní dopravy na krátké vzdálenosti. Od konvenčních vozidel se liší především tím, že nevytváří okolo svého uživatele bublinu, která by jej vyčleňovala ze společnosti ostatních.

Více na http://rynomotors.com/