Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Jednokolový mikroskútr jménem RYNO

31.01.2014 | |

Americká společnost Ryno Motors uvedla na trh novou generaci svého jednokolového elektrického mikroskútru jménem RYNO. Skútr - podobně jako Segway - používá k tomu, aby se udržel ve správné poloze, gyroskop. Aby se RYNO rozjel, stačí, aby se řidič nahnul dopředu, když chce zpomalit nebo zastavit, zakloní se. 

Chris Hoffman, inženýr z Amerického Oregonu, prý první kus tohoto vozítka vytvořil po té, co jeho třináctiletá dcera uviděla ve videohře vílu na jednokolovém skútru a zatoužila mít vlastní podobný, na kterém by mohla jezdit do školy. Hoffman vymyslel a následně ze součástek ze své dílny a dílen svých známých vyrobil prototyp. O něco později sehnal investora, sestavil tým konstruktérů a připravil první model k uvedení na trh. Nyní se k předobjednávce nabízí druhá, vylepšená generace.

Vozítko má celokovový rám, váží 75 kg a uveze až 130 kg. Jeho dojezd je okolo 15 km, k jeho dosažení je třeba baterii nabíjet 6 hodin. Maximální rychlost, které je RYNO schopen dosáhnout, je 10 mil za hodinu. Skútr se nezastaví ani před 30% stoupáním. Hoffmann a jeho tým věří, že RYNO je jedním z budoucích plnohodnotných řešení městské osobní dopravy na krátké vzdálenosti. Od konvenčních vozidel se liší především tím, že nevytváří okolo svého uživatele bublinu, která by jej vyčleňovala ze společnosti ostatních.

Více na http://rynomotors.com/