Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Je budoucnost britské veřejné dopravy v zelené energii?

26.08.2019 | Phys.org | www.phys.org

Jak velké jsou plány Velké Británie ohledně budoucnosti vlaků poháněných solární energií? Ukáže se napojení solární energie přímo na železniční síť jako udržitelná alternativa k pokrytí alespoň části elektrických potřeb? Veškerá pozornost nyní směřuje na pilotní program poblíž Aldershotu.

Řeč je o solární farmě s kapacitou 30 kW, jež by měla dodávat elektřinu vlakům jezdícím na jedné z nejvytíženějších tras „Wessex route“ procházející hned šesti regiony. Dosud bylo kolem tratě instalováno přibližně 100 solárních panelů, které dodávají elektřinu signalizačním zařízením a světlům. Jedná se o první solární farmu svého druhu, jež zásobuje drážní vybavení a vlaky ze samostatného obnovitelného zdroje vybudovaného přímo podél kolejí.

Obnovitelná energie pro železniční trať

Plán přijetí zelené energie společnosti Network Rail je ambiciózní: Dle slov Jilliana Ambrose z britského deníku The Guardian zahrnuje investici ve výši „několika miliard liber za elektrifikaci železniční sítě s cílem vytlačit vlaky poháněné benzínem“. Stuart Kistruck, ředitel operací na Wessex route, k celé věci uvedl: „V případě úspěchu tohoto projektu rozšíříme technologii napříč dalšími trasami.“ Podle odhadů společnosti Riding Sunbeams by mohla solární energie pokrýt alespoň 20 procent celkových elektrických potřeb sítě veřejné dopravy Merseyrail v Liverpoolu a 15 procent provozních linek v Kentu, Sussexu a Wessexu.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Jose Gabriel Ortega Castro/Unsplash

-jk-