Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Více aktualit

Je budoucnost britské veřejné dopravy v zelené energii?

26.08.2019 | Phys.org | www.phys.org

Jak velké jsou plány Velké Británie ohledně budoucnosti vlaků poháněných solární energií? Ukáže se napojení solární energie přímo na železniční síť jako udržitelná alternativa k pokrytí alespoň části elektrických potřeb? Veškerá pozornost nyní směřuje na pilotní program poblíž Aldershotu.

Řeč je o solární farmě s kapacitou 30 kW, jež by měla dodávat elektřinu vlakům jezdícím na jedné z nejvytíženějších tras „Wessex route“ procházející hned šesti regiony. Dosud bylo kolem tratě instalováno přibližně 100 solárních panelů, které dodávají elektřinu signalizačním zařízením a světlům. Jedná se o první solární farmu svého druhu, jež zásobuje drážní vybavení a vlaky ze samostatného obnovitelného zdroje vybudovaného přímo podél kolejí.

Obnovitelná energie pro železniční trať

Plán přijetí zelené energie společnosti Network Rail je ambiciózní: Dle slov Jilliana Ambrose z britského deníku The Guardian zahrnuje investici ve výši „několika miliard liber za elektrifikaci železniční sítě s cílem vytlačit vlaky poháněné benzínem“. Stuart Kistruck, ředitel operací na Wessex route, k celé věci uvedl: „V případě úspěchu tohoto projektu rozšíříme technologii napříč dalšími trasami.“ Podle odhadů společnosti Riding Sunbeams by mohla solární energie pokrýt alespoň 20 procent celkových elektrických potřeb sítě veřejné dopravy Merseyrail v Liverpoolu a 15 procent provozních linek v Kentu, Sussexu a Wessexu.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Jose Gabriel Ortega Castro/Unsplash

-jk-