Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Jak "gigatovárna" Tesly ovlivní globální elektromobilitu

04.08.2014 | |

Minulý týden se největší výrobce elektromobilů, automobilka Tesla, dohodla s japonským Panasonicem na stavbě obří továrny na lithium-ionové baterie pro použití v elektromobilech. Samotná továrna bude mít po svém dokončení v roce 2020 kapacitu výroby baterií pro 500 000 automobilů ročně, což odpovídá objemu celosvětové produkce akumulátorů v roce 2013. Očekává se, že stavba „gigatovárny“ pozitivně ovlivní trh s elektromobily. Provoz továrny těchto rozměrů a kapacity bude patrný napříč všemi technologickými a energetickými sektory.

Partnerstvím se společností Panasonic se Tesla vyhnula nákladnému vývoji vlastní baterie, zároveň však bude moci využít vlastí infrastrukturu. Spolupráce pomůže snížit náklady na nejdražší část všech výkonných elektromobilů: baterie. Ekonomové z Tesly předpokládají, že v roce 2017 bude baterie třetí generace stát o 30 % méně, než současné akumulátory používané ve vozidlech Tesla Model S. Dostupnost levné baterie je jedním z klíčových faktorů pro úspěch dlouho očekávaného projektu Blue Star.

Projekt Blue Star je dlouhodobě plánovaný koncept levného elektromobilu automobilky Tesla s bateriemi třetí generace, který by měl mít dojezd 320 km a stál by maximálně 35 000 dolarů, což představuje úsporu až 40 % oproti současnému modelu S, za který zákazník zaplatí v základu 57 000 dolarů.

Rozměry a kapacita plánované továrny stlačí cenu lithium-ionových baterií ještě níže a z Tesly se stane atraktivní dodavatel baterií pro výrobce různých přenosných zařízení, kteří budou mít zájem na snižování nákladů na baterie.

... více na Venture Beat