Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Jak "gigatovárna" Tesly ovlivní globální elektromobilitu

04.08.2014 | |

Minulý týden se největší výrobce elektromobilů, automobilka Tesla, dohodla s japonským Panasonicem na stavbě obří továrny na lithium-ionové baterie pro použití v elektromobilech. Samotná továrna bude mít po svém dokončení v roce 2020 kapacitu výroby baterií pro 500 000 automobilů ročně, což odpovídá objemu celosvětové produkce akumulátorů v roce 2013. Očekává se, že stavba „gigatovárny“ pozitivně ovlivní trh s elektromobily. Provoz továrny těchto rozměrů a kapacity bude patrný napříč všemi technologickými a energetickými sektory.

Partnerstvím se společností Panasonic se Tesla vyhnula nákladnému vývoji vlastní baterie, zároveň však bude moci využít vlastí infrastrukturu. Spolupráce pomůže snížit náklady na nejdražší část všech výkonných elektromobilů: baterie. Ekonomové z Tesly předpokládají, že v roce 2017 bude baterie třetí generace stát o 30 % méně, než současné akumulátory používané ve vozidlech Tesla Model S. Dostupnost levné baterie je jedním z klíčových faktorů pro úspěch dlouho očekávaného projektu Blue Star.

Projekt Blue Star je dlouhodobě plánovaný koncept levného elektromobilu automobilky Tesla s bateriemi třetí generace, který by měl mít dojezd 320 km a stál by maximálně 35 000 dolarů, což představuje úsporu až 40 % oproti současnému modelu S, za který zákazník zaplatí v základu 57 000 dolarů.

Rozměry a kapacita plánované továrny stlačí cenu lithium-ionových baterií ještě níže a z Tesly se stane atraktivní dodavatel baterií pro výrobce různých přenosných zařízení, kteří budou mít zájem na snižování nákladů na baterie.

... více na Venture Beat