Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

Jak "gigatovárna" Tesly ovlivní globální elektromobilitu

04.08.2014 | |

Minulý týden se největší výrobce elektromobilů, automobilka Tesla, dohodla s japonským Panasonicem na stavbě obří továrny na lithium-ionové baterie pro použití v elektromobilech. Samotná továrna bude mít po svém dokončení v roce 2020 kapacitu výroby baterií pro 500 000 automobilů ročně, což odpovídá objemu celosvětové produkce akumulátorů v roce 2013. Očekává se, že stavba „gigatovárny“ pozitivně ovlivní trh s elektromobily. Provoz továrny těchto rozměrů a kapacity bude patrný napříč všemi technologickými a energetickými sektory.

Partnerstvím se společností Panasonic se Tesla vyhnula nákladnému vývoji vlastní baterie, zároveň však bude moci využít vlastí infrastrukturu. Spolupráce pomůže snížit náklady na nejdražší část všech výkonných elektromobilů: baterie. Ekonomové z Tesly předpokládají, že v roce 2017 bude baterie třetí generace stát o 30 % méně, než současné akumulátory používané ve vozidlech Tesla Model S. Dostupnost levné baterie je jedním z klíčových faktorů pro úspěch dlouho očekávaného projektu Blue Star.

Projekt Blue Star je dlouhodobě plánovaný koncept levného elektromobilu automobilky Tesla s bateriemi třetí generace, který by měl mít dojezd 320 km a stál by maximálně 35 000 dolarů, což představuje úsporu až 40 % oproti současnému modelu S, za který zákazník zaplatí v základu 57 000 dolarů.

Rozměry a kapacita plánované továrny stlačí cenu lithium-ionových baterií ještě níže a z Tesly se stane atraktivní dodavatel baterií pro výrobce různých přenosných zařízení, kteří budou mít zájem na snižování nákladů na baterie.

... více na Venture Beat