Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Jak "gigatovárna" Tesly ovlivní globální elektromobilitu

04.08.2014 | |

Minulý týden se největší výrobce elektromobilů, automobilka Tesla, dohodla s japonským Panasonicem na stavbě obří továrny na lithium-ionové baterie pro použití v elektromobilech. Samotná továrna bude mít po svém dokončení v roce 2020 kapacitu výroby baterií pro 500 000 automobilů ročně, což odpovídá objemu celosvětové produkce akumulátorů v roce 2013. Očekává se, že stavba „gigatovárny“ pozitivně ovlivní trh s elektromobily. Provoz továrny těchto rozměrů a kapacity bude patrný napříč všemi technologickými a energetickými sektory.

Partnerstvím se společností Panasonic se Tesla vyhnula nákladnému vývoji vlastní baterie, zároveň však bude moci využít vlastí infrastrukturu. Spolupráce pomůže snížit náklady na nejdražší část všech výkonných elektromobilů: baterie. Ekonomové z Tesly předpokládají, že v roce 2017 bude baterie třetí generace stát o 30 % méně, než současné akumulátory používané ve vozidlech Tesla Model S. Dostupnost levné baterie je jedním z klíčových faktorů pro úspěch dlouho očekávaného projektu Blue Star.

Projekt Blue Star je dlouhodobě plánovaný koncept levného elektromobilu automobilky Tesla s bateriemi třetí generace, který by měl mít dojezd 320 km a stál by maximálně 35 000 dolarů, což představuje úsporu až 40 % oproti současnému modelu S, za který zákazník zaplatí v základu 57 000 dolarů.

Rozměry a kapacita plánované továrny stlačí cenu lithium-ionových baterií ještě níže a z Tesly se stane atraktivní dodavatel baterií pro výrobce různých přenosných zařízení, kteří budou mít zájem na snižování nákladů na baterie.

... více na Venture Beat