Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Jak "gigatovárna" Tesly ovlivní globální elektromobilitu

04.08.2014 | |

Minulý týden se největší výrobce elektromobilů, automobilka Tesla, dohodla s japonským Panasonicem na stavbě obří továrny na lithium-ionové baterie pro použití v elektromobilech. Samotná továrna bude mít po svém dokončení v roce 2020 kapacitu výroby baterií pro 500 000 automobilů ročně, což odpovídá objemu celosvětové produkce akumulátorů v roce 2013. Očekává se, že stavba „gigatovárny“ pozitivně ovlivní trh s elektromobily. Provoz továrny těchto rozměrů a kapacity bude patrný napříč všemi technologickými a energetickými sektory.

Partnerstvím se společností Panasonic se Tesla vyhnula nákladnému vývoji vlastní baterie, zároveň však bude moci využít vlastí infrastrukturu. Spolupráce pomůže snížit náklady na nejdražší část všech výkonných elektromobilů: baterie. Ekonomové z Tesly předpokládají, že v roce 2017 bude baterie třetí generace stát o 30 % méně, než současné akumulátory používané ve vozidlech Tesla Model S. Dostupnost levné baterie je jedním z klíčových faktorů pro úspěch dlouho očekávaného projektu Blue Star.

Projekt Blue Star je dlouhodobě plánovaný koncept levného elektromobilu automobilky Tesla s bateriemi třetí generace, který by měl mít dojezd 320 km a stál by maximálně 35 000 dolarů, což představuje úsporu až 40 % oproti současnému modelu S, za který zákazník zaplatí v základu 57 000 dolarů.

Rozměry a kapacita plánované továrny stlačí cenu lithium-ionových baterií ještě níže a z Tesly se stane atraktivní dodavatel baterií pro výrobce různých přenosných zařízení, kteří budou mít zájem na snižování nákladů na baterie.

... více na Venture Beat