Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Jak by dopadla srážka drona s letadlem?

19.10.2018 | University of Dayton | udayton.edu

Podle dostupných údajů žije pouze v USA na 109 000 uživatelů, kteří vlastní více než jeden milion registrovaných dronů, jež musí splňovat přísná pravidla – zákaz létání ve výšce nad 120 metrů a dodržování minimální vzdálenosti 8 km od letiště.

Výzkumníci Letecké univerzity Embry-Riddle však v průběhu pouhého 13denního pozorování zdokumentovali 192 případů přeletů dronů nad Mezinárodním letištěm Daytona Beach. Jeden z pěti případů představoval nebezpečí pro letadla. Není tedy divu, že spojili své síly s výzkumníky Daytonské univerzity a vyzkoušeli, jaké následky má srážka drona s letadlem.

Srážka drona s letadlem

Testování proběhlo s dronem o váze jednoho kilogramu a jednomotorovým křídlem letadla. Cílem výzkumu bylo simulovat srážku při rychlosti 380 km/h. Jak je patrné z videa, dron proti všem předpokladům lehce pronikl do křídlem, poškodil přívod paliva a vnitřní konstrukci. Škody však nebyly tak vážné, a letadlo by pravděpodobně bezpečně přistálo.

Celý článek na University of Dayton

Image Credit: Unsplash/Jared Brashier

-jk-