Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Jak by dopadla srážka drona s letadlem?

19.10.2018 | University of Dayton | udayton.edu

Podle dostupných údajů žije pouze v USA na 109 000 uživatelů, kteří vlastní více než jeden milion registrovaných dronů, jež musí splňovat přísná pravidla – zákaz létání ve výšce nad 120 metrů a dodržování minimální vzdálenosti 8 km od letiště.

Výzkumníci Letecké univerzity Embry-Riddle však v průběhu pouhého 13denního pozorování zdokumentovali 192 případů přeletů dronů nad Mezinárodním letištěm Daytona Beach. Jeden z pěti případů představoval nebezpečí pro letadla. Není tedy divu, že spojili své síly s výzkumníky Daytonské univerzity a vyzkoušeli, jaké následky má srážka drona s letadlem.

Srážka drona s letadlem

Testování proběhlo s dronem o váze jednoho kilogramu a jednomotorovým křídlem letadla. Cílem výzkumu bylo simulovat srážku při rychlosti 380 km/h. Jak je patrné z videa, dron proti všem předpokladům lehce pronikl do křídlem, poškodil přívod paliva a vnitřní konstrukci. Škody však nebyly tak vážné, a letadlo by pravděpodobně bezpečně přistálo.

Celý článek na University of Dayton

Image Credit: Unsplash/Jared Brashier

-jk-