Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Jak by dopadla srážka drona s letadlem?

19.10.2018 | University of Dayton | udayton.edu

Podle dostupných údajů žije pouze v USA na 109 000 uživatelů, kteří vlastní více než jeden milion registrovaných dronů, jež musí splňovat přísná pravidla – zákaz létání ve výšce nad 120 metrů a dodržování minimální vzdálenosti 8 km od letiště.

Výzkumníci Letecké univerzity Embry-Riddle však v průběhu pouhého 13denního pozorování zdokumentovali 192 případů přeletů dronů nad Mezinárodním letištěm Daytona Beach. Jeden z pěti případů představoval nebezpečí pro letadla. Není tedy divu, že spojili své síly s výzkumníky Daytonské univerzity a vyzkoušeli, jaké následky má srážka drona s letadlem.

Srážka drona s letadlem

Testování proběhlo s dronem o váze jednoho kilogramu a jednomotorovým křídlem letadla. Cílem výzkumu bylo simulovat srážku při rychlosti 380 km/h. Jak je patrné z videa, dron proti všem předpokladům lehce pronikl do křídlem, poškodil přívod paliva a vnitřní konstrukci. Škody však nebyly tak vážné, a letadlo by pravděpodobně bezpečně přistálo.

Celý článek na University of Dayton

Image Credit: Unsplash/Jared Brashier

-jk-