Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Více aktualit

Jak by dopadla srážka drona s letadlem?

19.10.2018 | University of Dayton | udayton.edu

Podle dostupných údajů žije pouze v USA na 109 000 uživatelů, kteří vlastní více než jeden milion registrovaných dronů, jež musí splňovat přísná pravidla – zákaz létání ve výšce nad 120 metrů a dodržování minimální vzdálenosti 8 km od letiště.

Výzkumníci Letecké univerzity Embry-Riddle však v průběhu pouhého 13denního pozorování zdokumentovali 192 případů přeletů dronů nad Mezinárodním letištěm Daytona Beach. Jeden z pěti případů představoval nebezpečí pro letadla. Není tedy divu, že spojili své síly s výzkumníky Daytonské univerzity a vyzkoušeli, jaké následky má srážka drona s letadlem.

Srážka drona s letadlem

Testování proběhlo s dronem o váze jednoho kilogramu a jednomotorovým křídlem letadla. Cílem výzkumu bylo simulovat srážku při rychlosti 380 km/h. Jak je patrné z videa, dron proti všem předpokladům lehce pronikl do křídlem, poškodil přívod paliva a vnitřní konstrukci. Škody však nebyly tak vážné, a letadlo by pravděpodobně bezpečně přistálo.

Celý článek na University of Dayton

Image Credit: Unsplash/Jared Brashier

-jk-