Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Jak by dopadla srážka drona s letadlem?

19.10.2018 | University of Dayton | udayton.edu

Podle dostupných údajů žije pouze v USA na 109 000 uživatelů, kteří vlastní více než jeden milion registrovaných dronů, jež musí splňovat přísná pravidla – zákaz létání ve výšce nad 120 metrů a dodržování minimální vzdálenosti 8 km od letiště.

Výzkumníci Letecké univerzity Embry-Riddle však v průběhu pouhého 13denního pozorování zdokumentovali 192 případů přeletů dronů nad Mezinárodním letištěm Daytona Beach. Jeden z pěti případů představoval nebezpečí pro letadla. Není tedy divu, že spojili své síly s výzkumníky Daytonské univerzity a vyzkoušeli, jaké následky má srážka drona s letadlem.

Srážka drona s letadlem

Testování proběhlo s dronem o váze jednoho kilogramu a jednomotorovým křídlem letadla. Cílem výzkumu bylo simulovat srážku při rychlosti 380 km/h. Jak je patrné z videa, dron proti všem předpokladům lehce pronikl do křídlem, poškodil přívod paliva a vnitřní konstrukci. Škody však nebyly tak vážné, a letadlo by pravděpodobně bezpečně přistálo.

Celý článek na University of Dayton

Image Credit: Unsplash/Jared Brashier

-jk-