Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Inženýři zkonstruovali letadlo bez pohyblivých částí

23.11.2018 | MIT | www.mit.edu

Od vzlétnutí prvního letadla uplynulo již více než 100 let a od té doby se žádný letoun neobejde bez pohyblivých částí, jako jsou vrtule a turbínové lopatky, jež pohání motory na fosilní paliva nebo akumulátory vytvářející trvalý hluk.

Inženýři MIT nyní zkonstruovali a úspěšně předvedli první letadlo na světě bez pohyblivých částí. Místo vrtule nebo turbíny pohání toto lehké letadlo „iontový vítr“ – tichý, ale silný tok iontů vytvářený na palubě letadla, který generuje tah potřebný k udržení letadla ve vzduchu.

Letadlo bez motoru

Na rozdíl od letadel poháněných turbínou není novinka MIT závislá na fosilních palivech. A na rozdíl od dronů poháněných vrtulemi je nový design zcela neslyšný.

 Celý článek na MIT

 

 

Image Credit: Christine Y. He

-jk-