Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Inženýři zkonstruovali letadlo bez pohyblivých částí

23.11.2018 | MIT | www.mit.edu

Od vzlétnutí prvního letadla uplynulo již více než 100 let a od té doby se žádný letoun neobejde bez pohyblivých částí, jako jsou vrtule a turbínové lopatky, jež pohání motory na fosilní paliva nebo akumulátory vytvářející trvalý hluk.

Inženýři MIT nyní zkonstruovali a úspěšně předvedli první letadlo na světě bez pohyblivých částí. Místo vrtule nebo turbíny pohání toto lehké letadlo „iontový vítr“ – tichý, ale silný tok iontů vytvářený na palubě letadla, který generuje tah potřebný k udržení letadla ve vzduchu.

Letadlo bez motoru

Na rozdíl od letadel poháněných turbínou není novinka MIT závislá na fosilních palivech. A na rozdíl od dronů poháněných vrtulemi je nový design zcela neslyšný.

 Celý článek na MIT

 

 

Image Credit: Christine Y. He

-jk-