Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Inženýři zkonstruovali letadlo bez pohyblivých částí

23.11.2018 | MIT | www.mit.edu

Od vzlétnutí prvního letadla uplynulo již více než 100 let a od té doby se žádný letoun neobejde bez pohyblivých částí, jako jsou vrtule a turbínové lopatky, jež pohání motory na fosilní paliva nebo akumulátory vytvářející trvalý hluk.

Inženýři MIT nyní zkonstruovali a úspěšně předvedli první letadlo na světě bez pohyblivých částí. Místo vrtule nebo turbíny pohání toto lehké letadlo „iontový vítr“ – tichý, ale silný tok iontů vytvářený na palubě letadla, který generuje tah potřebný k udržení letadla ve vzduchu.

Letadlo bez motoru

Na rozdíl od letadel poháněných turbínou není novinka MIT závislá na fosilních palivech. A na rozdíl od dronů poháněných vrtulemi je nový design zcela neslyšný.

 Celý článek na MIT

 

 

Image Credit: Christine Y. He

-jk-