Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Inženýři zkonstruovali letadlo bez pohyblivých částí

23.11.2018 | MIT | www.mit.edu

Od vzlétnutí prvního letadla uplynulo již více než 100 let a od té doby se žádný letoun neobejde bez pohyblivých částí, jako jsou vrtule a turbínové lopatky, jež pohání motory na fosilní paliva nebo akumulátory vytvářející trvalý hluk.

Inženýři MIT nyní zkonstruovali a úspěšně předvedli první letadlo na světě bez pohyblivých částí. Místo vrtule nebo turbíny pohání toto lehké letadlo „iontový vítr“ – tichý, ale silný tok iontů vytvářený na palubě letadla, který generuje tah potřebný k udržení letadla ve vzduchu.

Letadlo bez motoru

Na rozdíl od letadel poháněných turbínou není novinka MIT závislá na fosilních palivech. A na rozdíl od dronů poháněných vrtulemi je nový design zcela neslyšný.

 Celý článek na MIT

 

 

Image Credit: Christine Y. He

-jk-