Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Inteligentní továrna za 60 miliard korun

16. 4. 2020 | HCR CZECH s.r.o. | www.hcr-czech.cz

Více než 80 různých high-tech zařízení, včetně automaticky řízených vozíků a chytrých robotů zodpovědných za montáž, broušení a svařování – s tím vším pracuje společnost Hanwha ve své chytré továrně, kde vyrábí součástky pro letecký průmysl.

Většina lidí cestujících pravidelně letadlem nejspíše slyšela o Boeingu nebo Airbusu, ale už výrazně méně z nich ví, že za těmito známými výrobci je celá řada dalších společností, jako je jihokorejská Hanwha, které vyrábí nezbytné součástky a komponenty, bez nichž by se letadla na ranvej vůbec nedostala.

Například Hanwha a její divize Hanwha Aerospace je více než tři desetiletí dodavatelem a partnerem tří největších světových výrobců leteckých motorů – General Electric (GE), Pratt & Whitney a Rolls-Royce.

Automatizace jako příprava na budoucnost

V leteckém průmyslu je jen velmi malý prostor pro chyby. Společnost Hanwha Aerospace tedy ve svém stěžejním výrobním zařízení v Čchangwonu v Jižní Koreji investovala 85,4 milionu dolarů (přes 60,5 miliardy korun) do výstavby inteligentní továrny o rozloze 11 000 m².

Tato prostorná, jasně osvětlená inteligentní továrna je až po okraj naplněna automatizovaným zařízením, zastávající velkou část práce, která se uvnitř odehrává.

Díly pro letadla musí zvládnout teploty nad 1 400 stupňů Celsia

Výrobní systém je schopný monitorovat a udržovat v chodu více než 80 různých high-tech zařízení, včetně inteligentních továrních automaticky řízených vozíků a chytrých robotů zodpovědných za montáž, broušení a svařování, aby byla zajištěna konzistentnost výroby.

„Komponenty, které Hanwha vyrábí, musí bezchybně fungovat při teplotách vyšších než 1400 stupňů Celsia. U některých z těchto komponent je míra chyby jeden mikron. Pro srovnání, lidské vlasy mohou mít tloušťku od 30 do 100 mikronů,“ vysvětluje Radek Kaňovský, CEO společnosti HCR CZECH, která výrobky Hanwha dodává pro český trh.

Dodávky pro motory GE9X za 7,5 miliardy korun

Společnost Hanwha vstoupila v roce 2015 a 2016 s výrobcem leteckých motorů Pratt & Whitney do programu sdílení rizik a výnosů (RSP). S další významnou korporací GE uzavřela jihokorejská společnost v roce 2019 smlouvu v hodnotě 300 milionů dolarů (bezmála 7,5 miliardy korun) na dodávku klíčových komponent pro nejpokročilejší typ motorů GE9X, které se používají pro Boeing 777.

Loni prohloubila své partnerství i se společností Rolls-Royce. Nyní je členem Rolls-Royce „Life of Engine“ programu, v jehož rámci poskytuje špičkové komponenty pro turbínové motory řady Trent.

Tiskové materiály ABBBA Consulting