Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Infračervená dotyková obrazovka (nejen) pro lidová vozítka

30.12.2014 | |

Dotyková mánie vládne světu. Letmý styk jako synonymum pokroku přinesly do českých domácností v 70. letech televizory Tesla, vybavené místo klasických tlačítek dotykovými senzory. O čtvrtstoletí později už každý věděl, k čemu na notebooku slouží touchpad. Dotyková plocha nahrazující myš nakonec nahradila i klávesnici – zrodil se koncept touchscreen, s nímž se dnes setkáváme prakticky denně, nejen při ovládání chytrého telefonu nebo bankomatu.

Není divu, že si dotyková obrazovka našla cestu i do osobních aut, kde hodlá nahradit středový panel. Což se jí, ať chceme nebo ne, daří, zatím především u luxusnějších vozů (ale hojně s ní experimentují i francouzské automobilky). Cena klasické dotykové obrazovky bude vzhledem k výrobní ceně automobilu jistě nízká, zřejmě ale není tak zanedbatelná, jak by si výrobci přáli. Proto v Continentalu odložili pneumatiky a vzali standardní LCD displej, který vsadili do rámečku opatřeného
po všech stranách LED- a fotodiodami. LED dioda vysílá infračervené světlo, jež je na protilehlé straně detekováno fotodiodou. Před displejem je tak utvořena infračervená mřížka. Pokud je narušena pohybem prstu po displeji, algoritmus v reálném čase spočítá, kde došlo ke ztrátě signálu, a kde se tedy nachází uživatelův prst.

Nejnovější verze tohoto řešení umí gesta známá z ovládání chytrých telefonů (zoomování tažením prstů atd.). Na rozdíl od běžného dotykového displeje lze tento ovládat i v rukavicích či jinými nevodivými předměty. „Infra-dotykové” displeje chce Continental začít prodávat v roce 2017. Podotkněme, že nejde o žádnou technologickou novinku – ovládání na stejném principu měly již některé osobní počítače z dávné minulosti, která neznala slovo nízkonákladové.

Image credit: Continental
Čtěte více na Gizmorati.com