Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Infračervená dotyková obrazovka (nejen) pro lidová vozítka

30.12.2014 | |

Dotyková mánie vládne světu. Letmý styk jako synonymum pokroku přinesly do českých domácností v 70. letech televizory Tesla, vybavené místo klasických tlačítek dotykovými senzory. O čtvrtstoletí později už každý věděl, k čemu na notebooku slouží touchpad. Dotyková plocha nahrazující myš nakonec nahradila i klávesnici – zrodil se koncept touchscreen, s nímž se dnes setkáváme prakticky denně, nejen při ovládání chytrého telefonu nebo bankomatu.

Není divu, že si dotyková obrazovka našla cestu i do osobních aut, kde hodlá nahradit středový panel. Což se jí, ať chceme nebo ne, daří, zatím především u luxusnějších vozů (ale hojně s ní experimentují i francouzské automobilky). Cena klasické dotykové obrazovky bude vzhledem k výrobní ceně automobilu jistě nízká, zřejmě ale není tak zanedbatelná, jak by si výrobci přáli. Proto v Continentalu odložili pneumatiky a vzali standardní LCD displej, který vsadili do rámečku opatřeného
po všech stranách LED- a fotodiodami. LED dioda vysílá infračervené světlo, jež je na protilehlé straně detekováno fotodiodou. Před displejem je tak utvořena infračervená mřížka. Pokud je narušena pohybem prstu po displeji, algoritmus v reálném čase spočítá, kde došlo ke ztrátě signálu, a kde se tedy nachází uživatelův prst.

Nejnovější verze tohoto řešení umí gesta známá z ovládání chytrých telefonů (zoomování tažením prstů atd.). Na rozdíl od běžného dotykového displeje lze tento ovládat i v rukavicích či jinými nevodivými předměty. „Infra-dotykové” displeje chce Continental začít prodávat v roce 2017. Podotkněme, že nejde o žádnou technologickou novinku – ovládání na stejném principu měly již některé osobní počítače z dávné minulosti, která neznala slovo nízkonákladové.

Image credit: Continental
Čtěte více na Gizmorati.com