Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

IBM představilo v rámci Green e-Motion Project systém celoevropského dobíjecího "roamingu"

28.12.2012 | |

IBM představilo systém, který majitelům a uživatelům elektromobilů usnadní platby a dobíjení bez ohledu na to, v jaké části Evropy se zrovna se svým vozidlem nacházejí. Demoverze aplikace s pracovním názvem B2B Marketplace umožní výrobcům vozidel, provozovatelům dobíjecích stanic a dodavatelům elektřiny sdílet a integrovat služby na jedné společné platformě. To pomůže vytvořit nadregionálně kompatibilní evropskou síť pro poskytování služeb souvisejících s elektromobilitou.

B2B Marketplace dovolí majitelům elektromobilů dobít a zaplatit kdekoliv bez ohledu na to, se kterým dodavatelem elektřiny mají smlouvu, nebo na stát, kde se zrovna nacházejí. To se velice podobá roamingovým službám mobilních operátorů. Hlavním cílem B2B marketplace je, aby majitelé elektromobilů mohli vydat kamkoliv chtějí, aniž by se museli obávat, že se dostanou do oblasti, kde již nepůsobí jejich operátor a oni si nebudou moci dobít.

Vytvoření B2B Marketplace bylo součástí rozsáhlejšího projektu Green eMotion – iniciativy Evropské Unie, mající za cíl vytvořit v Evropě do roku 2015 jednotnou infrastukturu pro elektromobily. Green eMotion je pak součástí European Recovery Plan, jehož cílem je do roku 2050 snížit emise CO2 o 60 procent.

Původní tiskovou zprávu IBM naleznete ZDE

Podrobnosti o Green e-Motion project ZDE

 

obrázek: greenemotion-project.eu