Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

IBM představilo v rámci Green e-Motion Project systém celoevropského dobíjecího "roamingu"

28.12.2012 | |

IBM představilo systém, který majitelům a uživatelům elektromobilů usnadní platby a dobíjení bez ohledu na to, v jaké části Evropy se zrovna se svým vozidlem nacházejí. Demoverze aplikace s pracovním názvem B2B Marketplace umožní výrobcům vozidel, provozovatelům dobíjecích stanic a dodavatelům elektřiny sdílet a integrovat služby na jedné společné platformě. To pomůže vytvořit nadregionálně kompatibilní evropskou síť pro poskytování služeb souvisejících s elektromobilitou.

B2B Marketplace dovolí majitelům elektromobilů dobít a zaplatit kdekoliv bez ohledu na to, se kterým dodavatelem elektřiny mají smlouvu, nebo na stát, kde se zrovna nacházejí. To se velice podobá roamingovým službám mobilních operátorů. Hlavním cílem B2B marketplace je, aby majitelé elektromobilů mohli vydat kamkoliv chtějí, aniž by se museli obávat, že se dostanou do oblasti, kde již nepůsobí jejich operátor a oni si nebudou moci dobít.

Vytvoření B2B Marketplace bylo součástí rozsáhlejšího projektu Green eMotion – iniciativy Evropské Unie, mající za cíl vytvořit v Evropě do roku 2015 jednotnou infrastukturu pro elektromobily. Green eMotion je pak součástí European Recovery Plan, jehož cílem je do roku 2050 snížit emise CO2 o 60 procent.

Původní tiskovou zprávu IBM naleznete ZDE

Podrobnosti o Green e-Motion project ZDE

 

obrázek: greenemotion-project.eu