Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

IBM představilo v rámci Green e-Motion Project systém celoevropského dobíjecího "roamingu"

28.12.2012 | |

IBM představilo systém, který majitelům a uživatelům elektromobilů usnadní platby a dobíjení bez ohledu na to, v jaké části Evropy se zrovna se svým vozidlem nacházejí. Demoverze aplikace s pracovním názvem B2B Marketplace umožní výrobcům vozidel, provozovatelům dobíjecích stanic a dodavatelům elektřiny sdílet a integrovat služby na jedné společné platformě. To pomůže vytvořit nadregionálně kompatibilní evropskou síť pro poskytování služeb souvisejících s elektromobilitou.

B2B Marketplace dovolí majitelům elektromobilů dobít a zaplatit kdekoliv bez ohledu na to, se kterým dodavatelem elektřiny mají smlouvu, nebo na stát, kde se zrovna nacházejí. To se velice podobá roamingovým službám mobilních operátorů. Hlavním cílem B2B marketplace je, aby majitelé elektromobilů mohli vydat kamkoliv chtějí, aniž by se museli obávat, že se dostanou do oblasti, kde již nepůsobí jejich operátor a oni si nebudou moci dobít.

Vytvoření B2B Marketplace bylo součástí rozsáhlejšího projektu Green eMotion – iniciativy Evropské Unie, mající za cíl vytvořit v Evropě do roku 2015 jednotnou infrastukturu pro elektromobily. Green eMotion je pak součástí European Recovery Plan, jehož cílem je do roku 2050 snížit emise CO2 o 60 procent.

Původní tiskovou zprávu IBM naleznete ZDE

Podrobnosti o Green e-Motion project ZDE

 

obrázek: greenemotion-project.eu