Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

IBM představilo v rámci Green e-Motion Project systém celoevropského dobíjecího "roamingu"

28.12.2012 | |

IBM představilo systém, který majitelům a uživatelům elektromobilů usnadní platby a dobíjení bez ohledu na to, v jaké části Evropy se zrovna se svým vozidlem nacházejí. Demoverze aplikace s pracovním názvem B2B Marketplace umožní výrobcům vozidel, provozovatelům dobíjecích stanic a dodavatelům elektřiny sdílet a integrovat služby na jedné společné platformě. To pomůže vytvořit nadregionálně kompatibilní evropskou síť pro poskytování služeb souvisejících s elektromobilitou.

B2B Marketplace dovolí majitelům elektromobilů dobít a zaplatit kdekoliv bez ohledu na to, se kterým dodavatelem elektřiny mají smlouvu, nebo na stát, kde se zrovna nacházejí. To se velice podobá roamingovým službám mobilních operátorů. Hlavním cílem B2B marketplace je, aby majitelé elektromobilů mohli vydat kamkoliv chtějí, aniž by se museli obávat, že se dostanou do oblasti, kde již nepůsobí jejich operátor a oni si nebudou moci dobít.

Vytvoření B2B Marketplace bylo součástí rozsáhlejšího projektu Green eMotion – iniciativy Evropské Unie, mající za cíl vytvořit v Evropě do roku 2015 jednotnou infrastukturu pro elektromobily. Green eMotion je pak součástí European Recovery Plan, jehož cílem je do roku 2050 snížit emise CO2 o 60 procent.

Původní tiskovou zprávu IBM naleznete ZDE

Podrobnosti o Green e-Motion project ZDE

 

obrázek: greenemotion-project.eu