Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Hyperloop se chystá na první test pohonného systému

09.12.2015 | Wired | www.wired.com

Hyperloop je zase o krok blíže k tomu, aby svezl své první pasažéry způsobem, kterým se posílala v 60. letech potrubní pošta.

Hyperloop Technologies, jedna ze dvou společností, která se pokouší uskutečnit tuto sci-fi technologii oznámila, že příští měsíc otestuje v Las Vegas svůj pohonný systém.

Ten využívá extrémně nízký tlak vzduchu v potrubí k pohánění kapslí s lidskou osádkou nebo nákladem, rychlostí dosahující trojciferných hodnot. S nápadem přišel již v roce 2013 Elon Musk. Zároveň již před časem s ohledem na vlastní vytížení vyzval odvážlivce, aby projekt pomohli přivést k životu.

První test pohonu Hypersmyčky

Projektanti ze společnosti Hyperloop Technologies se nápadu ujali po svém. Do konstrukce trati zabudovali aktivní statorové cívky, které interagují s magnety umístěnými v kapsli pohybující se potrubím. Nízký tlak vytváří minimální odpor vzduchu a rovnoměrně rozmístěné statorové cívky udržují pohyb.

Testovací trať severně od Las Vegas je dlouhá asi 800 metrů, z toho několik set metrů je opatřeno statorovými cívkami. Testování proběhne v první fázi bez kapsle, pouze s „podvozkem“ se zabudovanými magnety. Společnost odhaduje, že podvozek bude schopen zrychlit z 0 na 540 km za 2 vteřiny.

Celý článek na Wired

Image Credit: Hyperloop Technologies

-jk-