Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Hyperloop se chystá na první test pohonného systému

09.12.2015 | Wired | www.wired.com

Hyperloop je zase o krok blíže k tomu, aby svezl své první pasažéry způsobem, kterým se posílala v 60. letech potrubní pošta.

Hyperloop Technologies, jedna ze dvou společností, která se pokouší uskutečnit tuto sci-fi technologii oznámila, že příští měsíc otestuje v Las Vegas svůj pohonný systém.

Ten využívá extrémně nízký tlak vzduchu v potrubí k pohánění kapslí s lidskou osádkou nebo nákladem, rychlostí dosahující trojciferných hodnot. S nápadem přišel již v roce 2013 Elon Musk. Zároveň již před časem s ohledem na vlastní vytížení vyzval odvážlivce, aby projekt pomohli přivést k životu.

První test pohonu Hypersmyčky

Projektanti ze společnosti Hyperloop Technologies se nápadu ujali po svém. Do konstrukce trati zabudovali aktivní statorové cívky, které interagují s magnety umístěnými v kapsli pohybující se potrubím. Nízký tlak vytváří minimální odpor vzduchu a rovnoměrně rozmístěné statorové cívky udržují pohyb.

Testovací trať severně od Las Vegas je dlouhá asi 800 metrů, z toho několik set metrů je opatřeno statorovými cívkami. Testování proběhne v první fázi bez kapsle, pouze s „podvozkem“ se zabudovanými magnety. Společnost odhaduje, že podvozek bude schopen zrychlit z 0 na 540 km za 2 vteřiny.

Celý článek na Wired

Image Credit: Hyperloop Technologies

-jk-