Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Hyperloop se chystá na první test pohonného systému

09.12.2015 | Wired | www.wired.com

Hyperloop je zase o krok blíže k tomu, aby svezl své první pasažéry způsobem, kterým se posílala v 60. letech potrubní pošta.

Hyperloop Technologies, jedna ze dvou společností, která se pokouší uskutečnit tuto sci-fi technologii oznámila, že příští měsíc otestuje v Las Vegas svůj pohonný systém.

Ten využívá extrémně nízký tlak vzduchu v potrubí k pohánění kapslí s lidskou osádkou nebo nákladem, rychlostí dosahující trojciferných hodnot. S nápadem přišel již v roce 2013 Elon Musk. Zároveň již před časem s ohledem na vlastní vytížení vyzval odvážlivce, aby projekt pomohli přivést k životu.

První test pohonu Hypersmyčky

Projektanti ze společnosti Hyperloop Technologies se nápadu ujali po svém. Do konstrukce trati zabudovali aktivní statorové cívky, které interagují s magnety umístěnými v kapsli pohybující se potrubím. Nízký tlak vytváří minimální odpor vzduchu a rovnoměrně rozmístěné statorové cívky udržují pohyb.

Testovací trať severně od Las Vegas je dlouhá asi 800 metrů, z toho několik set metrů je opatřeno statorovými cívkami. Testování proběhne v první fázi bez kapsle, pouze s „podvozkem“ se zabudovanými magnety. Společnost odhaduje, že podvozek bude schopen zrychlit z 0 na 540 km za 2 vteřiny.

Celý článek na Wired

Image Credit: Hyperloop Technologies

-jk-