Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Hyperloop se chystá na první test pohonného systému

09.12.2015 | Wired | www.wired.com

Hyperloop je zase o krok blíže k tomu, aby svezl své první pasažéry způsobem, kterým se posílala v 60. letech potrubní pošta.

Hyperloop Technologies, jedna ze dvou společností, která se pokouší uskutečnit tuto sci-fi technologii oznámila, že příští měsíc otestuje v Las Vegas svůj pohonný systém.

Ten využívá extrémně nízký tlak vzduchu v potrubí k pohánění kapslí s lidskou osádkou nebo nákladem, rychlostí dosahující trojciferných hodnot. S nápadem přišel již v roce 2013 Elon Musk. Zároveň již před časem s ohledem na vlastní vytížení vyzval odvážlivce, aby projekt pomohli přivést k životu.

První test pohonu Hypersmyčky

Projektanti ze společnosti Hyperloop Technologies se nápadu ujali po svém. Do konstrukce trati zabudovali aktivní statorové cívky, které interagují s magnety umístěnými v kapsli pohybující se potrubím. Nízký tlak vytváří minimální odpor vzduchu a rovnoměrně rozmístěné statorové cívky udržují pohyb.

Testovací trať severně od Las Vegas je dlouhá asi 800 metrů, z toho několik set metrů je opatřeno statorovými cívkami. Testování proběhne v první fázi bez kapsle, pouze s „podvozkem“ se zabudovanými magnety. Společnost odhaduje, že podvozek bude schopen zrychlit z 0 na 540 km za 2 vteřiny.

Celý článek na Wired

Image Credit: Hyperloop Technologies

-jk-