Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Hyperloop se chystá na první test pohonného systému

09.12.2015 | Wired | www.wired.com

Hyperloop je zase o krok blíže k tomu, aby svezl své první pasažéry způsobem, kterým se posílala v 60. letech potrubní pošta.

Hyperloop Technologies, jedna ze dvou společností, která se pokouší uskutečnit tuto sci-fi technologii oznámila, že příští měsíc otestuje v Las Vegas svůj pohonný systém.

Ten využívá extrémně nízký tlak vzduchu v potrubí k pohánění kapslí s lidskou osádkou nebo nákladem, rychlostí dosahující trojciferných hodnot. S nápadem přišel již v roce 2013 Elon Musk. Zároveň již před časem s ohledem na vlastní vytížení vyzval odvážlivce, aby projekt pomohli přivést k životu.

První test pohonu Hypersmyčky

Projektanti ze společnosti Hyperloop Technologies se nápadu ujali po svém. Do konstrukce trati zabudovali aktivní statorové cívky, které interagují s magnety umístěnými v kapsli pohybující se potrubím. Nízký tlak vytváří minimální odpor vzduchu a rovnoměrně rozmístěné statorové cívky udržují pohyb.

Testovací trať severně od Las Vegas je dlouhá asi 800 metrů, z toho několik set metrů je opatřeno statorovými cívkami. Testování proběhne v první fázi bez kapsle, pouze s „podvozkem“ se zabudovanými magnety. Společnost odhaduje, že podvozek bude schopen zrychlit z 0 na 540 km za 2 vteřiny.

Celý článek na Wired

Image Credit: Hyperloop Technologies

-jk-