Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Více aktualit

Hybridní letoun poprvé dobíjí baterie během letu

04.02.2015 | |

S hybridním pohonem se dnes již můžeme běžně setkat u osobních automobilů. Vědci z Velké Británie nyní úspěšně otestovali tuto technologii na letadle, což je podle jejich slov krok k nízko-emisní letecké dopravě.

Letoun vyvinutý odborníky z Cambridžské univerzity za podpory Boeingu je poháněn souběžným hybridním systémem, který kombinuje elektrický motor s klasickým benzinovým. Během vzletu a stoupání, kdy je požadován maximální tah, pracují oba systémy současně. Poté když je dosažena cestovní výška, tak může být elektrický motor přepnut na generátor k dobití baterií nebo může běžet současně s benzinovým motorem a snížit tak spotřebu paliva.

Dosud byly hybridní systémy dostupné pro automobily a technologie nemohla být přenesena do leteckého sektoru, protože baterie se vyznačují velkou hmotností. Britští vědci použili Lithium-polymerové akumulátory, které jsou lehčí než konvenční baterie a zabudovali 16 těchto článků do křídel.

Nyní testovaný exemplář letadla je jednomístný, komerčně dostupný letoun s 30% úsporou paliva. Podle vedoucího výzkumu Paula Robertsona je zde velký potenciál pro zavedení technologie u bezpilotních letadel, kde výdrž ve vzduchu je jedním z hlavních parametrů.

Celá zpráva: www.theengineer.co.uk

Image credit: youtube.com

 

(pp)