Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Hybridní letoun poprvé dobíjí baterie během letu

04.02.2015 | |

S hybridním pohonem se dnes již můžeme běžně setkat u osobních automobilů. Vědci z Velké Británie nyní úspěšně otestovali tuto technologii na letadle, což je podle jejich slov krok k nízko-emisní letecké dopravě.

Letoun vyvinutý odborníky z Cambridžské univerzity za podpory Boeingu je poháněn souběžným hybridním systémem, který kombinuje elektrický motor s klasickým benzinovým. Během vzletu a stoupání, kdy je požadován maximální tah, pracují oba systémy současně. Poté když je dosažena cestovní výška, tak může být elektrický motor přepnut na generátor k dobití baterií nebo může běžet současně s benzinovým motorem a snížit tak spotřebu paliva.

Dosud byly hybridní systémy dostupné pro automobily a technologie nemohla být přenesena do leteckého sektoru, protože baterie se vyznačují velkou hmotností. Britští vědci použili Lithium-polymerové akumulátory, které jsou lehčí než konvenční baterie a zabudovali 16 těchto článků do křídel.

Nyní testovaný exemplář letadla je jednomístný, komerčně dostupný letoun s 30% úsporou paliva. Podle vedoucího výzkumu Paula Robertsona je zde velký potenciál pro zavedení technologie u bezpilotních letadel, kde výdrž ve vzduchu je jedním z hlavních parametrů.

Celá zpráva: www.theengineer.co.uk

Image credit: youtube.com

 

(pp)