Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Hybridní elektrické letadlo

07.11.2017 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Letecký průmysl neustále usiluje o snižování uhlíkových emisí a spotřeby letadel. Moderní letadla jsou lehčí, motory jsou výkonnější a aerolinky začínají pomalu využívat směsi biopaliva a pracují na zefektivnění letecké dopravy za účelem snížení nákladů a uhlíkových emisí.

Přes všechna uvedená opatření se letecký průmysl podílí téměř dvěma procenty na celosvětovém znečištění ovzduší. Na scénu nyní přichází společnost Zunum Aero s odvážným plánem na nový typ nízkoemisního letadla. Startup z washingtonského Kirklandu plánuje dodat na trh své první hybridní elektrické letadlo v roce 2022.

hybridní letadlo

Obchodní model společnosti Zunum Aero je založen na letech na krátkou vzdálenost, což by mělo srazit náklady na minimum a zajistit rychlou přepravu cestujících. Jednosměrná letenka z Bostonu do Washingtonu by měla přijít na 140 dolarů a celá cesta (počítaje přepravou na a posléze z letiště) by měla trvat asi dvě a půl hodiny, což je o polovinu méně než dosud.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Zunum Aero

-jk-