Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Honda představila UNI-CUB - nové zařízení pro osobní mobilitu

24.05.2012 | |

15. května 2012 představila Honda Motor Company nové zařízení pro osobní mobilitu: UNI-CUB. Díky kompaktní konstrukci a pohodlnému sedlu nabízí UNI-CUB stejnou volnost pohybu do všech směrů, jaké se těší člověk při chůzi.

Jako nástupce jiného zařízení pro osobní mobilitu, U3-X, které Honda představila v roce 2009, je UNI-CUB vybaven vyvažovací technologií. Jako první na světě pak má pohon se všesměrovými koly (Honda Omni Traction Drive System). Tyto technologie umožňují řidiči kontrolovat rychlost a směr pohybu v libovolném směru, otáčet se a stavět pouhým přenesením váhy. Díky tomu se může řidič volně pohybovat dopředu, dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, nebo se může rychle a snadno vyhýbat kolemjdoucím.

Kompaktní sedlo navíc jezdci umožňuje, aby měl uživatel nohy těsně nad zemí a oči ve stejné výšce jako kolemjdoucí. Tím je podpořen soulad mezi uživatelem UNI-CUB a ostatními chodci, přitom uživatel není omezen v možnosti svobodně a pohodlně se pohybovat mezi ostatními lidmi.

Od června 2012, bude Honda svůj UNI-CUB předvádět a nabízet k otestování v Japonském Národním muzeu inovací a rozvoje vědy. Kromě testování možností využití UNI-CUBu v interiéru, bude tento projekt zkoumat praktické uplatnění vozítka v široké škále dalších prostředí.

Vyvažovací technologie UNI-CUBu pocházejí od vývojářů robotických technologií Hondy. Od nich vzešli také humanoidní roboti Hondy, včetně světoznámého robota ASIMO. Do budoucna bude Honda pokračovat ve svém aktivním výzkumu a vývoji nové generace zařízení pro mobilitu, jejichž posláním bude co nejvíce lidem přinášet radost i zábavu plynoucí z neomezeného volného pohybu.

Hlavní parametry a vlastnosti UNI-CUBu

Dobrá manévrovatelnost, soulad s lidmi v jejich přirozeném prostředí.

1. Volný pohyb podobný lidské chůzi ve všech směrech
UNI-CUB má „podvozek“ se dvěma koly s minimálním rozvorem. Přední kolo je vybaveno trakčním systémem Honda Omni Traction Drive System, který Honda poprvé představila v roce 2009. Zadní kolo pak má laterální polohu a usnadňuje zatáčení. Díky využití různých kombinací otáček předních a zadních kol při pohybu do boku se může UNI-CUB pohybovat dopředu a dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, a také se otáčet na místě. Tím je umožněn rychlý a hbitý pohyb.

2. Pohyb v souladu s ostatními lidmi
Patentovaná technologie Hondy pro ovládání vyvážení umožňuje řidiči volně ovládat kola UNI-CUBu, stejně jako když lidé drží balanc na dvou nohách. UNI-CUB je navržen tak, aby bral v potaz prostředí uživatele. Systém umožňuje například rychle při jízdě vpřed uhnout stranou, nebo se pohybovat a držet za ruku s jinou osobou.

3. Kompaktní velikost a pohyb po bezbariérových přechodech ve vnitřním prostředí
Díky kompaktnímu sedlu UNI-CUB má uživatel i s vozítkem přibližně stejnou šířku, jako člověk který jde po vlastních nohách. Optimalizovaný design kol a velká přesnost vyvažovacího systému umožňují pohodlně překonávat přechody v bezbariérových vnitřních prostorách. Snadné ovládání podporuje svobodu pohybu.

4. Ovládání přenášením váhy i dotykovým panelem
Pokud jezdec používá ovládání pomocí přenášení váhy, senzor UNI-CUBu detekuje směr, ve kterém jezdec se naklání, a UNI-CUB vypočítá směr a rychlost kterou si jezdec přeje jet. Pohodlné ovládání je možné také přes dotykový panel SmartPhonu nebo jiného podobného zařízení.

Zdroj: http://world.honda.com/news/2012/c120515UNI-CUB-Personal-Mobility/index.html

Rozměry (d x š x v) 520 x 345 x 745 mm
Výška sedadla 745 - 825 mm
Baterie Lithium-ion
Maximální rychlost 6 km/h
Dojezd 6 km
Prostředí bezbariérové interiéry