Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 12. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 3. 2020. 

Téma: Elektrické přístroje; Internet věcí; Zdravotnická technika

Hlavní článek
Monitorování obsazenosti prostor inteligentní budovy

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 3. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 3. 3. 2020.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na Light+Building 2020 – doprovodný program
Veletrh Prolight+Sound slaví 25. narozeniny
FOR CITY 2020 se představí v souběhu s veletrhem FOR ARCH

Svítidla a světelné přístroje
Moderní trendy automobilových světlometů

Aktuality

Týmy Formula Student z ČVUT budou mít premiéru na okruhu Formule 1 Yas Marina v Abú Dhabí Týmy mezinárodní soutěže Formula Student z Českého vysokého učení technického v Praze se…

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

Více aktualit

Honda představila UNI-CUB - nové zařízení pro osobní mobilitu

24.05.2012 | |

15. května 2012 představila Honda Motor Company nové zařízení pro osobní mobilitu: UNI-CUB. Díky kompaktní konstrukci a pohodlnému sedlu nabízí UNI-CUB stejnou volnost pohybu do všech směrů, jaké se těší člověk při chůzi.

Jako nástupce jiného zařízení pro osobní mobilitu, U3-X, které Honda představila v roce 2009, je UNI-CUB vybaven vyvažovací technologií. Jako první na světě pak má pohon se všesměrovými koly (Honda Omni Traction Drive System). Tyto technologie umožňují řidiči kontrolovat rychlost a směr pohybu v libovolném směru, otáčet se a stavět pouhým přenesením váhy. Díky tomu se může řidič volně pohybovat dopředu, dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, nebo se může rychle a snadno vyhýbat kolemjdoucím.

Kompaktní sedlo navíc jezdci umožňuje, aby měl uživatel nohy těsně nad zemí a oči ve stejné výšce jako kolemjdoucí. Tím je podpořen soulad mezi uživatelem UNI-CUB a ostatními chodci, přitom uživatel není omezen v možnosti svobodně a pohodlně se pohybovat mezi ostatními lidmi.

Od června 2012, bude Honda svůj UNI-CUB předvádět a nabízet k otestování v Japonském Národním muzeu inovací a rozvoje vědy. Kromě testování možností využití UNI-CUBu v interiéru, bude tento projekt zkoumat praktické uplatnění vozítka v široké škále dalších prostředí.

Vyvažovací technologie UNI-CUBu pocházejí od vývojářů robotických technologií Hondy. Od nich vzešli také humanoidní roboti Hondy, včetně světoznámého robota ASIMO. Do budoucna bude Honda pokračovat ve svém aktivním výzkumu a vývoji nové generace zařízení pro mobilitu, jejichž posláním bude co nejvíce lidem přinášet radost i zábavu plynoucí z neomezeného volného pohybu.

Hlavní parametry a vlastnosti UNI-CUBu

Dobrá manévrovatelnost, soulad s lidmi v jejich přirozeném prostředí.

1. Volný pohyb podobný lidské chůzi ve všech směrech
UNI-CUB má „podvozek“ se dvěma koly s minimálním rozvorem. Přední kolo je vybaveno trakčním systémem Honda Omni Traction Drive System, který Honda poprvé představila v roce 2009. Zadní kolo pak má laterální polohu a usnadňuje zatáčení. Díky využití různých kombinací otáček předních a zadních kol při pohybu do boku se může UNI-CUB pohybovat dopředu a dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, a také se otáčet na místě. Tím je umožněn rychlý a hbitý pohyb.

2. Pohyb v souladu s ostatními lidmi
Patentovaná technologie Hondy pro ovládání vyvážení umožňuje řidiči volně ovládat kola UNI-CUBu, stejně jako když lidé drží balanc na dvou nohách. UNI-CUB je navržen tak, aby bral v potaz prostředí uživatele. Systém umožňuje například rychle při jízdě vpřed uhnout stranou, nebo se pohybovat a držet za ruku s jinou osobou.

3. Kompaktní velikost a pohyb po bezbariérových přechodech ve vnitřním prostředí
Díky kompaktnímu sedlu UNI-CUB má uživatel i s vozítkem přibližně stejnou šířku, jako člověk který jde po vlastních nohách. Optimalizovaný design kol a velká přesnost vyvažovacího systému umožňují pohodlně překonávat přechody v bezbariérových vnitřních prostorách. Snadné ovládání podporuje svobodu pohybu.

4. Ovládání přenášením váhy i dotykovým panelem
Pokud jezdec používá ovládání pomocí přenášení váhy, senzor UNI-CUBu detekuje směr, ve kterém jezdec se naklání, a UNI-CUB vypočítá směr a rychlost kterou si jezdec přeje jet. Pohodlné ovládání je možné také přes dotykový panel SmartPhonu nebo jiného podobného zařízení.

Zdroj: http://world.honda.com/news/2012/c120515UNI-CUB-Personal-Mobility/index.html

Rozměry (d x š x v) 520 x 345 x 745 mm
Výška sedadla 745 - 825 mm
Baterie Lithium-ion
Maximální rychlost 6 km/h
Dojezd 6 km
Prostředí bezbariérové interiéry