Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Honda představila UNI-CUB - nové zařízení pro osobní mobilitu

24.05.2012 | |

15. května 2012 představila Honda Motor Company nové zařízení pro osobní mobilitu: UNI-CUB. Díky kompaktní konstrukci a pohodlnému sedlu nabízí UNI-CUB stejnou volnost pohybu do všech směrů, jaké se těší člověk při chůzi.

Jako nástupce jiného zařízení pro osobní mobilitu, U3-X, které Honda představila v roce 2009, je UNI-CUB vybaven vyvažovací technologií. Jako první na světě pak má pohon se všesměrovými koly (Honda Omni Traction Drive System). Tyto technologie umožňují řidiči kontrolovat rychlost a směr pohybu v libovolném směru, otáčet se a stavět pouhým přenesením váhy. Díky tomu se může řidič volně pohybovat dopředu, dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, nebo se může rychle a snadno vyhýbat kolemjdoucím.

Kompaktní sedlo navíc jezdci umožňuje, aby měl uživatel nohy těsně nad zemí a oči ve stejné výšce jako kolemjdoucí. Tím je podpořen soulad mezi uživatelem UNI-CUB a ostatními chodci, přitom uživatel není omezen v možnosti svobodně a pohodlně se pohybovat mezi ostatními lidmi.

Od června 2012, bude Honda svůj UNI-CUB předvádět a nabízet k otestování v Japonském Národním muzeu inovací a rozvoje vědy. Kromě testování možností využití UNI-CUBu v interiéru, bude tento projekt zkoumat praktické uplatnění vozítka v široké škále dalších prostředí.

Vyvažovací technologie UNI-CUBu pocházejí od vývojářů robotických technologií Hondy. Od nich vzešli také humanoidní roboti Hondy, včetně světoznámého robota ASIMO. Do budoucna bude Honda pokračovat ve svém aktivním výzkumu a vývoji nové generace zařízení pro mobilitu, jejichž posláním bude co nejvíce lidem přinášet radost i zábavu plynoucí z neomezeného volného pohybu.

Hlavní parametry a vlastnosti UNI-CUBu

Dobrá manévrovatelnost, soulad s lidmi v jejich přirozeném prostředí.

1. Volný pohyb podobný lidské chůzi ve všech směrech
UNI-CUB má „podvozek“ se dvěma koly s minimálním rozvorem. Přední kolo je vybaveno trakčním systémem Honda Omni Traction Drive System, který Honda poprvé představila v roce 2009. Zadní kolo pak má laterální polohu a usnadňuje zatáčení. Díky využití různých kombinací otáček předních a zadních kol při pohybu do boku se může UNI-CUB pohybovat dopředu a dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, a také se otáčet na místě. Tím je umožněn rychlý a hbitý pohyb.

2. Pohyb v souladu s ostatními lidmi
Patentovaná technologie Hondy pro ovládání vyvážení umožňuje řidiči volně ovládat kola UNI-CUBu, stejně jako když lidé drží balanc na dvou nohách. UNI-CUB je navržen tak, aby bral v potaz prostředí uživatele. Systém umožňuje například rychle při jízdě vpřed uhnout stranou, nebo se pohybovat a držet za ruku s jinou osobou.

3. Kompaktní velikost a pohyb po bezbariérových přechodech ve vnitřním prostředí
Díky kompaktnímu sedlu UNI-CUB má uživatel i s vozítkem přibližně stejnou šířku, jako člověk který jde po vlastních nohách. Optimalizovaný design kol a velká přesnost vyvažovacího systému umožňují pohodlně překonávat přechody v bezbariérových vnitřních prostorách. Snadné ovládání podporuje svobodu pohybu.

4. Ovládání přenášením váhy i dotykovým panelem
Pokud jezdec používá ovládání pomocí přenášení váhy, senzor UNI-CUBu detekuje směr, ve kterém jezdec se naklání, a UNI-CUB vypočítá směr a rychlost kterou si jezdec přeje jet. Pohodlné ovládání je možné také přes dotykový panel SmartPhonu nebo jiného podobného zařízení.

Zdroj: http://world.honda.com/news/2012/c120515UNI-CUB-Personal-Mobility/index.html

Rozměry (d x š x v) 520 x 345 x 745 mm
Výška sedadla 745 - 825 mm
Baterie Lithium-ion
Maximální rychlost 6 km/h
Dojezd 6 km
Prostředí bezbariérové interiéry