Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Honda představila UNI-CUB - nové zařízení pro osobní mobilitu

24.05.2012 | |

15. května 2012 představila Honda Motor Company nové zařízení pro osobní mobilitu: UNI-CUB. Díky kompaktní konstrukci a pohodlnému sedlu nabízí UNI-CUB stejnou volnost pohybu do všech směrů, jaké se těší člověk při chůzi.

Jako nástupce jiného zařízení pro osobní mobilitu, U3-X, které Honda představila v roce 2009, je UNI-CUB vybaven vyvažovací technologií. Jako první na světě pak má pohon se všesměrovými koly (Honda Omni Traction Drive System). Tyto technologie umožňují řidiči kontrolovat rychlost a směr pohybu v libovolném směru, otáčet se a stavět pouhým přenesením váhy. Díky tomu se může řidič volně pohybovat dopředu, dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, nebo se může rychle a snadno vyhýbat kolemjdoucím.

Kompaktní sedlo navíc jezdci umožňuje, aby měl uživatel nohy těsně nad zemí a oči ve stejné výšce jako kolemjdoucí. Tím je podpořen soulad mezi uživatelem UNI-CUB a ostatními chodci, přitom uživatel není omezen v možnosti svobodně a pohodlně se pohybovat mezi ostatními lidmi.

Od června 2012, bude Honda svůj UNI-CUB předvádět a nabízet k otestování v Japonském Národním muzeu inovací a rozvoje vědy. Kromě testování možností využití UNI-CUBu v interiéru, bude tento projekt zkoumat praktické uplatnění vozítka v široké škále dalších prostředí.

Vyvažovací technologie UNI-CUBu pocházejí od vývojářů robotických technologií Hondy. Od nich vzešli také humanoidní roboti Hondy, včetně světoznámého robota ASIMO. Do budoucna bude Honda pokračovat ve svém aktivním výzkumu a vývoji nové generace zařízení pro mobilitu, jejichž posláním bude co nejvíce lidem přinášet radost i zábavu plynoucí z neomezeného volného pohybu.

Hlavní parametry a vlastnosti UNI-CUBu

Dobrá manévrovatelnost, soulad s lidmi v jejich přirozeném prostředí.

1. Volný pohyb podobný lidské chůzi ve všech směrech
UNI-CUB má „podvozek“ se dvěma koly s minimálním rozvorem. Přední kolo je vybaveno trakčním systémem Honda Omni Traction Drive System, který Honda poprvé představila v roce 2009. Zadní kolo pak má laterální polohu a usnadňuje zatáčení. Díky využití různých kombinací otáček předních a zadních kol při pohybu do boku se může UNI-CUB pohybovat dopředu a dozadu, ze strany na stranu i diagonálně, a také se otáčet na místě. Tím je umožněn rychlý a hbitý pohyb.

2. Pohyb v souladu s ostatními lidmi
Patentovaná technologie Hondy pro ovládání vyvážení umožňuje řidiči volně ovládat kola UNI-CUBu, stejně jako když lidé drží balanc na dvou nohách. UNI-CUB je navržen tak, aby bral v potaz prostředí uživatele. Systém umožňuje například rychle při jízdě vpřed uhnout stranou, nebo se pohybovat a držet za ruku s jinou osobou.

3. Kompaktní velikost a pohyb po bezbariérových přechodech ve vnitřním prostředí
Díky kompaktnímu sedlu UNI-CUB má uživatel i s vozítkem přibližně stejnou šířku, jako člověk který jde po vlastních nohách. Optimalizovaný design kol a velká přesnost vyvažovacího systému umožňují pohodlně překonávat přechody v bezbariérových vnitřních prostorách. Snadné ovládání podporuje svobodu pohybu.

4. Ovládání přenášením váhy i dotykovým panelem
Pokud jezdec používá ovládání pomocí přenášení váhy, senzor UNI-CUBu detekuje směr, ve kterém jezdec se naklání, a UNI-CUB vypočítá směr a rychlost kterou si jezdec přeje jet. Pohodlné ovládání je možné také přes dotykový panel SmartPhonu nebo jiného podobného zařízení.

Zdroj: http://world.honda.com/news/2012/c120515UNI-CUB-Personal-Mobility/index.html

Rozměry (d x š x v) 520 x 345 x 745 mm
Výška sedadla 745 - 825 mm
Baterie Lithium-ion
Maximální rychlost 6 km/h
Dojezd 6 km
Prostředí bezbariérové interiéry