Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Holandské svítící silnice budoucnosti

24.11.2014 | |

Svítící dálnice (Studio Roosegarde)U městečka Oss, 100 km od Amsterdamu, testují na 4,5 km dlouhém úseku dálnice N329 nestandardní způsob osvětlení silniční komunikace. Místo klasického veřejného osvětlení jsou zde při krajích silnice zelené luminiscenční pruhy. Designerský tým Daana Roosegaarda na nich pracoval několik let. Mají se stát odrazovým můstkem pro budoucí nahrazení pasivní infrastruktury „chytrými“ silnicemi, interaktivně komunikujícími s řidičem. Roosengaard má se silnicemi velké plány – chce, aby už v blízké budoucnosti nabíjely elektromobily, nebo měnily barvu v závislosti na situaci.

„Silniční průmysl je jedním z těch nejkonzervativnějších a vpodstatě nikoho nezajímá. Přitom i silnice utvářejí prostředí, v němž žijeme,“ podotýká Roosegaard. V minulosti spolupracoval se společností Heijmans na vývoji luminiscenční barvy s dobou svítivosti až 8 hodin, již pro osvětlení silnic používá. V případě nedostatku slunečního svitu lze svítící pruhy nabíjet i uměle, ze solárních panelů.

Luminiscenční strom místo lampy. (Studio Roosegarde)

Roosengaard je přesvědčen, že „dopování“ životního prostředí moderními technologiemi je nevyhnutelné; již dříve například představil koncept pouličního osvětlení, které v jeho vizi zastanou světélkující stromy.

Více na wired.com
Image credit: 2× Studio Roosegaarde