Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

GOVECS představil GiGi – skládací elektrický skútr

08.11.2013 | |

GOVECS GmbH, přední výrobce elektrických skútrů, představil v Miláně na veletrhu motocyklů EICMA 2013 nultou sérii skládacích elektrických skútrů GiGi. Skútr byl vyroben na objednávku stejnojmenné holandské. Když se zrovna nepoužívá, může ho majitel snadno složit a uskladnit ve svém bytě. Skútr lze také bez problémů vzít do vlaku nebo vozit autem. Sériová výroba začne v průběhu roku 2014.

Právě Holadnsko je známo velkou otevřeností vůči novým technologiím, ale také oblibou dvoustopých dopravních prostředků a elektrických vozidel. Tento nový koncept spojí výhody elektrického kola a motorového dopravního prostředku. Bude tichý, bezemisní, uživatelský pohodlný a přitom výkonný. Také bude dostatečně kompaktní, aby bylo snadné ho přepravovat i v prostředcích hromadné dopravy.

Skútr váží 30 kilogramů a dosahuje maximální rychlosti 25 km za hodinu. Rozestup mezi koly tohoto kompaktního vozítka je pouhých 92 cm. Poháněn je bezkartáčovým elektromotorem uloženým uprostřed podvozku, ten si bere energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 400 nebo 600 watthodin. To stačí k dojezdu asi 35 km, což je dostatečné například pro cestu z Frankfurtského hlavního nádraží kamkoliv na okraj města, na projížďku napříč Hamburkem, nebo na krátký výlet z Mnichova podél řeky Isar.

Skútr pohodlně uveze i 100 kg pasažéra a složit ho lze v pouhých dvou jednoduchých krocích. Po složení se kola dostanou do polohy, kdy jsou navzájem paralelní a tak mohou dále nést váhu skútru. Ten pak lze bez větší námahy tlačit nebo táhnout jako letecký kufr.

Nabití zcela prázdné baterie trvá méně než 4 hodiny, dobití na 80 % kapacity pak asi 2,5 hodiny. Jako malý a kompaktní prostředek osobní mobility je GiGi vhodný jako řešení dopravní situace v přeplněných městech, kde by se mohl stát spolehlivou a přitom relativně levnou alternativou pro soukromé osoby, společnosti nabízející sdílení dopravních prostředků i části firemních flotil. Očekává se, že typickými uživateli  budou lidé, kteří dojíždějí na pracoviště více než 5 km. Jim poskytne možnost dopravovat se na pracoviště způsobem, který je udržitelnější, než by bylo dojíždění autem. Skútr navíc budou moci využívat i při svých volnočasových aktivitách nebo při dovolené.

Více na stránkách GOVECS
Foto: GOVECS