Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

GOVECS představil GiGi – skládací elektrický skútr

08.11.2013 | |

GOVECS GmbH, přední výrobce elektrických skútrů, představil v Miláně na veletrhu motocyklů EICMA 2013 nultou sérii skládacích elektrických skútrů GiGi. Skútr byl vyroben na objednávku stejnojmenné holandské. Když se zrovna nepoužívá, může ho majitel snadno složit a uskladnit ve svém bytě. Skútr lze také bez problémů vzít do vlaku nebo vozit autem. Sériová výroba začne v průběhu roku 2014.

Právě Holadnsko je známo velkou otevřeností vůči novým technologiím, ale také oblibou dvoustopých dopravních prostředků a elektrických vozidel. Tento nový koncept spojí výhody elektrického kola a motorového dopravního prostředku. Bude tichý, bezemisní, uživatelský pohodlný a přitom výkonný. Také bude dostatečně kompaktní, aby bylo snadné ho přepravovat i v prostředcích hromadné dopravy.

Skútr váží 30 kilogramů a dosahuje maximální rychlosti 25 km za hodinu. Rozestup mezi koly tohoto kompaktního vozítka je pouhých 92 cm. Poháněn je bezkartáčovým elektromotorem uloženým uprostřed podvozku, ten si bere energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 400 nebo 600 watthodin. To stačí k dojezdu asi 35 km, což je dostatečné například pro cestu z Frankfurtského hlavního nádraží kamkoliv na okraj města, na projížďku napříč Hamburkem, nebo na krátký výlet z Mnichova podél řeky Isar.

Skútr pohodlně uveze i 100 kg pasažéra a složit ho lze v pouhých dvou jednoduchých krocích. Po složení se kola dostanou do polohy, kdy jsou navzájem paralelní a tak mohou dále nést váhu skútru. Ten pak lze bez větší námahy tlačit nebo táhnout jako letecký kufr.

Nabití zcela prázdné baterie trvá méně než 4 hodiny, dobití na 80 % kapacity pak asi 2,5 hodiny. Jako malý a kompaktní prostředek osobní mobility je GiGi vhodný jako řešení dopravní situace v přeplněných městech, kde by se mohl stát spolehlivou a přitom relativně levnou alternativou pro soukromé osoby, společnosti nabízející sdílení dopravních prostředků i části firemních flotil. Očekává se, že typickými uživateli  budou lidé, kteří dojíždějí na pracoviště více než 5 km. Jim poskytne možnost dopravovat se na pracoviště způsobem, který je udržitelnější, než by bylo dojíždění autem. Skútr navíc budou moci využívat i při svých volnočasových aktivitách nebo při dovolené.

Více na stránkách GOVECS
Foto: GOVECS