Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

GOVECS představil GiGi – skládací elektrický skútr

08.11.2013 | |

GOVECS GmbH, přední výrobce elektrických skútrů, představil v Miláně na veletrhu motocyklů EICMA 2013 nultou sérii skládacích elektrických skútrů GiGi. Skútr byl vyroben na objednávku stejnojmenné holandské. Když se zrovna nepoužívá, může ho majitel snadno složit a uskladnit ve svém bytě. Skútr lze také bez problémů vzít do vlaku nebo vozit autem. Sériová výroba začne v průběhu roku 2014.

Právě Holadnsko je známo velkou otevřeností vůči novým technologiím, ale také oblibou dvoustopých dopravních prostředků a elektrických vozidel. Tento nový koncept spojí výhody elektrického kola a motorového dopravního prostředku. Bude tichý, bezemisní, uživatelský pohodlný a přitom výkonný. Také bude dostatečně kompaktní, aby bylo snadné ho přepravovat i v prostředcích hromadné dopravy.

Skútr váží 30 kilogramů a dosahuje maximální rychlosti 25 km za hodinu. Rozestup mezi koly tohoto kompaktního vozítka je pouhých 92 cm. Poháněn je bezkartáčovým elektromotorem uloženým uprostřed podvozku, ten si bere energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 400 nebo 600 watthodin. To stačí k dojezdu asi 35 km, což je dostatečné například pro cestu z Frankfurtského hlavního nádraží kamkoliv na okraj města, na projížďku napříč Hamburkem, nebo na krátký výlet z Mnichova podél řeky Isar.

Skútr pohodlně uveze i 100 kg pasažéra a složit ho lze v pouhých dvou jednoduchých krocích. Po složení se kola dostanou do polohy, kdy jsou navzájem paralelní a tak mohou dále nést váhu skútru. Ten pak lze bez větší námahy tlačit nebo táhnout jako letecký kufr.

Nabití zcela prázdné baterie trvá méně než 4 hodiny, dobití na 80 % kapacity pak asi 2,5 hodiny. Jako malý a kompaktní prostředek osobní mobility je GiGi vhodný jako řešení dopravní situace v přeplněných městech, kde by se mohl stát spolehlivou a přitom relativně levnou alternativou pro soukromé osoby, společnosti nabízející sdílení dopravních prostředků i části firemních flotil. Očekává se, že typickými uživateli  budou lidé, kteří dojíždějí na pracoviště více než 5 km. Jim poskytne možnost dopravovat se na pracoviště způsobem, který je udržitelnější, než by bylo dojíždění autem. Skútr navíc budou moci využívat i při svých volnočasových aktivitách nebo při dovolené.

Více na stránkách GOVECS
Foto: GOVECS