Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Google přiznal 11 nehod svých samořídicích aut

24.05.2015 | AP News / Google Inc. | bigstory.ap.org

LOS ANGELES (AP) - společnost Google uvedla, že její samořídící auta byla od počátku experimentování s touto technologií před 6 lety účastníky 11 drobných dopravních nehod. Vedoucí programu samořídících aut společnosti Google se nechal slyšet, že všech 11 nehod bylo drobného charakteru - „rozbitá světla, žádné zranění“ a došlo k nim v průběhu 1,7 milionů mil, včetně téměř jednoho milionu mil v samořídícím módu.

Kalifornské oddělení motorových vozidel nebylo s to uveřejnit bližší detaily. Nedostatečné informace tak ještě přilévají oheň do kotle kritikům, kteří usilují o transparentnost a účast veřejnosti na sledování rozvoje technologie, kterou Google jinak prezentuje jako dokonalou. Zákony povolující testování samořídících aut na silnicích již schválily státy Nevada, Michigan a Florida.samořídicí auto Google

Hlavním kritériem pro úspěšné uvedení samořídících aut je bezpečnost. Kamery, radar a laserové senzory auta poskytují mnohem detailnější obraz okolí vozu, než by kdy byl schopen vytvořit člověk. Vozy mohou být naprogramovány, aby "vycítilyů situaci, která se může vbyvinout v nehodu - dokáží popojet, utáhnout pásy, zatroubit nebo zablikat světly na ostatní řidiče. Nejdůležitějším úkolem nadále zůstává naučit auta vyhnout se vážné nehodě, která by mohla zapříčinit negativní přijetí technologie na několik let, uvedl Raj Rajkumar, průkopník technologie ve spolupráci s Carnegie Mellon University.

Celostátní čísla pro hlášené „škody na majetku způsobené nehodami“ uvádějí dle National Higway Traffic Safety Administration hodnotu 0,3 na 100 000 najetých mil. 11 nehod aut společnosti Google v průběhu 1,7 milionů mil tak odpovídá číslu 0,6 nehody na 100 000 mil, jak ale uvedl Google, každý rok nedojde k nahlášení více než 5 milionů menších nehod, je proto obtížné změřit jejich pravidelnost. "Přesto, že náš software a senzory dokážou detekovat možnou nehodu a jednat s předstihem a rychleji než člověk, někdy prostě nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti," napsal Urmson. "Občas do vás někdo vrazí při čekání na zelenou."

Více v tiskové zprávě AP News.

Image Credit  AP news, Google Inc. 

-jk-