Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Google přiznal 11 nehod svých samořídicích aut

24.05.2015 | AP News / Google Inc. | bigstory.ap.org

LOS ANGELES (AP) - společnost Google uvedla, že její samořídící auta byla od počátku experimentování s touto technologií před 6 lety účastníky 11 drobných dopravních nehod. Vedoucí programu samořídících aut společnosti Google se nechal slyšet, že všech 11 nehod bylo drobného charakteru - „rozbitá světla, žádné zranění“ a došlo k nim v průběhu 1,7 milionů mil, včetně téměř jednoho milionu mil v samořídícím módu.

Kalifornské oddělení motorových vozidel nebylo s to uveřejnit bližší detaily. Nedostatečné informace tak ještě přilévají oheň do kotle kritikům, kteří usilují o transparentnost a účast veřejnosti na sledování rozvoje technologie, kterou Google jinak prezentuje jako dokonalou. Zákony povolující testování samořídících aut na silnicích již schválily státy Nevada, Michigan a Florida.samořídicí auto Google

Hlavním kritériem pro úspěšné uvedení samořídících aut je bezpečnost. Kamery, radar a laserové senzory auta poskytují mnohem detailnější obraz okolí vozu, než by kdy byl schopen vytvořit člověk. Vozy mohou být naprogramovány, aby "vycítilyů situaci, která se může vbyvinout v nehodu - dokáží popojet, utáhnout pásy, zatroubit nebo zablikat světly na ostatní řidiče. Nejdůležitějším úkolem nadále zůstává naučit auta vyhnout se vážné nehodě, která by mohla zapříčinit negativní přijetí technologie na několik let, uvedl Raj Rajkumar, průkopník technologie ve spolupráci s Carnegie Mellon University.

Celostátní čísla pro hlášené „škody na majetku způsobené nehodami“ uvádějí dle National Higway Traffic Safety Administration hodnotu 0,3 na 100 000 najetých mil. 11 nehod aut společnosti Google v průběhu 1,7 milionů mil tak odpovídá číslu 0,6 nehody na 100 000 mil, jak ale uvedl Google, každý rok nedojde k nahlášení více než 5 milionů menších nehod, je proto obtížné změřit jejich pravidelnost. "Přesto, že náš software a senzory dokážou detekovat možnou nehodu a jednat s předstihem a rychleji než člověk, někdy prostě nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti," napsal Urmson. "Občas do vás někdo vrazí při čekání na zelenou."

Více v tiskové zprávě AP News.

Image Credit  AP news, Google Inc. 

-jk-