Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Více aktualit

Google přiznal 11 nehod svých samořídicích aut

24.05.2015 | AP News / Google Inc. | bigstory.ap.org

LOS ANGELES (AP) - společnost Google uvedla, že její samořídící auta byla od počátku experimentování s touto technologií před 6 lety účastníky 11 drobných dopravních nehod. Vedoucí programu samořídících aut společnosti Google se nechal slyšet, že všech 11 nehod bylo drobného charakteru - „rozbitá světla, žádné zranění“ a došlo k nim v průběhu 1,7 milionů mil, včetně téměř jednoho milionu mil v samořídícím módu.

Kalifornské oddělení motorových vozidel nebylo s to uveřejnit bližší detaily. Nedostatečné informace tak ještě přilévají oheň do kotle kritikům, kteří usilují o transparentnost a účast veřejnosti na sledování rozvoje technologie, kterou Google jinak prezentuje jako dokonalou. Zákony povolující testování samořídících aut na silnicích již schválily státy Nevada, Michigan a Florida.samořídicí auto Google

Hlavním kritériem pro úspěšné uvedení samořídících aut je bezpečnost. Kamery, radar a laserové senzory auta poskytují mnohem detailnější obraz okolí vozu, než by kdy byl schopen vytvořit člověk. Vozy mohou být naprogramovány, aby "vycítilyů situaci, která se může vbyvinout v nehodu - dokáží popojet, utáhnout pásy, zatroubit nebo zablikat světly na ostatní řidiče. Nejdůležitějším úkolem nadále zůstává naučit auta vyhnout se vážné nehodě, která by mohla zapříčinit negativní přijetí technologie na několik let, uvedl Raj Rajkumar, průkopník technologie ve spolupráci s Carnegie Mellon University.

Celostátní čísla pro hlášené „škody na majetku způsobené nehodami“ uvádějí dle National Higway Traffic Safety Administration hodnotu 0,3 na 100 000 najetých mil. 11 nehod aut společnosti Google v průběhu 1,7 milionů mil tak odpovídá číslu 0,6 nehody na 100 000 mil, jak ale uvedl Google, každý rok nedojde k nahlášení více než 5 milionů menších nehod, je proto obtížné změřit jejich pravidelnost. "Přesto, že náš software a senzory dokážou detekovat možnou nehodu a jednat s předstihem a rychleji než člověk, někdy prostě nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti," napsal Urmson. "Občas do vás někdo vrazí při čekání na zelenou."

Více v tiskové zprávě AP News.

Image Credit  AP news, Google Inc. 

-jk-