Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Google přiznal 11 nehod svých samořídicích aut

24.05.2015 | AP News / Google Inc. | bigstory.ap.org

LOS ANGELES (AP) - společnost Google uvedla, že její samořídící auta byla od počátku experimentování s touto technologií před 6 lety účastníky 11 drobných dopravních nehod. Vedoucí programu samořídících aut společnosti Google se nechal slyšet, že všech 11 nehod bylo drobného charakteru - „rozbitá světla, žádné zranění“ a došlo k nim v průběhu 1,7 milionů mil, včetně téměř jednoho milionu mil v samořídícím módu.

Kalifornské oddělení motorových vozidel nebylo s to uveřejnit bližší detaily. Nedostatečné informace tak ještě přilévají oheň do kotle kritikům, kteří usilují o transparentnost a účast veřejnosti na sledování rozvoje technologie, kterou Google jinak prezentuje jako dokonalou. Zákony povolující testování samořídících aut na silnicích již schválily státy Nevada, Michigan a Florida.samořídicí auto Google

Hlavním kritériem pro úspěšné uvedení samořídících aut je bezpečnost. Kamery, radar a laserové senzory auta poskytují mnohem detailnější obraz okolí vozu, než by kdy byl schopen vytvořit člověk. Vozy mohou být naprogramovány, aby "vycítilyů situaci, která se může vbyvinout v nehodu - dokáží popojet, utáhnout pásy, zatroubit nebo zablikat světly na ostatní řidiče. Nejdůležitějším úkolem nadále zůstává naučit auta vyhnout se vážné nehodě, která by mohla zapříčinit negativní přijetí technologie na několik let, uvedl Raj Rajkumar, průkopník technologie ve spolupráci s Carnegie Mellon University.

Celostátní čísla pro hlášené „škody na majetku způsobené nehodami“ uvádějí dle National Higway Traffic Safety Administration hodnotu 0,3 na 100 000 najetých mil. 11 nehod aut společnosti Google v průběhu 1,7 milionů mil tak odpovídá číslu 0,6 nehody na 100 000 mil, jak ale uvedl Google, každý rok nedojde k nahlášení více než 5 milionů menších nehod, je proto obtížné změřit jejich pravidelnost. "Přesto, že náš software a senzory dokážou detekovat možnou nehodu a jednat s předstihem a rychleji než člověk, někdy prostě nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti," napsal Urmson. "Občas do vás někdo vrazí při čekání na zelenou."

Více v tiskové zprávě AP News.

Image Credit  AP news, Google Inc. 

-jk-