Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Google přiznal 11 nehod svých samořídicích aut

24.05.2015 | AP News / Google Inc. | bigstory.ap.org

LOS ANGELES (AP) - společnost Google uvedla, že její samořídící auta byla od počátku experimentování s touto technologií před 6 lety účastníky 11 drobných dopravních nehod. Vedoucí programu samořídících aut společnosti Google se nechal slyšet, že všech 11 nehod bylo drobného charakteru - „rozbitá světla, žádné zranění“ a došlo k nim v průběhu 1,7 milionů mil, včetně téměř jednoho milionu mil v samořídícím módu.

Kalifornské oddělení motorových vozidel nebylo s to uveřejnit bližší detaily. Nedostatečné informace tak ještě přilévají oheň do kotle kritikům, kteří usilují o transparentnost a účast veřejnosti na sledování rozvoje technologie, kterou Google jinak prezentuje jako dokonalou. Zákony povolující testování samořídících aut na silnicích již schválily státy Nevada, Michigan a Florida.samořídicí auto Google

Hlavním kritériem pro úspěšné uvedení samořídících aut je bezpečnost. Kamery, radar a laserové senzory auta poskytují mnohem detailnější obraz okolí vozu, než by kdy byl schopen vytvořit člověk. Vozy mohou být naprogramovány, aby "vycítilyů situaci, která se může vbyvinout v nehodu - dokáží popojet, utáhnout pásy, zatroubit nebo zablikat světly na ostatní řidiče. Nejdůležitějším úkolem nadále zůstává naučit auta vyhnout se vážné nehodě, která by mohla zapříčinit negativní přijetí technologie na několik let, uvedl Raj Rajkumar, průkopník technologie ve spolupráci s Carnegie Mellon University.

Celostátní čísla pro hlášené „škody na majetku způsobené nehodami“ uvádějí dle National Higway Traffic Safety Administration hodnotu 0,3 na 100 000 najetých mil. 11 nehod aut společnosti Google v průběhu 1,7 milionů mil tak odpovídá číslu 0,6 nehody na 100 000 mil, jak ale uvedl Google, každý rok nedojde k nahlášení více než 5 milionů menších nehod, je proto obtížné změřit jejich pravidelnost. "Přesto, že náš software a senzory dokážou detekovat možnou nehodu a jednat s předstihem a rychleji než člověk, někdy prostě nebudeme schopni překonat realitu rychlosti a vzdálenosti," napsal Urmson. "Občas do vás někdo vrazí při čekání na zelenou."

Více v tiskové zprávě AP News.

Image Credit  AP news, Google Inc. 

-jk-