Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Francouzské letiště obsluhují robotičtí sluhové

18.03.2019 | The Verge | www.theverge.com

Je tomu již několik let, co francouzská společnost Stanley Robotics začala poprvé testovat své samořídící robotické sluhy. A jelikož vše dopadlo podle plánu, nasazení prvních robotů proběhlo v těchto dnech na francouzském letišti Lyon-Saint-Exupéry.

Systém funguje následovně: Zákazník zaparkuje své auto ve speciální garáži, kde dojde k oskenování vozidla a potvrzení jeho značky a modelu. Následně přijíždí jeden z robotů – což je v podstatě samořídící vysokozdvižný vozík jménem Stan –, který zajede pod vozidlo se svou platformou, zvedne jej a odveze na vyhrazené místo na parkovišti.

Robotický sluha na letišti

Dle slov společnosti Stanley Robotics využívá tento systém mnohem efektivněji dostupné místo k parkování a zvyšuje tím jeho potenciální využití o celých 50 procent. Není to pouze zásluhou přesnějšího řízení, roboti berou v potaz také termín návratu majitelů jednotlivých vozidel. To znamená, že roboti dokáží zaparkovat čtyři až pět aut v jedné řadě (viz video) a připravit jej včas na příjezd jeho majitele.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Stanley Robotics

-jk-