Aktuální vydání

Číslo 4–5/2020 vyšlo tiskem 6. 5. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroinstalace; Ochrana před bleskem a přepětím

Rozhovor s osobností
Český průmysl a inovace v roce 2020

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Francouzské letiště obsluhují robotičtí sluhové

18. 3. 2019 | The Verge | www.theverge.com

Je tomu již několik let, co francouzská společnost Stanley Robotics začala poprvé testovat své samořídící robotické sluhy. A jelikož vše dopadlo podle plánu, nasazení prvních robotů proběhlo v těchto dnech na francouzském letišti Lyon-Saint-Exupéry.

Systém funguje následovně: Zákazník zaparkuje své auto ve speciální garáži, kde dojde k oskenování vozidla a potvrzení jeho značky a modelu. Následně přijíždí jeden z robotů – což je v podstatě samořídící vysokozdvižný vozík jménem Stan –, který zajede pod vozidlo se svou platformou, zvedne jej a odveze na vyhrazené místo na parkovišti.

Robotický sluha na letišti

Dle slov společnosti Stanley Robotics využívá tento systém mnohem efektivněji dostupné místo k parkování a zvyšuje tím jeho potenciální využití o celých 50 procent. Není to pouze zásluhou přesnějšího řízení, roboti berou v potaz také termín návratu majitelů jednotlivých vozidel. To znamená, že roboti dokáží zaparkovat čtyři až pět aut v jedné řadě (viz video) a připravit jej včas na příjezd jeho majitele.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Stanley Robotics

-jk-