Aktuální vydání

Číslo 12/2020 vyšlo tiskem 2. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 2. 1. 2021. 

Téma: Měřicí technika; Diagnostika; Zkušebnictví

Hlavní článek
Dlouhodobá zkouška inovovaného kluzného kontaktu

Číslo 6/2020 vyšlo tiskem 14. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 18. 12. 2020.

Veletrhy a výstavy
Ohlédnutí za dvacátým druhým ročníkem Designbloku
Soutěž časopisu Světlo na veletrhu FOR ARCH a FOR GARDEN 2020

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 48
Světelný design pro show Vivaldianno
Světlík – dílna se světlem a o světle pro děti

Francouzské letiště obsluhují robotičtí sluhové

18. 3. 2019 | The Verge | www.theverge.com

Je tomu již několik let, co francouzská společnost Stanley Robotics začala poprvé testovat své samořídící robotické sluhy. A jelikož vše dopadlo podle plánu, nasazení prvních robotů proběhlo v těchto dnech na francouzském letišti Lyon-Saint-Exupéry.

Systém funguje následovně: Zákazník zaparkuje své auto ve speciální garáži, kde dojde k oskenování vozidla a potvrzení jeho značky a modelu. Následně přijíždí jeden z robotů – což je v podstatě samořídící vysokozdvižný vozík jménem Stan –, který zajede pod vozidlo se svou platformou, zvedne jej a odveze na vyhrazené místo na parkovišti.

Robotický sluha na letišti

Dle slov společnosti Stanley Robotics využívá tento systém mnohem efektivněji dostupné místo k parkování a zvyšuje tím jeho potenciální využití o celých 50 procent. Není to pouze zásluhou přesnějšího řízení, roboti berou v potaz také termín návratu majitelů jednotlivých vozidel. To znamená, že roboti dokáží zaparkovat čtyři až pět aut v jedné řadě (viz video) a připravit jej včas na příjezd jeho majitele.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Stanley Robotics

-jk-