Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Francouzské letiště obsluhují robotičtí sluhové

18.03.2019 | The Verge | www.theverge.com

Je tomu již několik let, co francouzská společnost Stanley Robotics začala poprvé testovat své samořídící robotické sluhy. A jelikož vše dopadlo podle plánu, nasazení prvních robotů proběhlo v těchto dnech na francouzském letišti Lyon-Saint-Exupéry.

Systém funguje následovně: Zákazník zaparkuje své auto ve speciální garáži, kde dojde k oskenování vozidla a potvrzení jeho značky a modelu. Následně přijíždí jeden z robotů – což je v podstatě samořídící vysokozdvižný vozík jménem Stan –, který zajede pod vozidlo se svou platformou, zvedne jej a odveze na vyhrazené místo na parkovišti.

Robotický sluha na letišti

Dle slov společnosti Stanley Robotics využívá tento systém mnohem efektivněji dostupné místo k parkování a zvyšuje tím jeho potenciální využití o celých 50 procent. Není to pouze zásluhou přesnějšího řízení, roboti berou v potaz také termín návratu majitelů jednotlivých vozidel. To znamená, že roboti dokáží zaparkovat čtyři až pět aut v jedné řadě (viz video) a připravit jej včas na příjezd jeho majitele.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Stanley Robotics

-jk-