Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Více aktualit

Francouzské letiště obsluhují robotičtí sluhové

18.03.2019 | The Verge | www.theverge.com

Je tomu již několik let, co francouzská společnost Stanley Robotics začala poprvé testovat své samořídící robotické sluhy. A jelikož vše dopadlo podle plánu, nasazení prvních robotů proběhlo v těchto dnech na francouzském letišti Lyon-Saint-Exupéry.

Systém funguje následovně: Zákazník zaparkuje své auto ve speciální garáži, kde dojde k oskenování vozidla a potvrzení jeho značky a modelu. Následně přijíždí jeden z robotů – což je v podstatě samořídící vysokozdvižný vozík jménem Stan –, který zajede pod vozidlo se svou platformou, zvedne jej a odveze na vyhrazené místo na parkovišti.

Robotický sluha na letišti

Dle slov společnosti Stanley Robotics využívá tento systém mnohem efektivněji dostupné místo k parkování a zvyšuje tím jeho potenciální využití o celých 50 procent. Není to pouze zásluhou přesnějšího řízení, roboti berou v potaz také termín návratu majitelů jednotlivých vozidel. To znamená, že roboti dokáží zaparkovat čtyři až pět aut v jedné řadě (viz video) a připravit jej včas na příjezd jeho majitele.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Stanley Robotics

-jk-