Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Ford chce na trh uvést zcela autonomní automobily do roku 2021

07.09.2016 | Tech Crunch | www.techcrunch.com

Automobilka Ford nedávno oznámila, že chce do konce roku 2021 uvést na trh zcela autonomní vozidla bez volantu, brzdového a plynového pedálu. Automobil se tak zcela obejde bez řidiče.

Mluvčí automobilky se nechal slyšet, že Ford dosud neoznámil žádné datum proto, že svou snahu nepovažuje za závod. Zároveň však uvedl, že uvedení autonomních vozidel má vysokou prioritu, protože tato technologie nabízí netušené možnosti v rámci pohodlí a bezpečí pasažérů.

Ford chce vyrábět zcela autonomní vozidla

Ford rovněž oznámil, že urychlí provoz v Silicon Valley a zdvojnásobí počet svých zaměstnanců v technických centrech na více 300 a rozšíří svou působnost i do Palo Alto.

Zatímco masová výroba samořídících automobilů je plánována do konce roku 2021, Ford nepočítá s nahrazením stávající flotily. Automobilka očekává, že tyto automobily budou využívány primárně v rámci městské dopravy jako doplněk k veřejné dopravě. Nynější sektor osobních automobilů bude pokračovat ve výrobě vozidel s funkcemi, které slouží k asistování řidiči, nikoliv však k jeho nahrazení.

Celý článek na Tech Crunch

Image Credit: Ford

-jk-